Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
LJP215 |
DEPO VE DAĞITIM YÖNETİMİ |
3 |
3 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. SEREN FIRAT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. EMİNE ÖZTÜRK |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Lojistik faaliyetler içerisinde önemli bir yeri olan depo ve dağıtım kavramları ile ilgili öğrencilere kazanım sağlamak. |
İçerik: |
Depolama Yönetimine Giriş, Depo Türleri ve Sınıflandırmaları, Deponun Organizasyondaki Rolü ve Önemi, Depo Ekipman ve Araçları, Depolarda Yerleşim Planlaması, Amaca ve Sürece Göre Farklılıkların Analizi, Depolamada Maliyetler ve Karar Verme, Depolama Teknolojileri ve Başlıca Yazılımların Özellikleri, Dağıtım Kanalları-Giriş, Dağıtım Kanallarının Seçimi ve Aşamaları, Tüketim ve Endüstriyel Mallarda Dağıtım Kanalları, Dağıtım Kanalları Stratejileri, Dağıtım Kanallarında Bilgi Sistemi, Dağıtım Kanalları ve Lojistik Dağıtım Merkezleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Depo kavramlarını bilir |
Antrepolar hakkında bilgi sahibi olur |
Dağıtım kavramını bilir |
Dağıtım kanallarını öğrenir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Depolama Yönetimine Giriş |
Anlatım, Soru Cevap |
2 |
İlgili Okuma |
Depo Türleri ve Sınıflandırmaları |
Anlatım, Soru Cevap |
3 |
İlgili Okuma |
Deponun Organizasyondaki Rolü ve Önemi |
Anlatım, Vaka Çalışması, Soru Cevap |
4 |
İlgili Okuma |
Depo Ekipman ve Araçları |
Anlatım, Soru Cevap |
5 |
İlgili Okuma |
Depolarda Yerleşim Planlaması, Amaca ve Sürece Göre Farklılıkların Analizi |
Anlatım, Soru Cevap |
6 |
İlgili Okuma |
Depolamada Maliyetler ve Karar Verme |
Anlatım, Soru Cevap |
7 |
İlgili Okuma |
Depolama Teknolojileri ve Başlıca Yazılımların Özellikleri |
Anlatım, Soru Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
İlgili Okuma |
Dağıtım Kanallarına Giriş |
Anlatım, Soru Cevap |
10 |
İlgili Okuma |
Dağıtım Kanallarının Seçimi ve Aşamaları |
Anlatım, Soru Cevap |
11 |
İlgili Okuma |
Tüketim ve Endüstriyel Mallarda Dağıtım Kanalları |
Anlatım, Soru Cevap |
12 |
İlgili Okuma |
Dağıtım Kanalları Stratejileri |
Anlatım, Soru Cevap |
13 |
İlgili Okuma |
Dağıtım Kanallarında Bilgi Sistemi |
Anlatım, Soru Cevap |
14 |
İlgili Okuma |
Dağıtım Kanalları ve Lojistik Dağıtım Merkezleri |
Anlatım, Soru Cevap |
15 |
İlgili Okuma |
Genel Tekrar |
Anlatım, Soru Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Demirdöğen, O. (2020). Depolama ve Envanter Yönetimi, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını. |
Yiğit, V. & Tuzkaya, U. R. (2018). Dağıtım Kanalları Planlaması, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını. |
Acar, A. Z. ve Çakmak, E. (2018). Depo ve Dağıtım Merkezleri Yönetimi, UTİKAD Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Lojistik alanında yer alan tarafları ve kullanılan belgeleri tanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Lojistik Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgiye sahiptir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ulaştırma Alanının gerektirdiği kuramsal ve uygulamaya dayalı temel kavramları açıklar.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Lojistik alanında yer alan terminolojiyi tanımlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Çalışma arkadaşları ile etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sektörel mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahip olur
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Mesleki etik bilinci ile teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi kazanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
2 |
28 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
20 |
20 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
20 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
60 |
0 |
182 |
|
Genel Toplam |
182 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
7,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|