Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
LJP219 |
SERBEST BÖLGELER VE LİMAN İŞLETMECİLİĞİ |
3 |
2 |
2 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. SEREN FIRAT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Serbest bölge mevzuatını yorumlayarak, serbest bölgelerde dış ticaret işlemlerini yapabilmesi, liman türlerini ve liman işletmeciliğine ilişkin mesleki bilgileri öğrenerek mesleki yaşantısında kullanılması sağlanacaktır. |
İçerik: |
Serbest Bölgelerin Tanımı, Serbest Bölge Çeşitleri, Serbest Bölgeler İşletmeciliği, Serbest Bölgelerde Kullanılan Belgeler, Serbest Bölgeler Sosyal Güvenlik Uygulamaları,Serbest bölgede güvenliğin sağlanması,Serbest Bölgeler Vergi Uygulamaları,sebest bögede bulunana kurumlar., serbest limanlar ve liman türleri, liman işletmeciliği ve limanların fonksiyonu, liman işletmeciliği, liman planlaması ve liman yönetimi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Serbest bölge, serbest liman ve liman işletmeciliğine ilişkin çıktıları analiz etmek |
Serbest Bölge Mevzuatına hakim olmak |
serbest bölgede bulunan kurumları ve bu kurumların misyonunu bilerek, gerekli evraklar hakkında bilgi sahibi olmak |
liman işletmeciliği ile ilgili çıktıları analiz ederek limanların teknik özelliklerini analiz edebilmek |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Serbest bölgenin tanımı ve çeşitleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
2 |
Ders Notu Okuma |
Serbest bölge işletmeciliği |
Anlatım, Soru-Cevap |
3 |
Ders Notu Okuma |
Serbest bölgede bulunan kurumlar ve bunların görevleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
4 |
Ders Notu Okuma |
Serbest bölgelerde kullanılan belgeler |
Anlatım, Soru-Cevap |
5 |
Ders Notu Okuma |
Serbest bölgeler mevzuatı |
Anlatım, Soru-Cevap |
6 |
Ders Notu Okuma |
Serbest bölgede sosyal güvenlik uygulamaları |
Anlatım, Soru-Cevap |
7 |
Ders Notu Okuma |
Serbest bölgede güvenliğin sağlanması |
Anlatım, Soru-Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ders Notu Okuma |
Vergi hukuku açısından serbest bölgeler |
Anlatım, Soru-Cevap |
10 |
Ders Notu Okuma |
Serbest bölgelerde vergilendirmeye ilişkin esaslar |
Anlatım, Soru-Cevap |
11 |
Ders Notu Okuma |
Limanların tanımı ve önemi |
Anlatım, Soru-Cevap |
12 |
Ders Notu Okuma |
Liman türleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
13 |
Ders Notu Okuma |
Liman işletmeciliği ve limanların fonksiyonları |
Anlatım, Soru-Cevap |
14 |
Ders Notu Okuma |
Limanların lojistik açısından önemi |
Anlatım, Soru-Cevap |
15 |
Ders Notu Okuma |
Liman planlaması ve işletmeciliği |
Anlatım, Soru-Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Işık, İ., & Çabuk, M. (2007). Vergi muhasebe ve dış ticaret uygulamaları açısından serbest bölgeler. Maliye ve Hukuk Yayınları. |
Bağrıaçık, A. (2011). Türkiye'de belgelerle uygulamalı serbest bölgeler ve avantajları. Bilim Teknik Yayınevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Lojistik alanında yer alan tarafları ve kullanılan belgeleri tanır.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Lojistik Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgiye sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ulaştırma Alanının gerektirdiği kuramsal ve uygulamaya dayalı temel kavramları açıklar.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Lojistik alanında yer alan terminolojiyi tanımlar.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Çalışma arkadaşları ile etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sektörel mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahip olur
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Mesleki etik bilinci ile teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi kazanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
13 |
3 |
39 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
15 |
15 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
45 |
0 |
122 |
|
Genel Toplam |
122 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|