TR EN

GENEL MUHASEBE DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSP105 GENEL MUHASEBE 3 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SEREN FIRAT
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Tek düzen hesap planı çerçevesinde muhasebe kayıtları ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak.
İçerik: Muhasebenin tanımı, önemi ve muhasebe bilgi kullanıcıları, bilançonun tanımı ve bilanço eşitliği, yevmiye defteri, defteri kebir, hesap kavramı, çift taraflı kayıt yönteminin işleyiş kuralı, tek düzen hesap planının yapısı, dönen varlıklar, mal alış ve satış kayıtları, kdv işlemleri ve kdv tahakkuk kayıtları, senetli, senetsiz alacaklar ve borçlar, duran varlıklar, alış ve satış iadeleri, alış ve satış iskontoları, mizan, satılan malın maliyetinin hesaplanması konularını kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Mali tablo, yevmiye defteri, defteri kebir ve mizanı ayırt eder.
Aktif, pasif hesapları ve bu hesapların işleyiş kurallarını kavrar.
Borç ve alacak ilişkisini kavrar.
Muhasebe kayıtlarını uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Muhasebenin tanımı, önemi ve muhasebe bilgi kullanıcıları Anlatma Yöntemi
2 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması Bilançonun tanımı ve bilanço eşitliği Anlatma Yöntemi
3 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması Yevmiye defteri, defteri kebir Anlatma Yöntemi
4 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması Hesap kavramı, çift taraflı kayıt yönteminin işleyiş kuralı Anlatma Yöntemi
5 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması Tek düzen hesap planının yapısı Anlatma Yöntemi
6 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, örnek çözümü yapılması Dönen varlıklar Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
7 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, örnek çözümü yapılması Mal alış ve satış kayıtları Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, örnek çözümü yapılması KDV işlemleri ve KDV tahakkuk kayıtları Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
10 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, örnek çözümü yapılması Senetli, senetsiz alacaklar ve borçlar Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
11 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, örnek çözümü yapılması Duran varlıklar Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
12 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, örnek çözümü yapılması Alış ve Satış iadeleri Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
13 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, örnek çözümü yapılması Alış ve satış iskontoları Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
14 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, örnek çözümü yapılması Mizan Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
15 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, örnek çözümü yapılması Satılan malın maliyetinin hesaplanması Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

SEVİLENGÜL, O. (2016), Genel Muhasebe, Ankara:Gazi Kitabevi
Editörler: ERTURAN, İ. E.; TUNÇEZ, H.A. (2014), Genel Muhasebe I II, İstanbul: Lisans Yayıncılık
UYSALl, T. ŞENLİK, M.(2013), Genel Muhasebe, İstanbul: Seçkin Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Lojistik alanında yer alan tarafları ve kullanılan belgeleri tanır.
0
2
Lojistik Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgiye sahiptir.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulaştırma Alanının gerektirdiği kuramsal ve uygulamaya dayalı temel kavramları açıklar.
0
2
Lojistik alanında yer alan terminolojiyi tanımlar.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çalışma arkadaşları ile etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
0
2
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını kullanabilme becerisi kazanır.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sektörel mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahip olur
1
2
Mesleki etik bilinci ile teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi kazanır.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
0
2
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
0
2
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
0
2
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
0
2
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0