Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
DTP206 |
ULUSLARARASI PAZARLAMA |
3 |
2 |
2 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. SEREN FIRAT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu ders öğrencilerin uluslararası pazarlama ortamı, uluslararası pazarlama karması ve uluslararası pazarlama stratejisini anlaması ve ticari hayatta kullanabilme yeterliliği kazanmasını amaçlamaktadır. |
İçerik: |
Dersin içeriği, küresel pazarlamanın genel bir bakışını ve küresel pazarlamanın temel teorisini içerir. Küresel pazarlamanın ortamları. Küresel pazarlara yaklaşmak (küresel strateji). Küresel pazarda pazarlama karması. Kurumsal strateji, liderlik ve dijital devrimin küresel pazarlamaya etkisi konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Uluslararası ticaretin gelişmesine etki eden faktörleri açıklar |
Uluslararası pazar araştırmasında bilgi iletişim teknolojilerini ve mesleki araçları kullanabilir |
Uluslararası ürün politikalarına göre reklam faaliyetlerini açıklar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Uluslararası pazarlama kavramı uluslararası pazarlamanın gerekliliği |
Anlatım, Soru-Cevap |
2 |
Ders Notu Okuma |
Uluslararası pazarlama kavramının ulusal pazarlama ve dış ticarette kullanılan kavramlar ile karşılaştırılması |
Anlatım, Soru-Cevap |
3 |
Ders Notu Okuma |
Uluslararası pazar araştırma süreci ve şekilleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
4 |
Ders Notu Okuma |
Uluslararası pazar araştırma süreci ve şekilleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
5 |
Ders Notu Okuma |
Uluslararası pazarlamada temel bilgi sistemleri ve bilgi kaynakları |
Anlatım, Soru-Cevap |
6 |
Ders Notu Okuma |
Çokuluslu işletmeler ve pazarlama faaliyetlerinin oluşma süreci |
Anlatım, Soru-Cevap |
7 |
Ders Notu Okuma |
Uluslararası pazarlama planlama süreci ve uluslararası pazarlama stratejisinin oluşumu |
Anlatım, Soru-Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ders Notu Okuma |
Uluslararası pazarlamada ürün stratejisi |
Anlatım, Soru-Cevap |
10 |
Ders Notu Okuma |
Uluslararası pazarlamada ürün stratejisi |
Anlatım, Soru-Cevap |
11 |
Ders Notu Okuma |
Uluslararası pazarlamada fiyat stratejisi |
Anlatım, Soru-Cevap |
12 |
Ders Notu Okuma |
Uluslararası pazarlamada dağıtım stratejisi |
Anlatım, Soru-Cevap |
13 |
Ders Notu Okuma |
Uluslararası pazarlamada dağıtım stratejisi ve lojistik |
Anlatım, Soru-Cevap |
14 |
Ders Notu Okuma |
Uluslararası pazarlamada tutundurma stratejisi |
Anlatım, Soru-Cevap |
15 |
Ders Notu Okuma |
Uluslararası pazarlamada pazarlama iletişimi çabaları |
Anlatım, Soru-Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Kozlu, C. (2015) Uluslararası Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar, (14. Baskı), İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları |
Karafakıoğlu, M.(2015) Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Lojistik alanında yer alan tarafları ve kullanılan belgeleri tanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Lojistik Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgiye sahiptir.
|
|
1 |
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ulaştırma Alanının gerektirdiği kuramsal ve uygulamaya dayalı temel kavramları açıklar.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Lojistik alanında yer alan terminolojiyi tanımlar.
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Çalışma arkadaşları ile etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sektörel mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahip olur
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Mesleki etik bilinci ile teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi kazanır.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
5 |
65 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
1 |
6 |
6 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
1 |
2 |
2 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
14 |
14 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
13 |
13 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
33 |
0 |
130 |
|
Genel Toplam |
130 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|