Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SHE139 |
GENERAL ENGLISH I |
1 |
10 |
10 |
10 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. AHMET BURAK TURGUT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. ESMA ŞERMET |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu ders akıcı konuşma, dinlediğini ve okuduğunu anlama ve yorumlama gibi Genel İngilizce becerilerini kazandırır. |
İçerik: |
Bu ders,Auxilary Verbs Naming the Tenses,Questions and Negatives Short Answers,Sounds and Spelling,Present Simple and Present Continuous,Action and State Verbs,Present Passive,Sports and Leisure Activities,Past Simple and Past Continuous,Past Simple and Past Perfect Past Passive,Art, Music and LiteratureVerbs and Nouns that go together,Modal Verbs of Obligation and Permission,Future Forms,Questions with likeThe Weather,Revision konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
E-mail yazımında hedef dildeki resmi ifadeleri kullanabilir. |
Okuma parçalarının özetini çıkarabilir ve cümleleri yeniden kurabilir. |
Belli bir konu üzerine hedef dilde yazı yazarken gramer kalıplarını doğru kullanabilir. |
Hedef dilde kendisini ifade edebilir. |
Hedef dildeki konuşma ve yazma becerilerini gösterebilir. |
İngilizce dinleme metinlerini anlama soruları ile eşleştirebilir ve bunları yorumlayabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ünite Tarama |
Information Questions |
Anlatım - Tartışma |
2 |
Ünite Tarama |
Tenses and Auxiliary Verbs |
Anlatım - Tartışma |
3 |
Ünite Tarama |
State and Active Verbs |
Anlatım - Tartışma |
4 |
Ünite Tarama |
Narrative Tenses |
Anlatım - Tartışma |
5 |
Ünite Tarama |
Modals and Related Verbs |
Anlatım - Tartışma |
6 |
Ünite Tarama |
Present Perfect |
Anlatım - Tartışma |
7 |
Ünite Tarama |
Verb Patterns |
Anlatım - Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ünite Tarama |
Future Forms |
Anlatım - Tartışma |
10 |
Ünite Tarama |
Conditionals |
Anlatım - Tartışma |
11 |
Ünite Tarama |
Modals of Probability |
Anlatım - Tartışma |
12 |
Ünite Tarama |
Noun Phrases |
Anlatım - Tartışma |
13 |
Ünite Tarama |
Reported Speech |
Anlatım - Tartışma |
14 |
Ünite Tarama |
Revision |
Anlatım - Tartışma |
15 |
Ünite Tarama |
Revision |
Anlatım - Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
New Headway Intermediate |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Takım çalışması becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
|
|
|
|
3 |
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Etkin iletişim kurma becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Mesleki öz güven becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Girişimcilik becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
10 |
140 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
8 |
112 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
30 |
0 |
254 |
|
Genel Toplam |
254 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
10 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
10,0 |
|