Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SHE138 |
GENERAL ENGLISH II |
2 |
10 |
10 |
10 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. AHMET BURAK TURGUT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. ASUMAN KAĞIT BALTA |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu derste,Genel İngilizce becerilerini öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Bu ders,Present Perfect Simple Past Simple,Present Perfect Passive,Multi-word Verbs,Time Clauses,Conditionals,Modifying Adverbs,Base and Strong Adjectives,Modal Verbs of Probability,Character Adjectives,Present Perfect Simple Vs Continuous Present Perfect Vs Past Simple,Time Expressions Compound Nouns,Indirect Questions Verbs and nouns that go together,Question Tags Idioms,Reported Speech Words Connected with birth, marriage and death konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Metinleri akıcı bir şekilde okur. |
Dinlediği metinleri anlayarak üzerine kendi yorumunu katar. |
Temel dil bilgisi yapılarını kullanarak kendi başına anlamlı bir metin ortaya koyar. |
Akıcı ve anlaşılır bir İngilizce ile iletişim kurar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ünite Tarama |
Tense Review, Question Forms |
Anlatım - Tartışma |
2 |
Ünite Tarama |
Time Expressions, Narrative Tenses |
Anlatım - Tartışma |
3 |
Ünite Tarama |
Future Plans and Predictions |
Anlatım - Tartışma |
4 |
Ünite Tarama |
Modal Verbs, Used to |
Anlatım - Tartışma |
5 |
Ünite Tarama |
Comparatives and Superlatives, Question Tags |
Anlatım - Tartışma |
6 |
Ünite Tarama |
Real Conditionals |
Anlatım - Tartışma |
7 |
Ünite Tarama |
Present Perfect Simple and Continuous |
Anlatım - Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ünite Tarama |
Quantifiers, Relative Clauses |
Anlatım - Tartışma |
10 |
Ünite Tarama |
Hypothetical Conditional: Past |
Anlatım - Tartışma |
11 |
Ünite Tarama |
Verb Patterns |
Anlatım - Tartışma |
12 |
Ünite Tarama |
Reported Speech |
Anlatım - Tartışma |
13 |
Ünite Tarama |
Expressing Uncertainty, Giving Advice |
Anlatım - Tartışma |
14 |
Ünite Tarama |
Revision |
Anlatım - Tartışma |
15 |
Ünite Tarama |
Revision |
Anlatım - Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
New Headway Intermediate, Soars, John.Oxford University Press |
Oxford Practice Grammar Intermedaite, Eastwood, John. Oxford University Press |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Takım çalışması becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Etkin iletişim kurma becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Mesleki öz güven becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Girişimcilik becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
10 |
140 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
8 |
112 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
30 |
0 |
254 |
|
Genel Toplam |
254 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
10 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
10,0 |
|