Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ELP101 | TEMEL ELEKTRONİK | 1 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUHAMMET CİHAT MUMCU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MUHAMMET CİHAT MUMCU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste öğrencilere çeşitli yarıiletken elektronik aygıtların üretim ve çalışma özellikleri ile elektriksel özelliklerinin tanıtılması ve bu elemanların kullanıldığı temel elektronik devrelerinin analizi, simulasyonunu yapabilecek beceriler kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Temel elektronik, programın temel derslerinden biridir. Burada tanıdığı malzemeleri diğer meslek derslerinde kullanacaktır. Konuların iyi anlaşılması, matematik ve doğru akım devre analizi derslerindeki başarı ile orantılıdır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Elektroniğin endüstride uygulamalarını tanımlar. (1)-Bilgi |
Elektronik devre elemanları ve cihazlarını ve bunların elektronik devredeki görevlerini yorumlar. (2)-Kavrama |
Temel elektronik devre çözümleme yöntemlerini kullanır. (3)-Uygulama |
Elektronik laboratuvarındaki alet ve cihazları ile elektronik devre simulasyon yazılımlarını kullanır (3)-Uygulama |
Temel elektronik devreleri analiz eder.(4)-Analiz yapma |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Yarı iletken malzemeler | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
2 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Dirençlerin yapısı ve çeşitleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap, Uygulama-Laboratuar Çalışması |
3 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Kondansatörlerin yapısı ve çeşitleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
4 | Deneylere Hazırlık, Rapor Hazırlama | Kondansatörlerin yapısı ve çeşitleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap, Uygulama-Laboratuar Çalışması |
5 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması.. | Bobinlerin yapısı ve çeşitleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
6 | Deneylere Hazırlık, Rapor Hazırlama | Bobinlerin yapısı ve çeşitleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap, Uygulama-Laboratuar Çalışması |
7 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Diyotların yapısı ve çeşitleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Deneylere Hazırlık, Rapor Hazırlama | Diyotların yapısı ve çeşitleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap, Uygulama-Laboratuar Çalışması |
10 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Transistörlerin yapısı ve çeşitleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
11 | Deneylere Hazırlık, Rapor Hazırlama | Transistörlerin yapısı ve çeşitleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap, Uygulama-Laboratuar Çalışması |
12 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Doğrultucu devreler | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
13 | Deneylere Hazırlık, Rapor Hazırlama | Doğrultucu devreler | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap, Uygulama-Laboratuar Çalışması |
14 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Filtrelerin Tanımı ve Çeşitleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
15 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Regülelerin Tanımı ve Çeşitleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Selek.H.S, Elektronik 1, Seçkin Yayıncılık, 2017, Ankara |
Leblebici, D., Elektronik Devreleri ve Sentezi, Ders Notu, İTÜ Elektrik Fakültesi yayını 1979 |
Türköz, M. S., Elektronik Devreleri, Sistem Yayıncılık, 1995 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili temel kavramlara hakim olma ve kullanabilme
|
3 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili problemleri anlama ve yorumlayabilme
|
2 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili problemlere çözüm üretme ve uygulamasını gerçekleştirme
|
2 | |||||
4 |
Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilişim teknolojilerine hakim olma ve etkin kullanabilme becerisi
|
0 | |||||
2 |
Bireysel ve/veya takım çalışmalarına yatkın olma becerisi
|
0 | |||||
3 |
Bilgiyi uygulamaya geçirme yeteneği
|
0 | |||||
4 |
Sahip olduğu bilgi birikimini toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde kullanabilme yeteneği
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alçak gerilim şebekesi ve elemanları hakkında bilgi sahibi olmak
|
0 | |||||
2 |
Analog ve Dijital Elektrik ölçü aletlerinin yapısı ve çalışma prensibi hakkında bilgi sahibi olup, kullanabilmek.
|
3 | |||||
3 |
Atatürk ilke ve inkılâplarını bilen, özümsemiş ve hayatında kullanan birey olmak.
|
0 | |||||
4 |
Çizim ve simülasyon programları ile elektrik ve elektronik devreleri tasarlamak
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Doğru ve alternatif akımda kullanılan devre elemanlarını tanımak ve devre çözümlerini yapabilmek.
|
0 | |||||
2 |
Elektrik Enerjisi üretimi hakkında bilgi sahibi olup, iletim ve dağıtım şebekelerinde kullanılan elemanlarını tanımak.
|
0 | |||||
3 |
Elektrikli cihaz ve sistemlerin bakım onarım ve montajını yapabilmek.
|
0 | |||||
4 |
Elektrik makinelerinin yapısı, çalışma prensibi, sarım şekilleri ve devreye bağlantıları hakkında bilgi sahibi olmak.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gündelik ve mesleki alanda Türkçeyi etkin kullanmak
|
0 | |||||
2 |
İşletim sistemi, temel ofis yazılımları ve bilgisayar genel donanımı hakkında bilgi sahibi olmak.
|
0 | |||||
3 |
Mesleki alanda çözümlemeleri yapabilecek düzeyde matematik bilgisine sahip olmak
|
0 | |||||
4 |
Otomatik kumanda sistemlerinin temel kavram ve elemanlarını bilmek. PLC sistemleri programlayabilmek
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel elektronik elemanlarının yapısını ve çalışmasını bilmek. Güç elektroniği elemanlarını ve kullanım özelliklerini bilmek. Mantık devre temellerini bilmek ve sayısal devre tasarımı yapabilmek.
|
4 | |||||
2 |
Temel fizik kavramları ve temel elektrik devre çözümleri hakkında bilgi sahibi olmak
|
0 | |||||
3 |
Zayıf akım, kuvvetli akım, yıldırım, yangın ve güvenlik sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak, elektrik tesisat planlarını çizebilmek, elektrik tesisatının taahhüt ve keşif işlerini kavrayıp yapabilmek.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme
|
0 | |||||
2 |
Küresel ve toplumsal çerçevede özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularına etkilerinin göz önünde tutularak mühendislik çözümlerinin yapılması becerisi
|
0 | |||||
3 |
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme
|
0 | |||||
4 |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, alanı ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme
|
0 | |||||
5 |
Bağımsız davranma, insiyatif kullanma, yaratıcılık becerisi ve yaşam boyu öğrenme davranışını kazanma
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal kalkınmaya katkı yapacak bilim ve teknolojileri üretebilen
|
0 | |||||
2 |
Bilimsel düşünceye ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunabilen
|
0 | |||||
3 |
Analitik düşünme yeteneğine sahip
|
0 | |||||
4 |
Problem tanımlama ve çözüm bulma yeteneği kazanmış
|
0 | |||||
5 |
Ülkenin ihtiyaçlarına uygun Ar-Ge projeleri geliştirebilen
|
0 | |||||
6 |
Mesleki etik değerlere sahip
|
0 | |||||
7 |
Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilen çok yönlü ve kültürlü
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 6 | 1 | 6 |
Laboratuvar | 3 | 2 | 6 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 1 | 5 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 3 | 2 | 6 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |