Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HTP113 | İLETİŞİME GİRİŞ | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUHAMMET CİHAT MUMCU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste iletişim araştırma, kuram ve yaklaşımlarının incelenmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Kitle iletişim kuramcıları, iletişim modelleri ve önemli kuramcılara ait okumalar yapılmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İletişim ve koordinasyon kavramlarını tanımlar. ( define ) ( 1) |
Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişimi tanımlar. ( define) ( 1 ) |
İletişim kuramlarını, ikna, empati kavramlarını tanımlar. ( define ) ( 1 ) |
Dinleme ve iletişim becerilerini açıklar. ( explain ) ( 2 ) |
Bireyler arası iletişim yöntemlerini, beden dilini açıklar. ( explain ) ( 2 ) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Makale tarama, Kitap okuma | İletişiminin Tanımı ve Özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Makale tarama, Kitap okuma | İletişiminin Tarihçesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Makale tarama, Kitap okuma | Sözlü İletişiminin Tanımı ve Özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Makale tarama, Kitap okuma | Sözsüz İletişiminin Tanımı ve Özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Makale tarama, Kitap okuma | Yazılı ve Görsel iletişiminin Tanımı ve Özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Makale tarama, Kitap okuma | Kişilerarası İletişim ve Kuşak Farkları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Makale tarama, Kitap okuma | Kültürlerarası İletişim ve Kültürel Çalışmalar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Makale tarama, Kitap okuma | iletişim sürecindeki ögeler (Kaynak-İleti-Kanal-Alıcı) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Makale tarama, Kitap okuma | Kitle İletişim Araçları ve Propaganda kavramı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Makale tarama, Kitap okuma | Ana Akım Kitle İletişim Modelleri ve Medyadaki Yansımaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Makale tarama, Kitap okuma | Modern Kitle İletişim Modelleri ve Medyadaki Yansımaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Makale tarama, Kitap okuma | Eleştirel Kitle İletişim Modelleri ve Medyadaki Yansımaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Makale tarama, Kitap okuma | Yeni Medya ve İletişimin Dönüşümü | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | - | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yaylagül, L. (2014). Kitle İletişim Kuramları: Egemen ve Yerel Yaklaşımlar, Dipnot Yayınları: Ankara. |
Özçetin, B. (2019). Kitle İletişim Kuramları: Kavramlar, Okullar, Modeller, İletişim Yayınları: İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili temel kavramlara hakim olma ve kullanabilme
|
||||||
2 |
Alanı ile ilgili problemleri anlama ve yorumlayabilme
|
||||||
3 |
Alanı ile ilgili problemlere çözüm üretme ve uygulamasını gerçekleştirme
|
||||||
4 |
Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilişim teknolojilerine hakim olma ve etkin kullanabilme becerisi
|
||||||
2 |
Bireysel ve/veya takım çalışmalarına yatkın olma becerisi
|
||||||
3 |
Bilgiyi uygulamaya geçirme yeteneği
|
||||||
4 |
Sahip olduğu bilgi birikimini toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde kullanabilme yeteneği
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alçak gerilim şebekesi ve elemanları hakkında bilgi sahibi olmak
|
||||||
2 |
Analog ve Dijital Elektrik ölçü aletlerinin yapısı ve çalışma prensibi hakkında bilgi sahibi olup, kullanabilmek.
|
||||||
3 |
Atatürk ilke ve inkılâplarını bilen, özümsemiş ve hayatında kullanan birey olmak.
|
||||||
4 |
Çizim ve simülasyon programları ile elektrik ve elektronik devreleri tasarlamak
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Doğru ve alternatif akımda kullanılan devre elemanlarını tanımak ve devre çözümlerini yapabilmek.
|
||||||
2 |
Elektrik Enerjisi üretimi hakkında bilgi sahibi olup, iletim ve dağıtım şebekelerinde kullanılan elemanlarını tanımak.
|
||||||
3 |
Elektrikli cihaz ve sistemlerin bakım onarım ve montajını yapabilmek.
|
||||||
4 |
Elektrik makinelerinin yapısı, çalışma prensibi, sarım şekilleri ve devreye bağlantıları hakkında bilgi sahibi olmak.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gündelik ve mesleki alanda Türkçeyi etkin kullanmak
|
||||||
2 |
İşletim sistemi, temel ofis yazılımları ve bilgisayar genel donanımı hakkında bilgi sahibi olmak.
|
||||||
3 |
Mesleki alanda çözümlemeleri yapabilecek düzeyde matematik bilgisine sahip olmak
|
||||||
4 |
Otomatik kumanda sistemlerinin temel kavram ve elemanlarını bilmek. PLC sistemleri programlayabilmek
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel elektronik elemanlarının yapısını ve çalışmasını bilmek. Güç elektroniği elemanlarını ve kullanım özelliklerini bilmek. Mantık devre temellerini bilmek ve sayısal devre tasarımı yapabilmek.
|
||||||
2 |
Temel fizik kavramları ve temel elektrik devre çözümleri hakkında bilgi sahibi olmak
|
||||||
3 |
Zayıf akım, kuvvetli akım, yıldırım, yangın ve güvenlik sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak, elektrik tesisat planlarını çizebilmek, elektrik tesisatının taahhüt ve keşif işlerini kavrayıp yapabilmek.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme
|
||||||
2 |
Küresel ve toplumsal çerçevede özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularına etkilerinin göz önünde tutularak mühendislik çözümlerinin yapılması becerisi
|
||||||
3 |
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme
|
||||||
4 |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, alanı ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme
|
||||||
5 |
Bağımsız davranma, insiyatif kullanma, yaratıcılık becerisi ve yaşam boyu öğrenme davranışını kazanma
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal kalkınmaya katkı yapacak bilim ve teknolojileri üretebilen
|
||||||
2 |
Bilimsel düşünceye ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunabilen
|
||||||
3 |
Analitik düşünme yeteneğine sahip
|
||||||
4 |
Problem tanımlama ve çözüm bulma yeteneği kazanmış
|
||||||
5 |
Ülkenin ihtiyaçlarına uygun Ar-Ge projeleri geliştirebilen
|
||||||
6 |
Mesleki etik değerlere sahip
|
||||||
7 |
Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilen çok yönlü ve kültürlü
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 12 | 1 | 12 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 4 | 1 | 4 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 3 | 6 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 2 | 3 | 6 |
Sosyal Faaliyet | 1 | 3 | 3 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 81 | 0 | 151 |
Genel Toplam | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |