TR EN

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TKY101 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ 3 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MUHAMMET CİHAT MUMCU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilerin; günümüzün değişen koşulları çerçevesinde kalitenin rekabet açısından önemini vurgulayarak öğrencilerde kalite bilinci ve teknikleri ile ilgili bir altyapıya sahip olması hedeflenmiştir.
İçerik: Dersin içeriği; Kalite, Kalite bileşenleri, Kalite kontrol, Toplam kalite yönetimi, amaçları, ilkeleri, Kalite öncüleri, Toplam kalite yönetimi uygulamaları, Kalite yönetim sistemi, Yönetim yaklaşımları konularını kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

1- Öğrenciler işletmelerde kalite ile ilgili sorunları tanımlar. (define)(1) 2- Öğrenciler kalite yönetimi teknikleri sayesinde bu sorunlara çözüm geliştirebilmeyi yapar. 3- Öğrenciler kalitenin yönetim açısından önemini tanımlar. (define)(1) 4- Öğrenciler işletmelere rekabet avantajı sağlamak için kalitenin önemini tanımlar.(define) (1) 5- Toplam kalite yönetimi felsefe ve kültürünü tanımlar. (define) (1)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kalitenin Tanımı ve Özellikleri Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
2 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kalite Bileşenleri Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
3 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kalitenin Tarihsel Gelişimi Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
4 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kalitenin Kavramsal Gelişimi: Kalite Kontrol ve Kalite Güvencesi Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
5 Ders Kitabının İlgili Bölümü Yönetim Yaklaşımları: Bilimsel Yönetim Yaklaşımı Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
6 Ders Kitabının İlgili Bölümü Yönetim Yaklaşımları: Modern Yönetim Yaklaşımları Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
7 Ders Kitabının İlgili Bölümü Toplam Kalite Yönetimi ve Amaçları Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Ders Kitabının İlgili Bölümü Toplam Kalite Yönetiminin İlkeleri Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
10 Ders Kitabının İlgili Bölümü Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
11 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kalite Öncüleri ve Uygulamaları Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
12 Ders Kitabının İlgili Bölümü Yalın ve Tam Zamanında Üretim Sistemleri Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
13 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kaizen Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
14 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kalite Çemberleri Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
15 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kalite Güvence Sistemleri Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Halis, Muhsin (2016). Toplam Kalite Yönetimi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık Kıngır, Said ( 2013 ). Toplam Kalite Yönetimi, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili temel kavramlara hakim olma ve kullanabilme
4
2
Alanı ile ilgili problemleri anlama ve yorumlayabilme
5
3
Alanı ile ilgili problemlere çözüm üretme ve uygulamasını gerçekleştirme
4
4
Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilişim teknolojilerine hakim olma ve etkin kullanabilme becerisi
4
2
Bireysel ve/veya takım çalışmalarına yatkın olma becerisi
4
3
Bilgiyi uygulamaya geçirme yeteneği
5
4
Sahip olduğu bilgi birikimini toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde kullanabilme yeteneği
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alçak gerilim şebekesi ve elemanları hakkında bilgi sahibi olmak
5
2
Analog ve Dijital Elektrik ölçü aletlerinin yapısı ve çalışma prensibi hakkında bilgi sahibi olup, kullanabilmek.
5
3
Atatürk ilke ve inkılâplarını bilen, özümsemiş ve hayatında kullanan birey olmak.
4
4
Çizim ve simülasyon programları ile elektrik ve elektronik devreleri tasarlamak
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Doğru ve alternatif akımda kullanılan devre elemanlarını tanımak ve devre çözümlerini yapabilmek.
4
2
Elektrik Enerjisi üretimi hakkında bilgi sahibi olup, iletim ve dağıtım şebekelerinde kullanılan elemanlarını tanımak.
4
3
Elektrikli cihaz ve sistemlerin bakım onarım ve montajını yapabilmek.
5
4
Elektrik makinelerinin yapısı, çalışma prensibi, sarım şekilleri ve devreye bağlantıları hakkında bilgi sahibi olmak.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gündelik ve mesleki alanda Türkçeyi etkin kullanmak
5
2
İşletim sistemi, temel ofis yazılımları ve bilgisayar genel donanımı hakkında bilgi sahibi olmak.
5
3
Mesleki alanda çözümlemeleri yapabilecek düzeyde matematik bilgisine sahip olmak
4
4
Otomatik kumanda sistemlerinin temel kavram ve elemanlarını bilmek. PLC sistemleri programlayabilmek
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel elektronik elemanlarının yapısını ve çalışmasını bilmek. Güç elektroniği elemanlarını ve kullanım özelliklerini bilmek. Mantık devre temellerini bilmek ve sayısal devre tasarımı yapabilmek.
4
2
Temel fizik kavramları ve temel elektrik devre çözümleri hakkında bilgi sahibi olmak
5
3
Zayıf akım, kuvvetli akım, yıldırım, yangın ve güvenlik sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak, elektrik tesisat planlarını çizebilmek, elektrik tesisatının taahhüt ve keşif işlerini kavrayıp yapabilmek.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme
5
2
Küresel ve toplumsal çerçevede özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularına etkilerinin göz önünde tutularak mühendislik çözümlerinin yapılması becerisi
4
3
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme
4
4
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, alanı ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme
5
5
Bağımsız davranma, insiyatif kullanma, yaratıcılık becerisi ve yaşam boyu öğrenme davranışını kazanma
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal kalkınmaya katkı yapacak bilim ve teknolojileri üretebilen
4
2
Bilimsel düşünceye ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunabilen
5
3
Analitik düşünme yeteneğine sahip
4
4
Problem tanımlama ve çözüm bulma yeteneği kazanmış
5
5
Ülkenin ihtiyaçlarına uygun Ar-Ge projeleri geliştirebilen
5
6
Mesleki etik değerlere sahip
4
7
Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilen çok yönlü ve kültürlü
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 4 12 48
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 3 3
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 1 3 3
Ödev 3 9 27
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 25 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0