Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TKY101 | TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ | 3 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUHAMMET CİHAT MUMCU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilerin; günümüzün değişen koşulları çerçevesinde kalitenin rekabet açısından önemini vurgulayarak öğrencilerde kalite bilinci ve teknikleri ile ilgili bir altyapıya sahip olması hedeflenmiştir. |
İçerik: | Dersin içeriği; Kalite, Kalite bileşenleri, Kalite kontrol, Toplam kalite yönetimi, amaçları, ilkeleri, Kalite öncüleri, Toplam kalite yönetimi uygulamaları, Kalite yönetim sistemi, Yönetim yaklaşımları konularını kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
1- Öğrenciler işletmelerde kalite ile ilgili sorunları tanımlar. (define)(1) 2- Öğrenciler kalite yönetimi teknikleri sayesinde bu sorunlara çözüm geliştirebilmeyi yapar. 3- Öğrenciler kalitenin yönetim açısından önemini tanımlar. (define)(1) 4- Öğrenciler işletmelere rekabet avantajı sağlamak için kalitenin önemini tanımlar.(define) (1) 5- Toplam kalite yönetimi felsefe ve kültürünü tanımlar. (define) (1) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Kalitenin Tanımı ve Özellikleri | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
2 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Kalite Bileşenleri | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
3 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Kalitenin Tarihsel Gelişimi | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
4 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Kalitenin Kavramsal Gelişimi: Kalite Kontrol ve Kalite Güvencesi | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
5 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Yönetim Yaklaşımları: Bilimsel Yönetim Yaklaşımı | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
6 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Yönetim Yaklaşımları: Modern Yönetim Yaklaşımları | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
7 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Toplam Kalite Yönetimi ve Amaçları | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Toplam Kalite Yönetiminin İlkeleri | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
10 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
11 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Kalite Öncüleri ve Uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
12 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Yalın ve Tam Zamanında Üretim Sistemleri | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
13 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Kaizen | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
14 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Kalite Çemberleri | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
15 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Kalite Güvence Sistemleri | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Halis, Muhsin (2016). Toplam Kalite Yönetimi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık Kıngır, Said ( 2013 ). Toplam Kalite Yönetimi, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili temel kavramlara hakim olma ve kullanabilme
|
4 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili problemleri anlama ve yorumlayabilme
|
5 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili problemlere çözüm üretme ve uygulamasını gerçekleştirme
|
4 | |||||
4 |
Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilişim teknolojilerine hakim olma ve etkin kullanabilme becerisi
|
4 | |||||
2 |
Bireysel ve/veya takım çalışmalarına yatkın olma becerisi
|
4 | |||||
3 |
Bilgiyi uygulamaya geçirme yeteneği
|
5 | |||||
4 |
Sahip olduğu bilgi birikimini toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde kullanabilme yeteneği
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alçak gerilim şebekesi ve elemanları hakkında bilgi sahibi olmak
|
5 | |||||
2 |
Analog ve Dijital Elektrik ölçü aletlerinin yapısı ve çalışma prensibi hakkında bilgi sahibi olup, kullanabilmek.
|
5 | |||||
3 |
Atatürk ilke ve inkılâplarını bilen, özümsemiş ve hayatında kullanan birey olmak.
|
4 | |||||
4 |
Çizim ve simülasyon programları ile elektrik ve elektronik devreleri tasarlamak
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Doğru ve alternatif akımda kullanılan devre elemanlarını tanımak ve devre çözümlerini yapabilmek.
|
4 | |||||
2 |
Elektrik Enerjisi üretimi hakkında bilgi sahibi olup, iletim ve dağıtım şebekelerinde kullanılan elemanlarını tanımak.
|
4 | |||||
3 |
Elektrikli cihaz ve sistemlerin bakım onarım ve montajını yapabilmek.
|
5 | |||||
4 |
Elektrik makinelerinin yapısı, çalışma prensibi, sarım şekilleri ve devreye bağlantıları hakkında bilgi sahibi olmak.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gündelik ve mesleki alanda Türkçeyi etkin kullanmak
|
5 | |||||
2 |
İşletim sistemi, temel ofis yazılımları ve bilgisayar genel donanımı hakkında bilgi sahibi olmak.
|
5 | |||||
3 |
Mesleki alanda çözümlemeleri yapabilecek düzeyde matematik bilgisine sahip olmak
|
4 | |||||
4 |
Otomatik kumanda sistemlerinin temel kavram ve elemanlarını bilmek. PLC sistemleri programlayabilmek
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel elektronik elemanlarının yapısını ve çalışmasını bilmek. Güç elektroniği elemanlarını ve kullanım özelliklerini bilmek. Mantık devre temellerini bilmek ve sayısal devre tasarımı yapabilmek.
|
4 | |||||
2 |
Temel fizik kavramları ve temel elektrik devre çözümleri hakkında bilgi sahibi olmak
|
5 | |||||
3 |
Zayıf akım, kuvvetli akım, yıldırım, yangın ve güvenlik sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak, elektrik tesisat planlarını çizebilmek, elektrik tesisatının taahhüt ve keşif işlerini kavrayıp yapabilmek.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme
|
5 | |||||
2 |
Küresel ve toplumsal çerçevede özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularına etkilerinin göz önünde tutularak mühendislik çözümlerinin yapılması becerisi
|
4 | |||||
3 |
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme
|
4 | |||||
4 |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, alanı ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme
|
5 | |||||
5 |
Bağımsız davranma, insiyatif kullanma, yaratıcılık becerisi ve yaşam boyu öğrenme davranışını kazanma
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal kalkınmaya katkı yapacak bilim ve teknolojileri üretebilen
|
4 | |||||
2 |
Bilimsel düşünceye ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunabilen
|
5 | |||||
3 |
Analitik düşünme yeteneğine sahip
|
4 | |||||
4 |
Problem tanımlama ve çözüm bulma yeteneği kazanmış
|
5 | |||||
5 |
Ülkenin ihtiyaçlarına uygun Ar-Ge projeleri geliştirebilen
|
5 | |||||
6 |
Mesleki etik değerlere sahip
|
4 | |||||
7 |
Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilen çok yönlü ve kültürlü
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 4 | 12 | 48 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 1 | 3 | 3 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 3 | 9 | 27 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 25 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |