Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MKT207 | MALZEME TEKNOLOJİSİ | 3 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KÜBRA ERDOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | 1. Endüstriyel alanlarda kullanılan malzemeleri tanıtmak 2.Atomik yapıların ve atomsal bağların yapılarının anlaşılmasına yönelik genel bir bakış açısı kazandırmak, kristal yapıları yakından tanıtmak 3. Malzemelerin özelliklerini tanıtmak 4. Alaşımların anlaşılıp, detaylı bir şekilde incelenmesi 5. Faz dönümüşümlerini irdelemek ve faz diyagramlarını tanıtmak 6. Isıl işlemler konusunda bilgi vermek 7. Farklı uygulama alanlarında malzeme seçimine yönelik bir yaklaşım geliştirmek |
İçerik: | Endüstride kullanılan malzemelerinin tanıtımı; atomik yapı, atomsal arası bağlar ve kristal kafes yapılarını tanıtmak; malzemenin kristal hataları ve dolayısıyla da mekanik özelliklerini tanıtmak; faz diyagramları ve ısıl işlemler; metalsel malzemeler ve uygulama alanları; seramik malzemeler ve uygulama alanları; polimer malzemeler ve uygulama alanları; kompozit malzemeler ve uygulama alanları; nano malzemeler ve uygulama alanları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenciler, malzemelerin özelliklerini çeşitlerini,sınıflandırmasını öğrenir ve malzeme biliminin temel prensiplerine hakim olur. Öğrenciler metalik malzemeleri tanır ayrıca malzeme seçiminde dikkat edilmesi gereken hususları tanır. Öğrenciler faz diyagramları ile ilgili bilgi sahibi olurlar. Öğrenciler ısıl işlemi genel hatlarıyla anlarlar. Farklı malzeme türlerinin uygulama bazında tercih sebeplerinin ve parametrelerinin belirlenmesi konusunda öğrenciler gerekli donanımı kazanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders Sunumu ve/veya Kaynak Kitaplar | Malzemelerin tanıtımı, sınıflandırılması, fiziksel, kimyasal ve ısıl özellikleri | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
2 | Ders Sunumu ve/veya Kaynak Kitaplar | Malzemelerin seçimi, ileri malzemeler | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
3 | Ders Sunumu ve/veya Kaynak Kitaplar | Atomik yapılar | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
4 | Ders Sunumu ve/veya Kaynak Kitaplar | Atomlar arası bağlar | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
5 | Ders Sunumu ve/veya Kaynak Kitaplar | Kristal yapılar | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
6 | Ders Sunumu ve/veya Kaynak Kitaplar | Kristal yapılar | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
7 | Ders Sunumu ve/veya Kaynak Kitaplar | Kristal yapı hataları | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders Sunumu ve/veya Kaynak Kitaplar | Yayınma(Difüzyon) | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
10 | Ders Sunumu ve/veya Kaynak Kitaplar | Malzemelerin mekanik özellikleri | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
11 | Ders Sunumu ve/veya Kaynak Kitaplar | Malzemelerin mekanik özellikleri | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
12 | Ders Sunumu ve/veya Kaynak Kitaplar | Tahribatlı muayene yöntemleri, Metallerde mukavemet arttırma yöntemleri | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
13 | Ders Sunumu ve/veya Kaynak Kitaplar | Tahribatsız muayene yöntemleri | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
14 | Ders Sunumu ve/veya Kaynak Kitaplar | Kompozit Malzemeler ve Uygulama Alanları | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
15 | Ders Sunumu ve/veya Kaynak Kitaplar | Nano Malzemeler ve Uygulama Alanları | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Callister, W. D., “Materials Science and Engineering”, 8th Edn. Wiley, 1985. Askeland, D. R., "The Science and Engineering of Materials", 2nd SI Edn., Chapman & Hall, 1990. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Matematik ve fen bilgisini Mekatronik Programı'nın kapsadığı problemlere uyarlar.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mekatronik Programı'nın kapsadığı problemlerin çözümünde bilimsel yöntemleri kullanabilir.
|
4 | |||||
2 |
Deney planlayıp düzenek kurar, modern cihazları kullanarak veri toplar ve analiz yapar.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Güncel Mekatronik problemlerini tanımlayabilir, bilimselleştirebilir ve çözebilir.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mekatronik Sistemleri'nin tasarımı ve analizinde bilgisayar yazılımı gibi modern araçları kullanır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Disiplinler arası takım içerisinde çalışmaya yatkındır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir sistemi bileşenleri ile beraber tasarlarken teknik ve ekonomik beklentileri karşılayan çözümler üretebilir.
|
3 | |||||
2 |
Mekatronik Programı'nın kapsadığı teknik problemlerin çözümüne küresel bir bakış açısı ile yaklaşabilir.
|
4 | |||||
3 |
Alanında kendini güncel tutma farkındalığı içerisinde olur.
|
5 | |||||
4 |
Mekatronik Programı ile ilgili akademik ve endüstriyel gelişmeleri takip edebilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında, disiplinler arası ve çok disiplinli ortamlarda çalışır.
|
5 | |||||
2 |
Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki ve genel etik değerlere sahip olur ve bunlara duyarlı davranır.
|
4 | |||||
2 |
Mekatronik alanında sağlık ve güvenlik hususlarına duyarlıdır.
|
4 | |||||
3 |
Mesleki faaliyetlerde sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlere duyarlı davranır.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 132 |
Genel Toplam | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |