Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MKT209 | MEKANİZMALAR | 3 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KÜBRA ERDOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Makinalardan istenen fonksiyonlar için gerekli hareket ve geometri ilişkisini tanımlama ve çözme konularında bilgi kazanmalarını sağlamaktır. |
İçerik: | Derste, mafsallar, uzuv tipleri, serbestlik derecesi, konum analizi, hız analizi, ani dönme merkezleri, ivme analizi, grafik ve analitik yöntemler, basit ve planet dişli sistemleri, kam mekanizmaları konu alınır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Mekanizmaları ve mekanizmaların hareket kabiliyetlerini anlar. |
Mekanizmaların serbestlik derecesini hesaplar. |
Mekanizmaların konum, hız ve ivme analizini yapar. |
Dişli çark ve kam mekanizmalarının kinematik analizlerini yapar. |
Mevcut bir mekanizma veya makinayı analiz eder, irdeler ve iyileştirmeler yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Mekanizmalara giriş: Temel kavramlar, mafsallar ve uzuv tipleri | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
2 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Mekanizmalara giriş: Serbestlik derecesi, Grübler denklemi, mekanizmaların sınıflandırılması | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
3 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Mekanizmalara giriş: Serbestlik derecesi, Grübler denklemi, mekanizmaların sınıflandırılması | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
4 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Konum analizi | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
5 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Konum analizi | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
6 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Konum analizi | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
7 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Hız analizi | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Hız analizi | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
10 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Hız analizi | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
11 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | İvme analiz | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
12 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | İvme analiz | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
13 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | İvme analiz | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
14 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Basit ve planet dişli sistemleri | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
15 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Basit ve planet dişli sistemleri | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Eres Söylemez, Makina Teorisi-1, Mekanizma Tekniği, 2013, Birsen Yayınevi |
Özgür TURHAN, Makina Teorisi - Mekanizmalar ve Makina Dinamiği, Nobel Akademik Yayıncılık, 2. Basım, Eylül 2014 |
Ders Notları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Matematik ve fen bilgisini Mekatronik Programı'nın kapsadığı problemlere uyarlar.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mekatronik Programı'nın kapsadığı problemlerin çözümünde bilimsel yöntemleri kullanabilir.
|
4 | |||||
2 |
Deney planlayıp düzenek kurar, modern cihazları kullanarak veri toplar ve analiz yapar.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Güncel Mekatronik problemlerini tanımlayabilir, bilimselleştirebilir ve çözebilir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mekatronik Sistemleri'nin tasarımı ve analizinde bilgisayar yazılımı gibi modern araçları kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Disiplinler arası takım içerisinde çalışmaya yatkındır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir sistemi bileşenleri ile beraber tasarlarken teknik ve ekonomik beklentileri karşılayan çözümler üretebilir.
|
4 | |||||
2 |
Mekatronik Programı'nın kapsadığı teknik problemlerin çözümüne küresel bir bakış açısı ile yaklaşabilir.
|
4 | |||||
3 |
Alanında kendini güncel tutma farkındalığı içerisinde olur.
|
5 | |||||
4 |
Mekatronik Programı ile ilgili akademik ve endüstriyel gelişmeleri takip edebilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında, disiplinler arası ve çok disiplinli ortamlarda çalışır.
|
4 | |||||
2 |
Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki ve genel etik değerlere sahip olur ve bunlara duyarlı davranır.
|
3 | |||||
2 |
Mekatronik alanında sağlık ve güvenlik hususlarına duyarlıdır.
|
3 | |||||
3 |
Mesleki faaliyetlerde sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlere duyarlı davranır.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |