Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MKT211 | SİSTEM DİNAMİĞİNİN MODELLENMESİ | 3 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KÜBRA ERDOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı öğrencilere dinamik sistem davranışlarının modellenmesi ve yorumlanmasına ilişkin temel kavramları öğretmek ve bilgisayar ortamında benzetimlerini gerçekleyebilme yeteneği kazandırmaktır. |
İçerik: | Sistem Dinamiği ve Modellemeye İlişkin Temel Kavramlar, Kompleks Sayılar ve Laplace Transformasyonu, Transfer Fonksiyonları ve Blok Diyagramlar, Mekanik Sistemler, Elektrik ve Elektromekanik Sİstemler, Akışkan Sistemler, Manyetik Sistemler, Doğrusal Olmayan Sistemlerin Doğrusallaştırılması, Sistemlerin Geçici ve Sürekli Hal Cevabı, Frekans Cevabı, Matlab/Simulink Ortamında Benzetim Çalışmaları konularını kapsar |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenciler sistem dinamiği ve modellemeye ilişkin temel kavramları öğrenirler. |
Öğrenciler dinamik sistemlere ait frekans ve zaman domeni modelleme tekniklerini öğrenirler |
Öğrenciler temel programlama becerileri dahil olmak üzere dinamik sistemlerin benzetimini gerçekleştirebilirler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Sistem Dinamiği ve Modellemeye Giriş | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
2 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Sistem Dinamiği ve Modellemeye Giriş | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
3 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Kompleks Sayılar | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
4 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Kompleks Sayılar | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
5 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Kompleks Sayılar | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
6 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Transfer Fonksiyonları | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
7 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Transfer Fonksiyonları | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Transfer Fonksiyonları | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
10 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Elektrik ve Elektromekanik Sistemler | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
11 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Mekanik Sistemler | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
12 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Elektrik ve Mekanik Sistemlerin Benzeşimi | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
13 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Dinamik Sistemlerin Geçici ve Sürekli Hal Cevabı | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
14 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Dinamik Sistemlerin Geçici ve Sürekli Hal Cevabı | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
15 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Dinamik Sistemlerin Geçici ve Sürekli Hal Cevabı | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
William J. Palm III, “System Dynamics”, 3rd Edition, McGraw-Hill College, 2013. |
Ders İçeriği |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Matematik ve fen bilgisini Mekatronik Programı'nın kapsadığı problemlere uyarlar.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mekatronik Programı'nın kapsadığı problemlerin çözümünde bilimsel yöntemleri kullanabilir.
|
5 | |||||
2 |
Deney planlayıp düzenek kurar, modern cihazları kullanarak veri toplar ve analiz yapar.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Güncel Mekatronik problemlerini tanımlayabilir, bilimselleştirebilir ve çözebilir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mekatronik Sistemleri'nin tasarımı ve analizinde bilgisayar yazılımı gibi modern araçları kullanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Disiplinler arası takım içerisinde çalışmaya yatkındır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir sistemi bileşenleri ile beraber tasarlarken teknik ve ekonomik beklentileri karşılayan çözümler üretebilir.
|
3 | |||||
2 |
Mekatronik Programı'nın kapsadığı teknik problemlerin çözümüne küresel bir bakış açısı ile yaklaşabilir.
|
4 | |||||
3 |
Alanında kendini güncel tutma farkındalığı içerisinde olur.
|
4 | |||||
4 |
Mekatronik Programı ile ilgili akademik ve endüstriyel gelişmeleri takip edebilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında, disiplinler arası ve çok disiplinli ortamlarda çalışır.
|
4 | |||||
2 |
Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki ve genel etik değerlere sahip olur ve bunlara duyarlı davranır.
|
2 | |||||
2 |
Mekatronik alanında sağlık ve güvenlik hususlarına duyarlıdır.
|
0 | |||||
3 |
Mesleki faaliyetlerde sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlere duyarlı davranır.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |