Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MKT213 | PROGRAMLANABİLİR MANTIKSAL DENETLEYİCİ | 3 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KÜBRA ERDOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. KÜBRA ERDOĞAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Programlanabilir denetleyicilerin çalışması, kullanımı, otomasyon içindeki önemi ve endüstride kontrol amaçlı kullanmak için gerekli bilgi ve becerilerin kazanılması. |
İçerik: | PLC kavramı, çeşitli PLC markalarının özelliklerinin karşılaştırılması, amaca uygun PLC seçimi, endüstride proje amaçlı kontrol örneklerinin incelenmesi, çeşitli giriş çıkış parametlerinin kontrol edilmesi konveyör kontrolü, sensörlar, motorlar, selonoid valfler konularını kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
PLC ile giriş çıkış uygulamaları yapmak |
Açık çevrim denetim sistemi kurmak |
Kapalı çevrim denetim sistemi kurmak |
PLC ile motor uygulamaları yapmak |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Kumanda sistemleri Üç fazlı asenkron motorlar | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
2 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Kumanda sistemleri Üç fazlı asenkron motorlar | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
3 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Üç fazlı asenkron motorlarda devir yönü, Üç fazlı asenkron motorlarda frenleme, Bir fazlı asenkron motorlara yol verme | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
4 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Üç fazlı asenkron motorlarda devir yönü, Üç fazlı asenkron motorlarda frenleme, Bir fazlı asenkron motorlara yol verme | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
5 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Açık çevrim denetim sisteminin hazırlanması, Doğru akım motorunun açık çevrim denetim sistemi ile kontrol edilmesi | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
6 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Açık çevrim denetim sisteminin hazırlanması Doğru akım motorunun açık çevrim denetim sistemi ile kontrol edilmesi | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
7 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Açık çevrim denetim sisteminin hazırlanması Doğru akım motorunun açık çevrim denetim sistemi ile kontrol edilmesi | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Kapalı çevrim denetim sistemi, Kapalı çevrim denetimde sistem kontrolü | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
10 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Kapalı çevrim denetim sistemi, Kapalı çevrim denetimde sistem kontrolü | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
11 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Plc Arayüz Program, PLC Programlama, Diğer Programlama Yöntemleri | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
12 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Plc Arayüz Program, PLC Programlama, Diğer Programlama Yöntemleri | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
13 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Plc Arayüz Program, PLC Programlama, Diğer Programlama Yöntemleri | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
14 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Plc Arayüz Program, PLC Programlama, Diğer Programlama Yöntemleri | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
15 | Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması | Plc Arayüz Program, PLC Programlama, Diğer Programlama Yöntemleri | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Gürcan Uzal(2001),Programlanabilir Mantık Denetleyicileri(PLC)&Uygulamaları,Trakya Üniv. Yayını,Yavuz Eminoğlu,PLC Programlama ve S7-300/400 Cilt1,2,Birsen Yayınevi . |
Ders Notları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Matematik ve fen bilgisini Mekatronik Programı'nın kapsadığı problemlere uyarlar.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mekatronik Programı'nın kapsadığı problemlerin çözümünde bilimsel yöntemleri kullanabilir.
|
4 | |||||
2 |
Deney planlayıp düzenek kurar, modern cihazları kullanarak veri toplar ve analiz yapar.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Güncel Mekatronik problemlerini tanımlayabilir, bilimselleştirebilir ve çözebilir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mekatronik Sistemleri'nin tasarımı ve analizinde bilgisayar yazılımı gibi modern araçları kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Disiplinler arası takım içerisinde çalışmaya yatkındır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir sistemi bileşenleri ile beraber tasarlarken teknik ve ekonomik beklentileri karşılayan çözümler üretebilir.
|
3 | |||||
2 |
Mekatronik Programı'nın kapsadığı teknik problemlerin çözümüne küresel bir bakış açısı ile yaklaşabilir.
|
4 | |||||
3 |
Alanında kendini güncel tutma farkındalığı içerisinde olur.
|
5 | |||||
4 |
Mekatronik Programı ile ilgili akademik ve endüstriyel gelişmeleri takip edebilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında, disiplinler arası ve çok disiplinli ortamlarda çalışır.
|
4 | |||||
2 |
Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki ve genel etik değerlere sahip olur ve bunlara duyarlı davranır.
|
4 | |||||
2 |
Mekatronik alanında sağlık ve güvenlik hususlarına duyarlıdır.
|
3 | |||||
3 |
Mesleki faaliyetlerde sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlere duyarlı davranır.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |