TR EN

MODA PAZARLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MTP212 MODA PAZARLAMA 3 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SULTAN ÇETİNKAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Moda sektöründe yer alan işletmelerin pazarlama faaliyetleri incelenerek, bir ürünü pazarlama, fiyatlandırma, dağıtım ve tutundurma gibi faaliyetlere yönelik bilgi ve becerilerin geliştirilmesi amaçlanmıştır.
İçerik: Moda tasarımı ve pazarlama etkileşimleri, moda pazarlama planlaması ve süreci, ürün oluşturma ve marka çalışmaları, marka yönetimi ve yapılandırılması faaliyetlerini kavrar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Pazarlama kavramını ve moda tasarımı ile etkileşimini tanımlar.
Moda pazarlamanın amaç ve önemini kavrar.
Marka kavramını ve marka yönetim sürecini açıklar.
Ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma faaliyetlerini inceler.
Marka başarısını etkileyen faktörleri inceler.
Görsel pazarlama yöntem ve sunum çeşitlerini inceler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Pazarlamanın tanımı, gelişimi ve moda tasarımı ile etkileşimi. Sözlü ve görsel anlatım
2 - Pazarlama fonksiyonları, pazar çeşitleri ve pazarlama stratejileri. Sözlü ve görsel anlatım
3 - Pazar araştırması süreci ve veri toplama metodları, Sözlü ve görsel anlatım
4 - Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi. Sözlü ve görsel anlatım
5 - Moda pazarlama süreci ve moda-marka konsepti Sözlü ve görsel anlatım
6 - Markalaşmanın tanımı ve önemi, marka stratejileri, marka yapılandırma. Sözlü ve görsel anlatım
7 - Moda pazarlamada fiyatlandırma çalışmaları Sözlü ve görsel anlatım
8 - ARA SINAV -
9 - Moda pazarlamada tutundurma çalışmaları; reklam, tanıtım, kişisel satış. Sözlü ve görsel anlatım
10 - Moda pazarlamada dağıtım kanalları ve seçimi. Sözlü ve görsel anlatım
11 - Tüketici davranışları. Sözlü ve görsel anlatım
12 - Modada marka yönetimi Sözlü ve görsel anlatım
13 - Uluslararası ve Türk hazır giyim sektöründe moda pazarlama yapısı ve marka yönetiminin incelenmesi Sözlü ve görsel anlatım
14 - Görsel pazarlama uygulamalarının incelenmesi ve farklı sunum teknikleri; (moda fotoğrafçılığı, moda dergileri, moda fuarlar...) Sözlü ve görsel anlatım
15 - Moda endüstrisinde stratejik pazarlama uygulamalarının incelenmesi Sözlü ve görsel anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Muazzez BABACAN,Ferah ONAT, POSTMODERN PAZARLAMA PERSPEKTİFİ.
Selda ALAGÖZ, PAZARLAMADA YÜKSELEN TREND: MODA.
Dr. Evrim Kabukcu Arslan, (2017) MODA PAZARLAMA, DETAY YAYINCILIK.
Işıl Karpat Aktuğlu (2017). MARKA YÖNETİMİ, İletişim Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanata dönük temel tasarım prensiblerini tanır.
0
2
Bilgisayar programları konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur.
0
3
Görsel tasarımları teknik olarak sunumunu yapar.
0
4
Teknik bilgisini tasarımlarında kullanır.
0
5
Tekstil liflerinin çeşitlerini ve özelliklerini tanır.
0
6
Tekstil malzemelerini ve yardımcılarını tanır.
2
7
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri tanır.
5
8
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri çalışmalarını izler.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Belirlenen bir tema ışığında proje ve koleksiyon tasarlar.
0
2
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile eşleştirir.
1
3
Moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin kullanır.
0
4
Tasarımlarını ve koleksiyonlarını görsel olarak sunar ve yorumlar.
0
5
Tasarımın uygulanması ve ürün üretimine yönelik mesleki-teknik bilgiye sahip olur.
0
6
Tasarım alanında teknolojik araç, gereç ve makineleri kullanır.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tekstil hammaddelerini tanır.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Seçtiği bir temaya uygun özgün koleksiyonlar hazırlar.
0
2
Tasarımlarının kalıbını çıkartır.
0
3
Tasarımlarının dikimini yaparak birer ürüne dönüştürür.
0
4
Tasarımlarının artistik çizimlerle sunumunu yapar.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireysel olarak; disiplinlerarası uyum ilkelerine uygun olarak etkin şekilde çalışır.
1
2
Mesleki ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Küresel ölçekte çalışabilecek yabancı dil bilgisi,iletişim becerisi ve vizyona sahip olur.
0
2
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
0
3
Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve kendini yeniler.
0
4
Kendi çalışmalarını dışarıdan objektif bakış açısı ile izleyip özeleştiri yetkinliğine sahip olur.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
3
2
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, mesleki etik, kültürel değerler ve çevrenin korunması konularında yeterli bilince sahip olur.
1
3
Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahip olur.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde tasarlar.
0
2
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde gerçekleştirir.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 6 60
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 8 4 32
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 3 2 6
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 130
Genel Toplam 130
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0