TR EN

TEMEL SANAT EĞİTİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MTP107 TEMEL SANAT EĞİTİMİ 1 4 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SULTAN ÇETİNKAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ESRA OBUT
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrencilerin tasarım disiplinlerine özgü temel öğeler doğrultusunda yaratıcılıklarını ve görsel algılama yeteneklerini geliştirmektir.
İçerik: Görsel tasarım ilke ve öğeleri, nokta-çizgi çalışmaları, açık koyu tonlama çalışmaları, renk bilgisi, farklı renk tonları ile kompozisyon oluşturma gibi konuları içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Temel tasarım ilke ve öğelerini kavrar.
Perspektif ilkelerine uygun çizimler yapar.
Temel ilkeler doğrultusunda özgün yüzey çalışmaları yapar.
Çeşitli materyal ve kaynakları kullanma becerisini geliştirir.
Renk karışımları ve renk tonlama çalışmaları yapar.
Açık-koyu, ışık-gölge ile tonlama çalışmaları yapar.
Yaratıcı görsel iletişimi gerçekleştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Yazılı-görsel kaynaklar,Uygulamalar Dersin içeriği ve atölye kuralları hakkında bilgilendirme. Haftalık ders konuları hakkında bilgi verilmesi. Malzeme bilgilendirmesi. Anlatım, soru-cevap
2 HB, 2B, 4B, 6B kalem. Silgi. 35X50 canson veya schoeller kağıt, aristo cetvel, rapido kalem Görsel tasarım ilke ve öğeleri. Anlatım, soru-cevap, uygulamalı gösteri
3 Yazılı-görsel kaynaklar,Uygulamalar Renk bilgisi. Nokta ile özgün yüzey çalışmaları. Gözlem, buluş, deney, uygulamalı gösteri
4 Yazılı-görsel kaynaklar,Uygulamalar Çizgi ile özgün yüzey çalışmaları Gözlem, buluş, deney, uygulamalı gösteri
5 Eski gazete ve dergi. Nokta, çizgi ile kolaj çalışması Gözlem, buluş, deney, uygulamalı gösteri, araştırma
6 Yazılı-görsel kaynaklar,Uygulamalar Açık-koyu-ışık-gölge ile tonlama çalışmaları Gözlem, buluş, deney, uygulamalı gösteri, araştırma
7 Yazılı-görsel kaynaklar,Uygulamalar Açık-koyu-ışık-gölge ile obje çalışmaları Gözlem, buluş, deney, uygulamalı gösteri, araştırma
8 - ARA SINAV -
9 HB, 2B, 4B, 6B kalem. Silgi. 35X50 canson veya schoeller kağıt, aristo cetvel. Perspektif ilkelerine uygun çizimlerin yapılması Gözlem, buluş, deney, uygulamalı gösteri, araştırma
10 Yazılı-görsel kaynaklar,Uygulamalar Perspektif ilkelerine uygun çizimlerin yapılması Gözlem, buluş, deney, uygulamalı gösteri, araştırma
11 Suluboya, fırça, su kabı, 35X50 canson veya schoeller 300gr'lık kağıt Renkte temel kavramlar ve renk çemberi Gözlem, buluş, deney, uygulamalı gösteri, araştırma
12 Yazılı-görsel kaynaklar,Uygulamalar Renk kontrastlıkları Gözlem, buluş, deney, uygulamalı gösteri, araştırma
13 Yazılı-görsel kaynaklar,Uygulamalar Renk tonlama çalışmaları Gözlem, buluş, deney, uygulamalı gösteri, araştırma
14 Yazılı-görsel kaynaklar,Uygulamalar Özgün renk kompozisyonu oluşturma Proje, portfolyo, araştırma
15 Yazılı-görsel kaynaklar,Uygulamalar Projelerin yorumlamaları ve sunumları Proje, portfolyo, sergi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

PARRAMON, J., (1997)," Işık ve Gölge", Remzi Kitabevi
Gökaydın, N.,(2002),"Temel sanat eğitimi" , MEB yayınevi
Işıngör, M. & Eti, E. (1986). Temel Sanat Eğitimi-Resim Teknikleri-Grafik Resim. Türk Tarih Kurumu Basımevi.
Sorger, R & Udale, J. (2013). Moda Tasarımının Temelleri. Literatür

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanata dönük temel tasarım prensiblerini tanır.
5
2
Bilgisayar programları konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur.
0
3
Görsel tasarımları teknik olarak sunumunu yapar.
5
4
Teknik bilgisini tasarımlarında kullanır.
5
5
Tekstil liflerinin çeşitlerini ve özelliklerini tanır.
1
6
Tekstil malzemelerini ve yardımcılarını tanır.
0
7
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri tanır.
0
8
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri çalışmalarını izler.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Belirlenen bir tema ışığında proje ve koleksiyon tasarlar.
5
2
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile eşleştirir.
3
3
Moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin kullanır.
4
4
Tasarımlarını ve koleksiyonlarını görsel olarak sunar ve yorumlar.
5
5
Tasarımın uygulanması ve ürün üretimine yönelik mesleki-teknik bilgiye sahip olur.
0
6
Tasarım alanında teknolojik araç, gereç ve makineleri kullanır.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tekstil hammaddelerini tanır.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Seçtiği bir temaya uygun özgün koleksiyonlar hazırlar.
5
2
Tasarımlarının kalıbını çıkartır.
0
3
Tasarımlarının dikimini yaparak birer ürüne dönüştürür.
0
4
Tasarımlarının artistik çizimlerle sunumunu yapar.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireysel olarak; disiplinlerarası uyum ilkelerine uygun olarak etkin şekilde çalışır.
5
2
Mesleki ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Küresel ölçekte çalışabilecek yabancı dil bilgisi,iletişim becerisi ve vizyona sahip olur.
3
2
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
5
3
Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve kendini yeniler.
5
4
Kendi çalışmalarını dışarıdan objektif bakış açısı ile izleyip özeleştiri yetkinliğine sahip olur.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
5
2
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, mesleki etik, kültürel değerler ve çevrenin korunması konularında yeterli bilince sahip olur.
4
3
Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahip olur.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde tasarlar.
5
2
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde gerçekleştirir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 5 10 50
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 8 2 16
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 152
Genel Toplam 152
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0