Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MTP210 | KİŞİYE ÖZEL GİYSİ TASARIMI | 3 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SULTAN ÇETİNKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. SULTAN ÇETİNKAYA |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrenci bu dersin sonunda kişiye özel giysi tasarımının hangi amaçla kullanılacağını tespit edebilecek Onaylanan kişiye özel giysi tasarımının amacına uygun kumaş tipini belirleyebilecek, Onaylanan kişiye özel giysi tasarımının amacına uygun aksesuarlarını belirleyebilecektir. |
İçerik: | Kişiye özel giysi tasarımının çizimi, uygulanacağı kumaşın desen tasarımı, tasarımı yapılacak desenin boya ve teknik çözümlemeleri,seçilen desenin kumaş yüzeyine uygulama tekniği |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kişiye özel giysi tasarımının hangi amaçla kullanılacağını tespit eder |
Giysiyi giyecek kişinin vücut tipine göre model belirler. |
Giysi tasarımının çizimini ve illüstrasyonunu yapar |
Amaca uygun kumaş tipini, yardımcı malzeme ve aksesuarları belirler |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Kişiye özel giysi tasarımı hakkında genel bilgiler. Kişiye özel giysi tasarımının hangi amaçla kullanılacağının tespit edilmesi | Sunum |
2 | Vücut tipleri hakkında ön araştırma | Kişiye özel giysiyi giyecek kişinin vücut tipine göre model belirlenmesi | Uygulama |
3 | - | Kişiye özel giysi tasarımının çiziminin ve illüstrasyonunun yapılması | Uygulama |
4 | - | Kişiye özel giysi tasarımının çiziminin ve illüstrasyonunun yapılması | Uygulama |
5 | Kumaş araştırması yapmak | Onaylanan kişiye özel giysi tasarımının, amacına uygun kumaş tipinin belirlenmesi | Uygulama |
6 | Aksesuar araştırması yapmak | Onaylanan kişiye özel giysi tasarımının amacına uygun aksesuarlarını belirlenmesi | Uygulama |
7 | - | Tasarımın ürüne dönüştürülmesi | Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Tasarımın ürüne dönüştürülmesi | Uygulama |
10 | - | Op-art sanat akımının büyük beden kıyafetlere etkisi hakkında bilgi verilmesi | Sunum |
11 | Eskiz çalışması yapmak | Op-art sanat akımının giysiye uyarlanması | Uygulama |
12 | Eskiz çalışması yapmak | Asimetrik vücut tiplerinin tanınması ve uygun tasarımların yapılması | Uygulama |
13 | Eskiz çalışması yapmak | Tema belirlenmesi ve uygun eskizlerin hazırlanması | Uygulama |
14 | Kumaş araştırması yapmak | Hazırlanan eskizlerin materyal seçiminin ve uygulamasının yapılması | Uygulama |
15 | - | Tasarımın ürüne dönüştürülmesi | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
E, ERYAZICI, (2014). ÇALIŞAN KADINLARIN VÜCUT ŞEKİLLERİNE GÖRE GİYSİ TERCİHLERİNİN BELİRLENMESİ, YÜKSEK LİSANS TEZİ, GAZİ ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ. |
A. MOLLA (2007). GİYSİ TASARIMI AŞAMALARININ İNCELENMESİ VE HAZIR GİYİM İŞLETMELERİNDEKİ TASARIMCI PERFORMANSININ DEĞERLENDİRİLMESİ, YÜKSEK LİSANS TEZİ, SELÇUK ÜNİVERSİTESİ, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanata dönük temel tasarım prensiblerini tanır.
|
4 | |||||
2 |
Bilgisayar programları konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur.
|
1 | |||||
3 |
Görsel tasarımları teknik olarak sunumunu yapar.
|
5 | |||||
4 |
Teknik bilgisini tasarımlarında kullanır.
|
5 | |||||
5 |
Tekstil liflerinin çeşitlerini ve özelliklerini tanır.
|
5 | |||||
6 |
Tekstil malzemelerini ve yardımcılarını tanır.
|
4 | |||||
7 |
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri tanır.
|
4 | |||||
8 |
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri çalışmalarını izler.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Belirlenen bir tema ışığında proje ve koleksiyon tasarlar.
|
5 | |||||
2 |
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile eşleştirir.
|
3 | |||||
3 |
Moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin kullanır.
|
3 | |||||
4 |
Tasarımlarını ve koleksiyonlarını görsel olarak sunar ve yorumlar.
|
3 | |||||
5 |
Tasarımın uygulanması ve ürün üretimine yönelik mesleki-teknik bilgiye sahip olur.
|
5 | |||||
6 |
Tasarım alanında teknolojik araç, gereç ve makineleri kullanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tekstil hammaddelerini tanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Seçtiği bir temaya uygun özgün koleksiyonlar hazırlar.
|
5 | |||||
2 |
Tasarımlarının kalıbını çıkartır.
|
5 | |||||
3 |
Tasarımlarının dikimini yaparak birer ürüne dönüştürür.
|
5 | |||||
4 |
Tasarımlarının artistik çizimlerle sunumunu yapar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireysel olarak; disiplinlerarası uyum ilkelerine uygun olarak etkin şekilde çalışır.
|
3 | |||||
2 |
Mesleki ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Küresel ölçekte çalışabilecek yabancı dil bilgisi,iletişim becerisi ve vizyona sahip olur.
|
5 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
5 | |||||
3 |
Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve kendini yeniler.
|
4 | |||||
4 |
Kendi çalışmalarını dışarıdan objektif bakış açısı ile izleyip özeleştiri yetkinliğine sahip olur.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
|
3 | |||||
2 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, mesleki etik, kültürel değerler ve çevrenin korunması konularında yeterli bilince sahip olur.
|
3 | |||||
3 |
Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahip olur.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde tasarlar.
|
5 | |||||
2 |
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde gerçekleştirir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 3 | 6 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 3 | 10 | 30 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 35 | 0 | 122 |
Genel Toplam | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |