TR EN

REKLAMCILIĞA GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HTP112 REKLAMCILIĞA GİRİŞ 4 4 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SULTAN ÇETİNKAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile; öğrencilere reklamcılık kavramını, kuramlarını ve ilkelerini tanıtarak, başarılı bir reklam uygulaması için gerekli altyapıyı oluşturmayı amaçlar.
İçerik: Dersin içeriği; reklamcılığın tanımı, tarihsel gelişimi, fonksiyonları, amaçları, türleri ve ortamları; reklam modelleri, reklam ajansları, reklamcılıkla ilgili kuruluşlar ve denetim mekanizmaları, reklamda etik, reklam kampanyası süreci, hedef kitle ve yaratıcılık konularını kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklamcılığa dönük temel kuramsal ve teorik bilgiye sahip olur.
Reklam iletişiminin nasıl çalıştığını kavrar.
Reklam ikna yöntemlerini kullanır ve gözlemler.
Reklamın genel ilkelerini pratik çalışmalarla ilişkilendirir.
Reklam kampanya ve süreçlerini kavrar, amacına uygun olarak tasarlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması Pazarlama, Pazarlama İletişimi ve Reklamın Tanımı Anlatım, Soru Cevap
2 Literatür taraması Reklamcılığın Tarihsel Gelişimi, Reklamın Fonksiyonları ve Amaçları Anlatım, Soru Cevap
3 Literatür taraması Reklam Modelleri Anlatım, Soru Cevap
4 Literatür taraması Reklam Türleri ve Reklam Ortamları I Anlatım, Soru Cevap
5 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Türleri ve Reklam Ortamları II Anlatım, Soru Cevap
6 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Ajansları + Uygulama Çalışması I Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
7 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklamda Etik + Uygulama Çalışması II Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Kampanyasında Araştırma Aşaması I (Kurum/Ürün/Hizmet Analizi, Rakip ve Pazar Analizleri) + Uygulama Çalışması III Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
10 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Kampanyasında Araştırma Aşaması II (Hedef Kitle Analizi) + Uygulama Çalışması IV Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
11 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Kampanyasında Planlama Aşaması I (Amaçların, Yaratıcı Strateji ve Yaratıcı Fikrin Belirlenmesi) + Uygulama Çalışması V Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
12 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Kampanyasında Planlama Aşaması II (Reklam Yazımı) + Uygulama Çalışması VI Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
13 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Kampanyasında Planlama Aşaması III (Medya ve Bütçe Planlaması) + Uygulama Çalışması VII Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
14 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Kampanyasında Uygulama ve Ölçme-Değerlendirme Aşamaları + Uygulama Çalışması VIII Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
15 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayınları
Peltekoğlu, Balta, F.(2019). Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, İstanbul: Beta Yayınları.
İzgören, A. Ş. (2015) Eşikaltı Büyücüleri, İstanbul: Elma Yayınevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanata dönük temel tasarım prensiblerini tanır.
0
2
Bilgisayar programları konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur.
0
3
Görsel tasarımları teknik olarak sunumunu yapar.
0
4
Teknik bilgisini tasarımlarında kullanır.
0
5
Tekstil liflerinin çeşitlerini ve özelliklerini tanır.
0
6
Tekstil malzemelerini ve yardımcılarını tanır.
0
7
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri tanır.
0
8
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri çalışmalarını izler.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Belirlenen bir tema ışığında proje ve koleksiyon tasarlar.
0
2
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile eşleştirir.
0
3
Moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin kullanır.
0
4
Tasarımlarını ve koleksiyonlarını görsel olarak sunar ve yorumlar.
0
5
Tasarımın uygulanması ve ürün üretimine yönelik mesleki-teknik bilgiye sahip olur.
0
6
Tasarım alanında teknolojik araç, gereç ve makineleri kullanır.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tekstil hammaddelerini tanır.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Seçtiği bir temaya uygun özgün koleksiyonlar hazırlar.
0
2
Tasarımlarının kalıbını çıkartır.
0
3
Tasarımlarının dikimini yaparak birer ürüne dönüştürür.
0
4
Tasarımlarının artistik çizimlerle sunumunu yapar.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireysel olarak; disiplinlerarası uyum ilkelerine uygun olarak etkin şekilde çalışır.
3
2
Mesleki ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Küresel ölçekte çalışabilecek yabancı dil bilgisi,iletişim becerisi ve vizyona sahip olur.
0
2
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
1
3
Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve kendini yeniler.
0
4
Kendi çalışmalarını dışarıdan objektif bakış açısı ile izleyip özeleştiri yetkinliğine sahip olur.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
3
2
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, mesleki etik, kültürel değerler ve çevrenin korunması konularında yeterli bilince sahip olur.
0
3
Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahip olur.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde tasarlar.
0
2
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde gerçekleştirir.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 5 10 50
Proje Hazırlama 5 10 50
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 5 5 25
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 183
Genel Toplam 183
Toplam İş Yükü / 25.5 7,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0