Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GIR202 | GİRİŞİMCİLİK | 4 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SULTAN ÇETİNKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencileri girişimcilik ile ilgili teorik konularda bilgilendirmek, alan ile ilgili örnek olaylardan hareketle pratik bilgiler sunmak, öğrencilerin girişimcilikte yaşanan gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak amaçlanmıştır. |
İçerik: | Giriş ve girişimcilikle ilgili temel kavramlar, Girişimciliğin sosyal önemi, Girişimci olma süreci, Türkiye’de ve Dünyada girişimcilik ve tarihi, Yeni iş fikirleri, Risk Sermayesi ve Diğer Sermaye Bulma Yöntemleri, Girişimcilik Türleri ve Girişimcilik Kültürü, Başarılı Girişimcilik Öyküleri, Küçük İşletmelerin Yönetim Fonksiyonu ve Yeni Yönetim Yaklaşımları, Küçük İşletmelerin Üretim Fonksiyonu ve Üretim Teknikleri, Küçük İşletmelerin Pazarlama Yapısı, Sorunları ve Pazarlama Teknikleri, Küçük İşletmelerin İnsan Kaynakları ve Halkla İlişkiler Fonksiyonları, Küçük İşletmelerin Finansman Yapısı, Sorunları ve Finansman Teknikleri,Bir Girişim Fikrinin Oluşturulması ve Teorik Bir Uygulama, Girişimciliğin ekonomik açıdan önemi, Toplam Kalite Yönetimi konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Girişimciliğin ekonomideki önemini yapabilir. (Executing) (3) |
Küçük işletmeleri ve ekonomideki rollerini açıklayabilir. (Explaining) (2) |
Girişimcilik konusunun temel kavramlarını örneklendirebilir. (Exemplifying) (2) |
Bir işletme kurmak için önceden yapılması gereken fizibilite çalışmasını uygulayabilirler. (Apply) (3) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak Taraması | GİRİŞİM VE GİRİŞİMCİLİKLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | Anlatım |
2 | Kaynak Taraması | GİRİŞİMCİLİĞİN TARİHSEL GELİŞİMİ | Anlatım |
3 | Kaynak Taraması | GİRİŞİMCİLİĞİN ÖNEMİ VE TÜRLERİ | Anlatım |
4 | Kaynak Taraması | DÜNYA'DA VE TÜRKİYE'DE GİRİŞİMCİLİĞİN GELECEĞİ İLE İLGİLİ ÖNERİLER | Anlatım |
5 | Kaynak Taraması | İŞLETMELERİN BİRLEŞMELERE/İŞBİRLİKLERİNE, İŞLETMELER ARASI ANLAŞMALARA GÖRE SINIFLANDIRILMASI | Anlatım |
6 | Kaynak Taraması | İŞLETMELERİN KURULUŞ SÜRECİ VE AŞAMALARI | Anlatım |
7 | Kaynak Taraması | YARATICILIK, YENİLİKÇİLİK VE İNOVASYON | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak Taraması | GİRİŞİMCİLİKTE İŞ PLANI I-PAZARLAMA VE ÜRETİM PLANI | Anlatım |
10 | Kaynak Taraması | GİRİŞİMCİLİKTE İŞ PLANI II-PAZARLAMA VE ÜRETİM PLANI | Anlatım |
11 | Kaynak Taraması | KOBİLER VE KOBİLERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ KOBİ'LERE DESTEK VEREN KURUMLAR-KOSGEB | Anlatım |
12 | Kaynak Taraması | GİRİŞİMCİLİKTE GÜNCEL KONULAR | Anlatım |
13 | Kaynak Taraması | AİLE ŞİRKETLERİ-UYGULAMA SUNUMLARI | Anlatım |
14 | Kaynak Taraması | UYGULAMA SUNUMLARI | Anlatım |
15 | Kaynak Taraması | FİNAL | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Osterwalder & Pigneur, (2010). İş modeli üretimi. İstanbul:Optimist yayın evi. |
Kollektif. (2012). Girişimciliğin Altın Kuralları. İstanbul:Optimist |
Brian Tracy Kreatif Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanata dönük temel tasarım prensiblerini tanır.
|
0 | |||||
2 |
Bilgisayar programları konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur.
|
0 | |||||
3 |
Görsel tasarımları teknik olarak sunumunu yapar.
|
0 | |||||
4 |
Teknik bilgisini tasarımlarında kullanır.
|
0 | |||||
5 |
Tekstil liflerinin çeşitlerini ve özelliklerini tanır.
|
0 | |||||
6 |
Tekstil malzemelerini ve yardımcılarını tanır.
|
0 | |||||
7 |
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri tanır.
|
0 | |||||
8 |
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri çalışmalarını izler.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Belirlenen bir tema ışığında proje ve koleksiyon tasarlar.
|
0 | |||||
2 |
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile eşleştirir.
|
1 | |||||
3 |
Moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin kullanır.
|
0 | |||||
4 |
Tasarımlarını ve koleksiyonlarını görsel olarak sunar ve yorumlar.
|
0 | |||||
5 |
Tasarımın uygulanması ve ürün üretimine yönelik mesleki-teknik bilgiye sahip olur.
|
0 | |||||
6 |
Tasarım alanında teknolojik araç, gereç ve makineleri kullanır.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tekstil hammaddelerini tanır.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Seçtiği bir temaya uygun özgün koleksiyonlar hazırlar.
|
0 | |||||
2 |
Tasarımlarının kalıbını çıkartır.
|
0 | |||||
3 |
Tasarımlarının dikimini yaparak birer ürüne dönüştürür.
|
0 | |||||
4 |
Tasarımlarının artistik çizimlerle sunumunu yapar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireysel olarak; disiplinlerarası uyum ilkelerine uygun olarak etkin şekilde çalışır.
|
3 | |||||
2 |
Mesleki ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Küresel ölçekte çalışabilecek yabancı dil bilgisi,iletişim becerisi ve vizyona sahip olur.
|
0 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
0 | |||||
3 |
Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve kendini yeniler.
|
0 | |||||
4 |
Kendi çalışmalarını dışarıdan objektif bakış açısı ile izleyip özeleştiri yetkinliğine sahip olur.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
|
3 | |||||
2 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, mesleki etik, kültürel değerler ve çevrenin korunması konularında yeterli bilince sahip olur.
|
1 | |||||
3 |
Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahip olur.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde tasarlar.
|
0 | |||||
2 |
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde gerçekleştirir.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 4 | 40 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 7 | 4 | 28 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |