Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTP214 | İNTERNET HABERCİLİĞİ | 4 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. HATİCE SARIYAR |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İnternet ortamında haber üretim süreçlerinin öğrenilmesi; İnternet, sosyal medya, gazetecilik olguları incelenerek öğrencilere yeni bir bakış açısı kazandırılması hedeflenmektedir. |
İçerik: | Ders kapsamında; habercilik ve internet haberciliğinin tanımı, İnternet yayıncılığının ortaya çıkışı ve gelişimi (Dünyada ve Türkiye’ de İnternet Medyası), İnternet haber sitelerinin yapısı-online gazetecilik, geleneksel gazetecilik ve internet gazeteciliği karşılaştırması, İnternet haberi yazma ve sunma teknikleri, tık yemi (Clickbait) habercilik, mobil gazetecilik uygulamaları, sanal mecrada haber tasarımı, İnternette haber okuryazarlığı, veri gazeteciliği, algoritmalar ve robot gazetecilik, alternatif medya, yurttaş gazeteciliği ve yeni medya, etik kavramı, gazetecilik etiği, internet gazeteciliği ve etik konuları ele alınmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Geleneksel ve İnternet ortamında üretilen haber sürecinin işleyişini kavrayabilir. |
Küresel ve toplumsal çerçevede iletişim teknolojisinin çözümlerinin topluma yansımalarını ve katkılarını değerlendirebilir. |
Anlık haber iletiminin önemini ve internet haberciliğini kavrayabilir. |
İnternet mecrasına özgü yeni içerik üretim sürecini öğrenir. |
İnternet haber sitesine özel içerik üreterek veri girişini gerçekleştirebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Makale tarama, Kitap okuma | Haberciliğin tanımı, İnternet Haberciliği tanımı | Anlatım, soru / cevap |
2 | Makale tarama, Kitap okuma | İnternet yayıncılığının ortaya çıkışı ve gelişimi (Dünyada ve Türkiye’ de İnternet Medyası) | Anlatım, soru / cevap |
3 | Makale tarama, Kitap okuma | İnternet haber sitelerinin yapısı, online gazetecilik | Anlatım, soru / cevap |
4 | Yazılı kaynak tarama, Uygulama | Geleneksel Gazetecilik ve İnternet Gazeteciliği Karşılaştırması | Anlatım, soru / cevap, video, görsel ve sunum gösterimi |
5 | Yazılı kaynak tarama, Uygulama | İnternet haberi yazma ve sunma teknikleri (Ters piramit, T Modeli, Online Piramit Tekniği, Doğrusal Yazım Modeli (Kümelem Tekniği ), Doğrusal Olmayan (Non-Linear) Teknik Kümeleme Anlatım Tekniği, Kum Saati Modeli) | Anlatım, soru / cevap, video, görsel ve sunum gösterimi |
6 | Yazılı kaynak tarama, Uygulama | Tık Yemi (Clickbait) Haberciliği | Anlatım, soru / cevap, video, görsel ve sunum gösterimi |
7 | Yazılı kaynak tarama, Uygulama | Mobil Gazetecilik Uygulamaları | Anlatım, soru / cevap, video, görsel ve sunum gösterimi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Makale tarama, Kitap okuma, Uygulama | Sanal Mecrada Haber Tasarımı | Anlatım, soru / cevap, sunum gösterimi, uygulama |
10 | Makale tarama, Kitap okuma, Uygulama | İnternette Haber Okuryazarlığı | Anlatım, soru / cevap, sunum gösterimi, uygulama |
11 | Makale tarama, Kitap okuma, Uygulama | Veri Gazeteciliği | Anlatım, soru / cevap, sunum gösterimi, uygulama |
12 | Makale tarama, Kitap okuma, Uygulama | Algoritmalar ve Robot Gazetecilik | Anlatım, soru / cevap, sunum gösterimi, uygulama |
13 | Yazılı kaynak tarama, Uygulama | Alternatif Medya, Yurttaş Gazeteciliği ve Yeni Medya | Anlatım, soru / cevap, sunum gösterimi, uygulama |
14 | Yazılı kaynak tarama, Uygulama | Etik kavramı, Gazetecilik Etiği, İnternet Gazeteciliği ve Etik | Anlatım, soru / cevap, sunum gösterimi, uygulama |
15 | Yazılı kaynak tarama, Uygulama | Genel tekrar | Anlatım, soru / cevap, sunum gösterimi, uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
İnternet Çağında Gazetecilik, Serhan Yediğ ve Haşim Akman, Metis Yayınları (2002) |
Haber Yazmak, Girgin Atilla, Der Yayınları (2002) |
İnternet Gazeteciliği ve Blog Yazarlığı, Okan Yüksel, Sinemis Yayınları (2014) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kuramsal anlamda radyo-televizyon bölümünün ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde bir yeterliğe sahip olmasının sağlanması ve bu yeterlik düzeyinin yaratıcı fikirlerle ilişkisinin kavratılması
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgi iletişim teknolojilerinin oldukça gelişkin olduğu günümüzde bu bölümden mezun kişiler, bilgi sahibi kişiler olarak yetiştirilmeli ve olgusal anlamda medya okur yazarlığının daha üst bir seviyeye çıkmasını sağlayacak bir kalite seviyesi oluşturmalıdır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kuramsal anlamda kitle iletişim araçlarında çalışabilecek düzeyde insanları yetiştirebilmek ve teorik anlamda kendini yenileyebilen ve vizyonu geniş bakış açılarını oluşturmak..
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo ve Televizyon bölümlerinden mezun kişilerin uygulama yapma anlamında çeşitli olanaklara sahip olmaları ve okuldan mezunn olduklarında bu uygulamalar ışığında medyada çalışabilecek becerilere sahip olmaları gerekmektedir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bağımsız çalışma becerisine sahip ve özgün çalışmalar yapabilecek bireyler yetiştirmek ve sorumluluk alabilen kişilerin medyada yer almasını sağlamak.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenmenin bir süreç olduğunu yetkinlik düzeyinde anlayabilen ve öğrenmenin yeniliklere açık olmak olduğunu analiz edebilen kişilerin kitle iletişim araçlarında çalışmalarını sağlayabilmek.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişimin sosyal bir beceri olarak tanımlanabileceği çağımızda, sosyal yetkinliğe sahip bireylerin medyada gelişim sağlamalarını hedef olarak oluşturabilmek.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medyada yer alan kişilerin alana özgü yetkinliklerini üst düzey bir noktaya taşıyabilmek ve alanlarında başarılı bireylerin istihdamının fazlalaşmasını sağlamak.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 8 | 2 | 16 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 8 | 2 | 16 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 48 | 0 | 124 |
Genel Toplam | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |