Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FKP101 | ÇEKİM TEKNİKLERİ I | 1 | 4 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MURAT ÇİL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Fotoğraf ve hareketli görüntüde çekim ekipmanlarını kullanabilme becerisini öğrenciye kazandırmaktır. |
İçerik: | Dijital ve Analog kayıt yapan kameralar, Sinema, stüdyo uygulamaları,Aksiyon ekseni ve kamera hareketleri, ışığın kullanımı,Görüntü ilkeleri, sahneleme, kameranın dramatik kullanımı, Kesintisizlik ve kurgu payının uygulama ile gösterilmesi,Çekim ölçekleri, psikolojik etkileri, devamlılık. ,Sahne çekimi ve bu çekim üzerinden sinematografik bilginin kazandırılması, Kısa film yapımı, chromakey , bluebox, Sinemasal devamlılık, Profesyonel çekime geçiş, Aksiyon ekseni, dinamik görüntü oluşturmanın yöntemleri, Dolly, steadicam, şaryo, ışık kullanımı, Dış çekimin gerçekleştirilmesi değişen ışık değerlerinin gösterilmesi, Dış çekimin gerçekleştirilmesi değişen ışık değerlerinin gösterilmesi konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Alanı ile ilgili uygulamalar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgilere sahip olur. |
Kamera teknikleri, çekim prensipleri ile mesleki standartlara uygun uygulamaları yapabilme becerisi. |
Dersin öğrencileri görsel iletişim alanıyla ilgili sektörlerde kariyer olanaklarını güçlendirecek farkındalık. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak Taraması, Kameranın Çalışma Prensipleri Videosunun İzlenmesi | Tanışma, Ders İçeriği Hakkında Genel Bilgilendirme, Dönem Planlamasının Yapılması, Sinematografi Tarihine Genel Bir Bakış. İlk Hareketli Görüntü Belgeselinin ve Trenin Gara Giriş Filminin İncelenmesi | Anlatım, Soru cevap |
2 | Kaynak Taraması, Kameranın Çalışma Prensipleri Videosunun İzlenmesi | Çekim Ekipmanlarıyla Tanışma, Kamera Çeşitleri, Kamera Kullanımı, Kameranın Çalışma Prensipleri | Anlatım, Soru cevap, Uygulama |
3 | Kaynak Taraması | Çekim Ekipmanlarıyla Tanışma, Shutter’ın çalışma prensibi, görüntüye etkilerinin incelenmesi. | Anlatım, Soru cevap, Uygulama |
4 | Kaynak Taraması | Kamera Menüsünün İncelenmesi. Objektif Türleri, Objektiflerin Görsel Anlama Katkısının İncelenmesi. | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
5 | Kaynak Taraması | Diyafram, Net Alan Derinliği, Net Alan Derinliğini Etkileyen Faktörler | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
6 | Kaynak Taraması, Bir sinema filminin bir sahnesinde enstantane kullanımı hakkında inceleme. | Diyafram, Shutter ve ISO’nun Arasındaki Bağın İncelenmesi ve Beyaz Ayarı | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
7 | Kaynak Taraması | Sahne Plan Kavramı | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak Taraması | Temel Sinema Teknikleri; Pan, Tilt, Dolly, Takip Kamerası, Mezopan, Zoom, alıştırma. Konularla İlgili Örnek Film Sahnelerinin İncelenmesi | Anlatım, Soru cevap, Uygulama |
10 | Kaynak Taraması, Ödev: Sinema filminin bir sahnesini temel çekim teknikleri bağlamında incelenmesi. | Bakış Açısı Teknikleri, Kompozisyon Teknikleri, Vinç Teknikleri, Kompozisyon İlkeleri ve Teknik Kavramlar. Konularla ilgili örnek film sahnelerinin incelenmesi. | Anlatım, Soru cevap, Uygulama |
11 | Kaynak Taraması, Sinema filminin bir sahnesini temel çekim teknikleri bağlamında incelenmesi | Kurgu Teknikleri, Hareket Teknikleri, Çekim Ölçekleri. | Anlatım, Soru cevap, Uygulama |
12 | Kaynak Taraması, Ödev: Temel sinema teknikleri kullanılmış bir film sahnesinin çekim teknikleri bağlamında incelenmesi. | Çekim Ölçekleri ve Sinematografide Çekim Ölçeklerinin Anlamları. Film Örnekleri Üzerinden Çekim Ölçeklerinin Anlamsal Olarak İncelenmesi | Anlatım, Soru cevap, Uygulama |
13 | Kaynak Taraması | Film Örnekleri Üzerinden Çekim Ölçeklerinin Anlamsal Olarak İncelenmesi. 10 Kurgu Prensibine Genel Bir Bakış | Anlatım, Soru cevap, Uygulama |
14 | Kaynak Taraması | 10 Kurgu Prensibine Genel Bir Bakış | Anlatım, Soru cevap, Uygulama |
15 | Kaynak Taraması | Öğrenci Projelerinin Değerlendirilmesi | Anlatım, Soru cevap, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Brown B. (2011). Sinematografi Kuram ve Uygulama (S.Taylaner Çev.) İstanbul: Hill Yayınları |
İlker C. (2017) Dijital Video ile Sinema, İstanbul: Alfa Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kuramsal anlamda radyo-televizyon bölümünün ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde bir yeterliğe sahip olmasının sağlanması ve bu yeterlik düzeyinin yaratıcı fikirlerle ilişkisinin kavratılması
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgi iletişim teknolojilerinin oldukça gelişkin olduğu günümüzde bu bölümden mezun kişiler, bilgi sahibi kişiler olarak yetiştirilmeli ve olgusal anlamda medya okur yazarlığının daha üst bir seviyeye çıkmasını sağlayacak bir kalite seviyesi oluşturmalıdır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kuramsal anlamda kitle iletişim araçlarında çalışabilecek düzeyde insanları yetiştirebilmek ve teorik anlamda kendini yenileyebilen ve vizyonu geniş bakış açılarını oluşturmak..
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo ve Televizyon bölümlerinden mezun kişilerin uygulama yapma anlamında çeşitli olanaklara sahip olmaları ve okuldan mezunn olduklarında bu uygulamalar ışığında medyada çalışabilecek becerilere sahip olmaları gerekmektedir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bağımsız çalışma becerisine sahip ve özgün çalışmalar yapabilecek bireyler yetiştirmek ve sorumluluk alabilen kişilerin medyada yer almasını sağlamak.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenmenin bir süreç olduğunu yetkinlik düzeyinde anlayabilen ve öğrenmenin yeniliklere açık olmak olduğunu analiz edebilen kişilerin kitle iletişim araçlarında çalışmalarını sağlayabilmek.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişimin sosyal bir beceri olarak tanımlanabileceği çağımızda, sosyal yetkinliğe sahip bireylerin medyada gelişim sağlamalarını hedef olarak oluşturabilmek.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medyada yer alan kişilerin alana özgü yetkinliklerini üst düzey bir noktaya taşıyabilmek ve alanlarında başarılı bireylerin istihdamının fazlalaşmasını sağlamak.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 18 | 54 |
Proje Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 21 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |