Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FKP102 | ÇEKİM TEKNİKLERİ II | 2 | 4 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MURAT ÇİL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Fotoğraf ve hareketli görüntüde çekim ekipmanlarını kullanabilme becerisini öğrenciye kazandırmaktır. |
İçerik: | Video çekim teknikleri, kamera kullanımı, kamera aparatlarının takılması ve kamerayla birlikte kullanımı, stüdyo çekimleri ve fotoğraf uygulamalarına ilişkin becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çekim ekipmanlarının kullanımıyla ilgili yetkinliği gösterebilme becerisi. |
Sinematografi bilgisi. |
Çekim teknikleri konusunda edindiği bilgiyi uygulamaya dökebilme. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ekikman hazırmala ve mekan teri tespiti. | Ders İçeriği Hakkında Genel Bilgilendirme, Dönem Planlamasının Yapılması, | Uygulama |
2 | Ekipman hazırmala ve mekan teri tespiti. Ödev. | Kısa Film Yapımında Öykü Ortaya Çıkarma, Sinopsis ve Tretman Hazırlanışı | Uygulama |
3 | Ekipman hazırmala ve mekan teri tespiti. Video izleme | Final Uygulama Projesi İçin Grupların Belirlenmesi, Ekip Çalışması İş Bölümlerinin Tespiti | Uygulama |
4 | Ekipman hazırmala ve mekan teri tespiti, ilgili videoların izlenmesi. | Mizansen, Oyunculuk, Dekor, Aydınlatma | Uygulama |
5 | Ekipman hazırlama ve mekan teri tespiti. | Yavaşlatılmış Hareket, Hızlandırılmış Hareket, Çekimde Zaman Duygusunun Yaratılması, Hareketin Dondurulması, Dikkatin Yönlendirilmesi | Uygulama |
6 | Ekikman hazırlama ve stüdyo kurulumu. | Composite, Component, S-Video, Örnekleme Oranı, Örnekleme Hızı ve Renk Derinliği | Uygulama |
7 | Ekikman hazırmala ve stüdyo kurulumu. | Pozlama Değişkenleri, Pozlama Süresi Kontrolü, Diyafram Kontrolü, Videoda Pozlama Kontrolü, Fazla Pozlama, Az Pozlama | Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak Tarama.Ödev | Fotoğrafta Kompozisyon Öğelerinin Anlatılması. Perspektifin anlatımı. | Uygulama |
10 | Ekikman hazırlama ve kaynak tarama. | Chiaroscuro Aydınlatma- Cameo Aydınlatma ve Rembrandt Aydınlatma, Silüet Aydınlatma Notan Aydınlatma Işık Kullanımının Psikolojik Etkileri | Uygulama |
11 | Ekipman hazırlama ve stüdyo kurulumu. | Sinemada Aydınlatma Şekilleri ve Işık Kullanımı, 3 Nokta Aydınlatma, 4 Nokta Aydınlatma, Işık Kullanımının Örnekle Gösterilmesi | Uygulama |
12 | Ekipman hazırmala ve stüdyo kurulumu. | Sinemasal Gerçekçilik, Ağır Çekim, Hızlı Çekim, Görselliğin Kurulumu, Odak Bölme, Geriden Gösterim, Chroma Keying, Renk Kaydırma, Zaman Dilimi | Uygulama |
13 | Kaynak tarama ve Ekipman hazırlama.Ödev. | Karışık Format Kullanma, Ses Tasarımı, Seslendirmenin Etkisi, CGI Sinema, Sinemada Yeni Anlatı Biçimleri | Uygulama |
14 | Ekipman hazırmala ve mekan teri tespiti. | Şehir Planlarının ve Mimari Objelerin Sinematografik Kullanımı | Uygulama |
15 | Ekipman hazırmala ve mekan teri tespiti. | Projeler Üzerine Genel Değerlendirme, Konuların Tekrarı | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Taylaner s. Uygulamalı sinematografi 2010 İSTANBUL |
Kamburoğlu Ö. A dan Z ye Fotoğraf 2007 İSTANBUL |
Kocapınar. S. Fotoğraf sanatı 1976 İSTANBUL |
İlker Canikligil, Dijital Video ile Sinema, Alfa Yayınları, 2017. |
Tom Schroeppel. Kemiksiz Kamera Dersleri, Gala Film ve Sanat Ürünleri, 2013. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kuramsal anlamda radyo-televizyon bölümünün ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde bir yeterliğe sahip olmasının sağlanması ve bu yeterlik düzeyinin yaratıcı fikirlerle ilişkisinin kavratılması
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgi iletişim teknolojilerinin oldukça gelişkin olduğu günümüzde bu bölümden mezun kişiler, bilgi sahibi kişiler olarak yetiştirilmeli ve olgusal anlamda medya okur yazarlığının daha üst bir seviyeye çıkmasını sağlayacak bir kalite seviyesi oluşturmalıdır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kuramsal anlamda kitle iletişim araçlarında çalışabilecek düzeyde insanları yetiştirebilmek ve teorik anlamda kendini yenileyebilen ve vizyonu geniş bakış açılarını oluşturmak..
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo ve Televizyon bölümlerinden mezun kişilerin uygulama yapma anlamında çeşitli olanaklara sahip olmaları ve okuldan mezunn olduklarında bu uygulamalar ışığında medyada çalışabilecek becerilere sahip olmaları gerekmektedir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bağımsız çalışma becerisine sahip ve özgün çalışmalar yapabilecek bireyler yetiştirmek ve sorumluluk alabilen kişilerin medyada yer almasını sağlamak.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenmenin bir süreç olduğunu yetkinlik düzeyinde anlayabilen ve öğrenmenin yeniliklere açık olmak olduğunu analiz edebilen kişilerin kitle iletişim araçlarında çalışmalarını sağlayabilmek.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişimin sosyal bir beceri olarak tanımlanabileceği çağımızda, sosyal yetkinliğe sahip bireylerin medyada gelişim sağlamalarını hedef olarak oluşturabilmek.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medyada yer alan kişilerin alana özgü yetkinliklerini üst düzey bir noktaya taşıyabilmek ve alanlarında başarılı bireylerin istihdamının fazlalaşmasını sağlamak.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 7 | 4 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 4 | 16 |
Proje Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 5 | 3 | 15 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 6 | 3 | 18 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |