Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTP206 | KURGU II | 4 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MURAT ÇİL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Görüntülerin kuralına uygun olarak düzenlenip film veya dizi film oluşumu ile ilgili teknik ve teorik bilginin öğrencilere sunulması amaçlanır. |
İçerik: | Kurgunun önemi, kurguda anlam yaratma, zamansal ve mekansal kurgu, kurgusal açıdan önemli yönetmenler, sinemasal devamlılık, kurgu türleri, kurgucunun sahip olması gereken özellikler, Adobe Premiere Pro kurgu programın arayüzünün tanıtılması, kurguda kesme ve diğer geçiş türleri, Kurguda ses ve görüntü efektlerinin kullanımı, Kurguda ses ve müzik kullanımı, Kurguda renk kullanımı ve düzenlemesi, jenerik yaratımı ve Kurgu planlayıcısının özellikleri gibi konu başlıkları üzerinde pratik yapar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kurgunun gücünü ve kurgucuda bulunması gereken özellikleri tanır. |
Kurgunun tarihçesini ve geçmişten günümüze değişimini anlatır. Tarihteki önemli kurgucuların kurgularını ve prensiplerini inceler. |
Non Linear Editing uygulama proğramını çalıştıran bilgisayarı tanımak ve bilgisayarın özelliklerini inceler ve anlar. |
Adobe Premiere kurgu programında, görüntü ve ses kurgusu yapımı, title da (karakter jeneratörü) yazı uygulaması ve yazıya efekt uygulaması, dikey kurgu ve key çeşitlerini, senkronizasyonun tutturulmasını, video ve ses efektlerinin uygulanması, görüntü üzerine renk atılmasını, görüntü ve ses geçişlerini yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak Tarama, Kurgu Programını İnceleme | Kurguya Giriş: Kurgucuda Bulunması Gereken Özellikler ve Kurgunun Yapılış Amaçları ve kurgunun etkisi (kulesov etkisi) | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
2 | Film İzleme, Kaynak Tarama, Kurgu Programını İnceleme | İyi bir kurgucu için altın kurallar, Tarihteki Önemli Kurgucular ve Klaket nedir? çekim sırasında ne işe yarar. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
3 | Kaynak Tarama, Kaynak Tarama, Kurgu Programını İnceleme | Yapımın niteliğine göre kurgu türleri. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
4 | Kaynak Tarama, Kaynak Tarama, Kurgu Programını İnceleme | Animasyon ve stop motion nedir? çekim ve kurgulama teknikleri nelerdir. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
5 | Kaynak Tarama, Kaynak Tarama, Kurgu Programını İnceleme | 3 boyutlu stop motion teknikleri nelerdir? çekim ve kurgulama yöntemleri. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
6 | Kaynak Tarama, Kaynak Tarama, Kurgu Programını İnceleme | Adobe premiere de (title programıyla)yazı yazm crawe ve roll yapma, yazıya renk, boyut ve efekt verme. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
7 | Kaynak Tarama, Kaynak Tarama, Kurgu Programını İnceleme | Bilgisayarın donanım ve yazılımları nelerdir? NLE'yi (adobe premiere) en iyi çalıştırabilmesi için bir bilgisayarın asgari donanım yapısı nasıl olmalıdır. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap, Genel Tekrar |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak Tarama, Kurgu Programını İnceleme | Adobe premierede hareketli görüntünün bir kesimine sansür uygulama (bulur'lama) uygulaması ve Roll caption hazırlama. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
10 | Kaynak Tarama, Kurgu Programını İnceleme | Adobe premiere kurgu pratikleri ve jenerik ve roll caption hazırlama. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
11 | Kaynak Tarama, Kurgu Programını İnceleme | Adobe premiere kurgu pratikleri ve tv dizisi(parmaklıklar ardında) kurgulama. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
12 | Kaynak Tarama, Kurgu Programını İnceleme | Adobe premiere kurgu pratikleri ve reklam kurgulama, dizi kugusundan farkı nedir? | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
13 | Kaynak Tarama, Kurgu Programını İnceleme | Premierde kurgu yapma, Yazı Fontu Kullanımı ve Jenerik Kurgusu Yapımı | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
14 | Kaynak Tarama, Kurgu Programını İnceleme | Photoshop ve premiere entegrasyonu ve Key teknikleri. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
15 | Film İzleme, Kaynak Tarama, Kurgu Programını İnceleme | Final Uygulama Projelerin Değerlendirmesi ve Genel Tekrar | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap, Genel Tekrar |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
CANİKLİGİL İ. (2014). Dijital Video ile Sinema, Alfa Basım Yayım Dağıtım: İstanbul. |
TUNÇ, Ü. (2014). Adobe Premiere Pro Cc ile Video Montaj Teknikleri, Kodlab Bilişim Yayıncılık: İstanbul. |
MURCH, W. (2007). Göz Kırparken, Arı Sanat Yayınevi: İstanbul. |
SOKOLOV, A. (2007). Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu, (Çeviri: Semir Aslanyürek), Agora Kitaplığı: İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kuramsal anlamda radyo-televizyon bölümünün ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde bir yeterliğe sahip olmasının sağlanması ve bu yeterlik düzeyinin yaratıcı fikirlerle ilişkisinin kavratılması
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgi iletişim teknolojilerinin oldukça gelişkin olduğu günümüzde bu bölümden mezun kişiler, bilgi sahibi kişiler olarak yetiştirilmeli ve olgusal anlamda medya okur yazarlığının daha üst bir seviyeye çıkmasını sağlayacak bir kalite seviyesi oluşturmalıdır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kuramsal anlamda kitle iletişim araçlarında çalışabilecek düzeyde insanları yetiştirebilmek ve teorik anlamda kendini yenileyebilen ve vizyonu geniş bakış açılarını oluşturmak..
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo ve Televizyon bölümlerinden mezun kişilerin uygulama yapma anlamında çeşitli olanaklara sahip olmaları ve okuldan mezunn olduklarında bu uygulamalar ışığında medyada çalışabilecek becerilere sahip olmaları gerekmektedir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bağımsız çalışma becerisine sahip ve özgün çalışmalar yapabilecek bireyler yetiştirmek ve sorumluluk alabilen kişilerin medyada yer almasını sağlamak.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenmenin bir süreç olduğunu yetkinlik düzeyinde anlayabilen ve öğrenmenin yeniliklere açık olmak olduğunu analiz edebilen kişilerin kitle iletişim araçlarında çalışmalarını sağlayabilmek.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişimin sosyal bir beceri olarak tanımlanabileceği çağımızda, sosyal yetkinliğe sahip bireylerin medyada gelişim sağlamalarını hedef olarak oluşturabilmek.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medyada yer alan kişilerin alana özgü yetkinliklerini üst düzey bir noktaya taşıyabilmek ve alanlarında başarılı bireylerin istihdamının fazlalaşmasını sağlamak.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 3 | 3 | 9 |
Laboratuvar | 9 | 1 | 9 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 9 | 2 | 18 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 56 | 0 | 123 |
Genel Toplam | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |