TR EN

MESLEK ETİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MET101 MESLEK ETİĞİ 3 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile, günümüzde ihtiyaç duyulan sosyal sorumluluk, etik ve meslek etiği değerlerinin neler olduğunu aktarmak ve bu değerleri kazandırmak amaçlanmaktadır.
İçerik: Dersin içeriğini etik ve ahlak kavramları, meslek etiğine giriş ve meslek etiğine ilişkin temel kavramlar, etik sistemlerin incelenmesi, etik ve sosyoloji, Türkiye'de etiğe bakış, meslek etiğinin bağlamları, temel etik ilkeler, etiğin boyutları, iş hayatında etiğin uygulama alanları ve uygulanabilirliği, örnek olaylar üzerinden etik değerlendirme konuları oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Etik ve etik ile bağlantılı kavramları tanımlar.
Kendine, ailesine, devletine, topluma, insanlığa ve çevreye karşı sorumluluklarını bilir.
Mesleki etik kurallarını açıklar ve örneklendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Taraması Etik, Ahlak ve İş Ahlakı Anlatım
2 Literatür Taraması Etik, Ahlak ve İş Ahlakı Anlatım
3 Literatür Taraması Dünya'da İş Ahlakı Anlatım
4 Literatür Taraması Türkiye'de İş Ahlakı ve Ahilik Kurumu Anlatım
5 Literatür Taraması Din ve Ahlak/İş Ahlakı İlişkisi Anlatım
6 Literatür Taraması İş Ahlakının Artan Önemi, Kaynakları ve İş Ahlakı Problemleri Anlatım
7 Literatür Taraması Mesleki Etik ve Etik Mevzutı Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Taraması Basın Etiği Anlatım
10 Literatür Taraması Basın Etik İlkeleri Anlatım
11 Literatür Taraması Basında Öz denetim kuruluşları Anlatım
12 Literatür Taraması Etik Karar Alma Süreci Anlatım
13 Literatür Taraması Etik Karar Almada Örgütsel Faktörler Anlatım
14 Literatür Taraması İş Etiği Programının Yönetimi ve İş Etiğinin Kurumsallaşması Anlatım
15 Literatür Taraması Güncel Etik Konular Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Nuttall, J., (2011). Ahlak Üzerine Tartışmalar: Etiğe Giriş. İstanbul: Ayrıntı Yayınları
Alptekin, S., (2016), Meslek Etiği, İstanbul, Detay Yayıncılık
Aydın, İ., P., (2016), Yönetsel Mesleki ve Örgütsel Etik, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kuramsal anlamda radyo-televizyon bölümünün ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde bir yeterliğe sahip olmasının sağlanması ve bu yeterlik düzeyinin yaratıcı fikirlerle ilişkisinin kavratılması
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilgi iletişim teknolojilerinin oldukça gelişkin olduğu günümüzde bu bölümden mezun kişiler, bilgi sahibi kişiler olarak yetiştirilmeli ve olgusal anlamda medya okur yazarlığının daha üst bir seviyeye çıkmasını sağlayacak bir kalite seviyesi oluşturmalıdır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kuramsal anlamda kitle iletişim araçlarında çalışabilecek düzeyde insanları yetiştirebilmek ve teorik anlamda kendini yenileyebilen ve vizyonu geniş bakış açılarını oluşturmak..
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Radyo ve Televizyon bölümlerinden mezun kişilerin uygulama yapma anlamında çeşitli olanaklara sahip olmaları ve okuldan mezunn olduklarında bu uygulamalar ışığında medyada çalışabilecek becerilere sahip olmaları gerekmektedir.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bağımsız çalışma becerisine sahip ve özgün çalışmalar yapabilecek bireyler yetiştirmek ve sorumluluk alabilen kişilerin medyada yer almasını sağlamak.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenmenin bir süreç olduğunu yetkinlik düzeyinde anlayabilen ve öğrenmenin yeniliklere açık olmak olduğunu analiz edebilen kişilerin kitle iletişim araçlarında çalışmalarını sağlayabilmek.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişimin sosyal bir beceri olarak tanımlanabileceği çağımızda, sosyal yetkinliğe sahip bireylerin medyada gelişim sağlamalarını hedef olarak oluşturabilmek.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medyada yer alan kişilerin alana özgü yetkinliklerini üst düzey bir noktaya taşıyabilmek ve alanlarında başarılı bireylerin istihdamının fazlalaşmasını sağlamak.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 4 2 8
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 4 2 8
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 1 2 2
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 1 5 5
Sosyal Faaliyet 4 2 8
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 60 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0