TR EN

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TKY101 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ 3 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilerin; günümüzün değişen koşulları çerçevesinde kalitenin rekabet açısından önemini vurgulayarak öğrencilerde kalite bilinci ve teknikleri ile ilgili bir altyapıya sahip olması hedeflenmiştir.
İçerik: Dersin içeriği; Kalite, Kalite bileşenleri, Kalite kontrol, Toplam kalite yönetimi, amaçları, ilkeleri, Kalite öncüleri, Toplam kalite yönetimi uygulamaları, Kalite yönetim sistemi, Yönetim yaklaşımları konularını kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

1- Öğrenciler işletmelerde kalite ile ilgili sorunları tanımlar. (define)(1) 2- Öğrenciler kalite yönetimi teknikleri sayesinde bu sorunlara çözüm geliştirebilmeyi yapar. 3- Öğrenciler kalitenin yönetim açısından önemini tanımlar. (define)(1) 4- Öğrenciler işletmelere rekabet avantajı sağlamak için kalitenin önemini tanımlar.(define) (1) 5- Toplam kalite yönetimi felsefe ve kültürünü tanımlar. (define) (1)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kalitenin Tanımı ve Özellikleri Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
2 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kalite Bileşenleri Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
3 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kalitenin Tarihsel Gelişimi Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
4 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kalitenin Kavramsal Gelişimi: Kalite Kontrol ve Kalite Güvencesi Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
5 Ders Kitabının İlgili Bölümü Yönetim Yaklaşımları: Bilimsel Yönetim Yaklaşımı Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
6 Ders Kitabının İlgili Bölümü Yönetim Yaklaşımları: Modern Yönetim Yaklaşımları Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
7 Ders Kitabının İlgili Bölümü Toplam Kalite Yönetimi ve Amaçları Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Ders Kitabının İlgili Bölümü Toplam Kalite Yönetiminin İlkeleri Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
10 Ders Kitabının İlgili Bölümü Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
11 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kalite Öncüleri ve Uygulamaları Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
12 Ders Kitabının İlgili Bölümü Yalın ve Tam Zamanında Üretim Sistemleri Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
13 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kaizen Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
14 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kalite Çemberleri Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
15 Ders Kitabının İlgili Bölümü Kalite Güvence Sistemleri Anlatım, Soru Cevap Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Halis, Muhsin (2016). Toplam Kalite Yönetimi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık Kıngır, Said ( 2013 ). Toplam Kalite Yönetimi, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kuramsal anlamda radyo-televizyon bölümünün ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde bir yeterliğe sahip olmasının sağlanması ve bu yeterlik düzeyinin yaratıcı fikirlerle ilişkisinin kavratılması
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilgi iletişim teknolojilerinin oldukça gelişkin olduğu günümüzde bu bölümden mezun kişiler, bilgi sahibi kişiler olarak yetiştirilmeli ve olgusal anlamda medya okur yazarlığının daha üst bir seviyeye çıkmasını sağlayacak bir kalite seviyesi oluşturmalıdır.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kuramsal anlamda kitle iletişim araçlarında çalışabilecek düzeyde insanları yetiştirebilmek ve teorik anlamda kendini yenileyebilen ve vizyonu geniş bakış açılarını oluşturmak..
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Radyo ve Televizyon bölümlerinden mezun kişilerin uygulama yapma anlamında çeşitli olanaklara sahip olmaları ve okuldan mezunn olduklarında bu uygulamalar ışığında medyada çalışabilecek becerilere sahip olmaları gerekmektedir.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bağımsız çalışma becerisine sahip ve özgün çalışmalar yapabilecek bireyler yetiştirmek ve sorumluluk alabilen kişilerin medyada yer almasını sağlamak.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenmenin bir süreç olduğunu yetkinlik düzeyinde anlayabilen ve öğrenmenin yeniliklere açık olmak olduğunu analiz edebilen kişilerin kitle iletişim araçlarında çalışmalarını sağlayabilmek.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişimin sosyal bir beceri olarak tanımlanabileceği çağımızda, sosyal yetkinliğe sahip bireylerin medyada gelişim sağlamalarını hedef olarak oluşturabilmek.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medyada yer alan kişilerin alana özgü yetkinliklerini üst düzey bir noktaya taşıyabilmek ve alanlarında başarılı bireylerin istihdamının fazlalaşmasını sağlamak.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 4 12 48
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 3 3
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 1 3 3
Ödev 3 9 27
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 25 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0