Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SHP242 | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | 3 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EKREM SÜZEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilerin, işletmelerde insan kaynakları birimlerinin fonksiyonlarını anlamalarını sağlamak ve İnsan Kaynakları Yönetimi alanında ortaya çıkan güncel gelişmeler ve eğilimler hakkında öğrencileri bilgilendirmek. |
İçerik: | İnsan kaynakları yönetiminin ortaya çıkışı, iş analizi, İK planlama, temin ve seçim, eğitim ve geliştirme, performans değerlendirme, kariyer yönetimi, iş değerleme ve ücret, uluslararası İKY, güncel yaklaşımlar gibi İK uygulamaları ile ilgili konuları kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İnsan Kaynakları Yönetimi alanındaki, departmanların işlevleri ve organizasyon içindeki stratejik önemini kavrama becerisini elde eder.- Know (Bloom's 1) |
İnsan kaynakları yönetimi sürecinin niteliği, temel kavramları, işlevleri, başlıca sorunları ve alandaki çağdaş yaklaşımlarla ilgili ayrıntılı bilgi edinir.Know (Bloom's 1) |
İnsan kaynakları yönetiminin işlevlerini, işletmelerde uygulamalarına olanak verecek bilgi, beceri ve yetenekleri araştırır - Research (Bloom's 2) |
Örnek Olay çalışmaları yapma, İnsan Kaynakları sistemleri kurarak,veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi elde eder- Explain (Bloom's 2) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Taraması | İnsan Kaynakları Yönetimi’nin tarihsel gelişimi | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
2 | Literatür Taraması | İnsan Kaynakları Yönetimi’nin önemi, görev ve sorumlulukları, örgütlenmesi | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
3 | Literatür Taraması | İnsan Kaynakları Yönetiminde Altyapı | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
4 | Literatür Taraması | İnsan Kaynakları Planlaması | Anlatım, Sunum, Uygulama |
5 | Literatür Taraması | İşe Alma | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
6 | Literatür Taraması | Ücret Yönetimi | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
7 | Literatür Taraması | Eğitim ve Geliştirme | Anlatım, Sunum, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması | Performans Yönetimi | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
10 | Literatür Taraması | Kariyer Yönetimi | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
11 | Literatür Taraması | Personel Disiplini | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
12 | Literatür Taraması | Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
13 | Literatür Taraması | İnsan Kaynakları Bilgi Sistemi ve E-İnsan Kaynakları | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
14 | Literatür Taraması | Çalışma İlişkileri | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
15 | Literatür Taraması | Genel Tekrar | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
4857 sayılı İş Kanunu |
6356 sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanunu |
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu |
Avcı, N. (2019). İnsan Kaynaklarından Yetenek Yönetimine Endüstri 4.0 . İstanbul: Kriter Yayınevi. |
Çetin, C., Dinç Elmalı, E. ve Arslan, M. L. (2022). İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın. |
İnsan Kaynakları Yönetiminde Güncel Yaklaşımlar. (2020). Bünyamin Akdemir (Editör). İstanbul: Beta Basım Yayın. |
İnsan Kaynakları Yönetiminde Yeni Boyutlar. (2021). Ersin Kavi (Editör). Bursa: Ekin Basım Yayın. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
1) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanındaki genel kavramları tanımlar/açıklar.
|
4 | |||||
2 |
2) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği programında yer alan terminolojiyi tanımlar/açıklar.
|
4 | |||||
3 |
3) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında kullanılan bilgisayar paket programlarını tanımlar.
|
4 | |||||
4 |
4) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği kavramlarının geçmişten günümüze tarihsel sürecini açıklar.
|
5 | |||||
5 |
5) İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kavrar. Fonksiyonlar arası ilişkileri ve etkileşimleri sınıflandırır ve açıklar.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili kavramsal tanımlamaları yapar/açıklar.
|
5 | |||||
2 |
Havacılık terminolojisini tanımlar/açıklar.
|
5 | |||||
3 |
Bilgisayarlı destek sistemlerini kullanır.
|
5 | |||||
4 |
Havacılık sektörünün tarihsel gelişimini bilir/anlatır.
|
5 | |||||
5 |
İşletme fonksiyonlarına hakim olur, bilgileri iş hayatında kullanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
1) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında ilgili kurumlarla (Havayolu şirketleri, Handling şirketleri v.s.) mevzuata uygun yazılı anlaşmaları yapar.
|
5 | |||||
2 |
2) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında yazışma, bilgi depolama ve depolamış bilgileri bilgisayar paket programlarını amacına uygun olarak kullanır.
|
5 | |||||
3 |
3) Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
|
5 | |||||
4 |
4) Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında edindiği bilgileri, uzman olan ve olmayan kişilerle, etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade ederek paylaşır.
|
4 | |||||
5 |
5) İşletme uygulamalarını değerlendirerek, mevcut uygulamaların değişen çevre şartlarına adaptasyonunu sağlamak için disiplinler arası kıyaslamalarla yeni öneriler geliştirir. sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında ilgili yönetmelik ve yönergelere bilir, uygun yazışmaları yapar
|
5 | |||||
2 |
İlgili alanda kullanılan bilgisayar yazılımları/programları kullanır.
|
5 | |||||
3 |
Yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır/bilgileri iş hayatında kullanır.
|
5 | |||||
4 |
Havacılık sektörü ile ilgili öğrendiği bilgileri başkalarına anlatım becerisi kazanır.
|
5 | |||||
5 |
İşletme uygulamalarını yorumlar, değerlendirir, analiz eder.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
1) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5 | |||||
2 |
2) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5 | |||||
3 |
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
5 | |||||
4 |
4) Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
|
4 | |||||
5 |
5) Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirir; bilgi ve becerilerini sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5 | |||||
2 |
2) Öğrenme gereksinimlerini belirler; öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
1) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
|
5 | |||||
2 |
2) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
5 | |||||
3 |
3) Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
|
5 | |||||
4 |
4) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
5 | |||||
5 |
5) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın ileri düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
5 | |||||
6 |
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
5 | |||||
2 |
2) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
TOPLAM | 41 | 0 | 97 |
Genel Toplam | 97 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |