Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
BGT155 |
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ |
1 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. TUĞÇE YÜKSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. MEHMET ATICI |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Algoritma ve Programlamaya Giriş dersinin amacı, öğrencilere algoritmik düşünme becerileri kazandırmak ve temel programlama dillerinde kodlama yapabilme yeteneklerini geliştirmektir. Bu ders, öğrencilerin bir problemi sistematik bir şekilde analiz ederek, doğru algoritmalar geliştirmelerini ve bu algoritmaları seçilen bir programlama dilinde uygulamalı olarak kodlayabilmelerini hedefler. |
İçerik: |
Öğrenciler, temel veri yapıları, döngüler, koşul ifadeleri, fonksiyonlar gibi programlama yapılarını öğrenerek, gerçek dünyadaki çeşitli problemleri çözme konusunda yaratıcı ve etkili çözümler üretmeyi öğreneceklerdir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Öğrenciler, bir problemi algoritmalar kullanarak sistematik bir şekilde analiz edip çözüm önerileri geliştirir ve bu çözümleri programlama dilinde uygulamaya döker. |
Öğrenciler, temel programlama yapılarını (değişkenler, veri tipleri, döngüler, koşul ifadeleri, fonksiyonlar) kullanarak, işlevsel ve hatasız programlar yazma becerisi kazanır. |
Öğrenciler, programlama sürecinde karşılaşılan hataları tanımlama ve giderme becerisi kazanarak, geliştirilen algoritmaların doğru çalıştığını test etme ve iyileştirme yöntemlerini öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Giriş ve Temel Kavramlar |
Anlatım |
2 |
Araştırma |
Algoritma ve Programlamanın Temelleri |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 |
Araştırma |
Akış Diyagramları |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 |
Araştırma |
C++ Programlama Dilinin Yapısı. |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 |
Araştırma |
Aritmetik, Mantıksal ve Karşılaştırma Operatörleri |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 |
Araştırma |
Karar Yapıları |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 |
Araştırma |
Döngüler |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Araştırma |
Tek ve Çok Boyutlu Diziler |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 |
Araştırma |
String İşlemleri |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 |
Araştırma |
Fonksiyon Kavramı ve Kullanımı |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 |
Araştırma |
Dosya İşlemleri |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 |
Araştırma |
Liste, Yığın (Stack) ve Kuyruk (Queue) Yapıları |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 |
Araştırma |
Hata Türleri ve Çözüm Yöntemleri |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 |
Araştırma |
Sıralama ve Arama Algoritmaları |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Sebetci, Ö. (2019). Nesne temelli programlamaya giriş ve algoritmalar. Hiperlink eğit. ilet. yay. san. tic. ve ltd. sti.. |
YILMAZ, Ö. Ü. A. (2021). R PROGRAMLAMAYA GİRİŞ. KODLAB YAYIN DAĞITIM YAZILIM LTD. ŞTİ.. |
Mastar, M., & Eriş, S. (2024). C++ eğitim kitabı Kodlab. KODLAB YAYIN DAĞITIM YAZILIM LTD. ŞTİ.. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgisayar alanında gerekli terimleri ve bilgileri bilir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Bilgi güvenliği kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgisayar alanında gerekli kavramları öğrenme becerisi kazanır.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Karmaşık Bilgi Güvenliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Karmaşık bir bilgisayar tabanlı sistemi, süreci, güvenliği gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgi Güvenliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Bilgi Güvenliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgi Güvenliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, yabancı dil bilgisi
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgi Güvenliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; Bilgi Güvenliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
0 |
0 |
0 |
|
Genel Toplam |
0 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
0 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
0,0 |
|