TR EN

SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BTP219 SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI 3 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ADNAN KÜRŞAT TEKE
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ÖZNUR AYAZOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilerin karşılaşacakları sistemleri tanıma ve bu üzerinde analiz ve tasarım yapma becerisi kazandırmayı ve bu ders ile öğrenci; edindiği mesleki bilgi birikimini kullanarak sektörde uygulanabilir bir projeyi tüm ayrıntılarıyla oluşturabilecektir.
İçerik: Sistem kavramı, sistem hiyararşisi, sınıflandırması, sistem analizi, sistem tasarımı, girdi tasarımı, çıktı tasarımı, bilgi sistemleri, karar destek sistemleri, veri tabanı tasarımı, alana yönelik proje hazırlama

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Alana yönelik proje kapsamını bilir.
Proje konusu ile ilgili detaylı araştırma yapar.
Proje ile ilgili kodlamayı yapar.
Proje raporu oluşturur.
Projenin kurulum paketini oluşturur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynak tarama Sistem kavramı; tanımı ve bileşenleri, sistemin şematik gösterimi. Proje konularının önerilmesi -
2 Gözlem ve araştırma Sistem hiyerarşisi, sınıflandırılması ve sistem modelleri. Proje konularının belirlenmesi -
3 Okuma ve araştırma Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü (SGYD), evreleri ve yaklaşımlar, sürekli iyileştirme -
4 Okuma ve araştırma Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü (SGYD) modelleri -
5 Okuma ve araştırma Ön inceleme ve araştırma süreçleri, literatür taraması yöntemleri. -
6 Pratik çalışma Fizibilite yöntem ve bileşenleri, ekonomik, teknik, kültürel, yönetimsel fizibilite. -
7 Pratik çalışma Zaman fizibilitesi: GANTT ve CPM/PERT diyagramları, Bolluk zamanı analizi ve proje opitimizasyonu -
8 - ARA SINAV -
9 Okuma ve araştırma Analiz yöntem ve bileşenleri -
10 Okuma ve araştırma Projenin algoritma ve akış şemasını belirlemek -
11 Pratik çalışma Proje içerisinde kaydedilecek verileri ve türlerini tespit etmek, veri tabanı tasarımını yapmak -
12 Okuma ve araştırma Nesneye yönelik yaklaşımla sistem analizi, kullanıcı arayüzü tasarımı -
13 Okuma ve araştırma Projenin ana konularının kodlarını yazmak ve test etmek, proje için detay önerileri almak, test yöntemleri -
14 Okuma ve araştırma Proje Sunum yöntemleri, proje kurulum paketini hazırlamak, projenin tüm aşamalarını içeren rapor kitapçığını hazırlamak, proje sunumu -
15 Okuma ve araştırma Sistem bakım ve desteği, proje değerlendirme, proje sunumu -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

"Silahtaroğlu, G. Bilgisayar ve yazılım mühendisliğinde sistem analizi ve tasarımı / Sistem analizi ve tasarımı. ed. Haluk Kul. - 2. bs. - İstanbul : Papatya Yayıncılık, ISBN: 6054220101 9786054220106, 2014."
Kalıpsız, O. Sistem analizi ve tasarımı / Bilgisayar bilimlerinde sistem analizi ve tasarımı Bilgisayar bilimlerinde nesneye yönelik modelleme Oya Kalıpsız, Ayşe Buharalı, Göksel Biricik. - 3. bs. - İstanbul : Papatya Yayıncılık, ISBN: 9789756797686, 2012
Baysal, U. Sistem analizi ve tasarımı / Uğur Baysal - Ankara : Hacettepe Üniversitesi,ISBN: 9789754912531, 2007.
Güler, Çetin. Sistem analizi ve tasarımı / Çetin Güler. - İstanbul : Nobel, ISBN: 9789944770774, 2007.
Aydın, Emin Doğan. Sistem tasarım ve geliştirme yöntemleri / Emin D. Aydın. - İstanbul : Beta Basım, 1991

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilgisayar kavram, yöntem ve de yazılımlarına hakim olur.
3
2
Donanımların temel işlevlerini tanır.
0
3
Kişisel ve ağ işletim sistemlerini tanır.
0
4
Mesleği ile ilgili etik, sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
2
5
Toplam kalite felsefesini benimsemiş ve ilgili kurumsal süreçlere destek verebilen teknik eleman olurlar.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Donanım keşif ve kurulması işlemini yapar.
0
2
Verilerin yönetim süreçlerini açıklar.
3
3
Yazılım dillerinin kullanıldığı farklı alanları açıklar.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yazılım (PC, ağ ortamı ve internet) planlama ve tasarımında görev alır.
4
2
Mesleki alanda algoritmik düşünerek ortaya çıkacak olan problemlere karşı çözüm bulur.
5
3
Mesleki alanda matematik becerilerini kullanır.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurar ve kullanır.
0
2
Verilen teorik konuları uygulama imkanı bulurlar.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaygın karşılaşılan yazılım ve donanım arızalarını tespit eder, sorunlara çözüm üretirler.
4
2
Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alan ve uygun çözümler bulan birey olurlar.
4
3
Hata bulma, problem çözme, karar verme ve işlem planlaması konularında yetenekli olurlar.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hızlı öğrenebilir ve öğrendiklerini pratiğe dökerler.
5
2
Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri öğrenme ve bunları geliştirme yeteneğine sahip olurlar.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bölümde derslerin haricinde kendi alanları ile ilgili kulüp çalışmaları ile sektörde var olan firmalar ile tanışma ve iletişim kurma şansı bulurlar.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bölümde öğrenciler hem programcılık, web tasarımı hemde teknik dersleri aldıkları için tercih edilme şansları artar.
4
2
Programcılık dersleri sayesinde öğrenciler yeni programlar geliştirme ve bunları kendi ürettikleri projelerle uygulama yetkinliği kazanırlar.
5
3
Bazı küçük veya orta ölçekli şirketlerde yöneticilik ve liderlik rolünü üstlenirler.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 3 6 18
Proje Hazırlama 1 25 25
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 124
Genel Toplam 124
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0