TR EN

PROGRAMLAMA TEMELLERİ I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BBP119 PROGRAMLAMA TEMELLERİ I 1 4 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ADNAN KÜRŞAT TEKE
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. BİLAL İNAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile öğrencilere, program geliştirme ve algoritma tasarımı ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders kapsamında öğrencilere programcılığın temelleri öğretilerek program akışı diyagramlarını tasarlayabilemek ve bu tasarladıkları diyagramları C program kodlarına dönüştürmektir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Problem çözer.
Programın algoritmasını yazar.
Problemin akış diyagramını oluşturur.
C diline ait yazım kurallarını bilir.
Probleme ait algoritma veya akış diyagramını C koduna dönüştürür.
Dizi işlemleri yapar.
Karar yapılarını kullanır.
Döngüleri kullanır.
Alt programlarla çalışır.
Dosyalama işlemi yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Araştırma Bilgisayar mantığı, Programlama, Programcı, Derleyici, Debug Anlatım
2 Araştırma Veri ve veri tipleri Anlatım
3 Araştırma Algoritma bileşenleri ve tasarımı Anlatım
4 Araştırma Algoritma tasarımı Gösterip yaptırma
5 Araştırma IF Koşullu dallanma ve operatörler Gösterip yaptırma
6 Araştırma SWITCH Koşullu dallanma Gösterip yaptırma
7 Araştırma FOR/WHILE Döngü yapıları, iç içe döngüler Gösterip yaptırma
8 - ARA SINAV -
9 Araştırma Döngü ve koşullu dallanma örnekleri Gösterip yaptırma
10 Araştırma Tek boyutlu dizi yapıları ve indisler Gösterip yaptırma
11 Araştırma Çok boyutlu dizi yapıları ve matrisler Gösterip yaptırma
12 Araştırma Koşullu dallanmalar ile dizi kullanımı Gösterip yaptırma
13 Araştırma Kullanıcı tanımlı fonksiyonlar Gösterip yaptırma
14 Araştırma Parametreli/parametresiz ve Değer döndüren/döndürmeyen fonksiyonlar Gösterip yaptırma
15 Araştırma Fonksiyonlarda parametre olarak dizi kullanımı Gösterip yaptırma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Karaçay T., C Programlamanın Temelleri, Abaküs Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilgisayar kavram, yöntem ve de yazılımlarına hakim olur.
4
2
Donanımların temel işlevlerini tanır.
0
3
Kişisel ve ağ işletim sistemlerini tanır.
0
4
Mesleği ile ilgili etik, sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
0
5
Toplam kalite felsefesini benimsemiş ve ilgili kurumsal süreçlere destek verebilen teknik eleman olurlar.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Donanım keşif ve kurulması işlemini yapar.
0
2
Verilerin yönetim süreçlerini açıklar.
0
3
Yazılım dillerinin kullanıldığı farklı alanları açıklar.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yazılım (PC, ağ ortamı ve internet) planlama ve tasarımında görev alır.
5
2
Mesleki alanda algoritmik düşünerek ortaya çıkacak olan problemlere karşı çözüm bulur.
5
3
Mesleki alanda matematik becerilerini kullanır.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurar ve kullanır.
1
2
Verilen teorik konuları uygulama imkanı bulurlar.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaygın karşılaşılan yazılım ve donanım arızalarını tespit eder, sorunlara çözüm üretirler.
2
2
Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alan ve uygun çözümler bulan birey olurlar.
3
3
Hata bulma, problem çözme, karar verme ve işlem planlaması konularında yetenekli olurlar.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hızlı öğrenebilir ve öğrendiklerini pratiğe dökerler.
2
2
Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri öğrenme ve bunları geliştirme yeteneğine sahip olurlar.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bölümde derslerin haricinde kendi alanları ile ilgili kulüp çalışmaları ile sektörde var olan firmalar ile tanışma ve iletişim kurma şansı bulurlar.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bölümde öğrenciler hem programcılık, web tasarımı hemde teknik dersleri aldıkları için tercih edilme şansları artar.
2
2
Programcılık dersleri sayesinde öğrenciler yeni programlar geliştirme ve bunları kendi ürettikleri projelerle uygulama yetkinliği kazanırlar.
5
3
Bazı küçük veya orta ölçekli şirketlerde yöneticilik ve liderlik rolünü üstlenirler.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 4 56
Okuma 0 0 0
Ödev 3 3 9
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 10 3 30
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 152
Genel Toplam 152
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0