TR EN

YAZILIM MİMARİLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BBP216 YAZILIM MİMARİLERİ 3 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ADNAN KÜRŞAT TEKE
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı öğrenciye yazılım mimarisi kavramını, yazılım hazırlanırken kullanılan modelleri tanıtmak. Yazılım geliştirme sürecini bir mimari kullanarak tamamlamasını sağlamaktır.
İçerik: -Yazılım kavramı -Yazılım geliştirme süreci -Yazılım mimari katmanları -Yazılım modelleme teknikleri -Proje yönetim araçları

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yazılım kavramını açıklar.
Bir yazılım geliştirilirken gerçekleştirilen aşamaları tanır.
Bir yazılım geliştirmeden önce bu yazılımın modellemesini oluşturur.
Bir yazılım projesine başlamadan önce bu projenin aşamalarını planlar.
Planlı ve verimli şekilde bir yazılım geliştirir.
Geliştirilen yazılımın bakımını yapabilir.
Arızalanan bir yazılımın onarımını gerçekleştirebilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tanışma, Yazılım Kavramı, Yazılım Geliştirme Süreci Anlatım
2 Kaynak tarama Yazılım Geliştirme Modelleri Anlatım
3 Kaynak tarama Yazılım Mimari Stilleri Anlatım
4 Kaynak tarama Yazılım Mimari Stilleri Anlatım
5 Kaynak tarama Yazılım Modelleme - UML Anlatım
6 Kaynak tarama Yazılım Modelleme - UML Anlatım
7 Kaynak tarama Proje Yönetim Araçları Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak tarama Sıfırdan Yazılım Planlaması Uygulama
10 Kaynak tarama Planlanan Yazılımın Kodlanması Uygulama
11 Kaynak tarama Yazılım Sürümlerinin Güncellenmesi Anlatım
12 Kaynak tarama Yazılım Test Araçları Uygulama
13 Kaynak tarama Test Araçları ile Yazılım Test Süreci Uygulama
14 Kaynak tarama Yazılım Tamamlanma Süreci Uygulama
15 Kaynak tarama Yazılımın Bakım ve Onarım Çalışmaları Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilgisayar kavram, yöntem ve de yazılımlarına hakim olur.
5
2
Donanımların temel işlevlerini tanır.
3
3
Kişisel ve ağ işletim sistemlerini tanır.
3
4
Mesleği ile ilgili etik, sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
5
5
Toplam kalite felsefesini benimsemiş ve ilgili kurumsal süreçlere destek verebilen teknik eleman olurlar.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Donanım keşif ve kurulması işlemini yapar.
3
2
Verilerin yönetim süreçlerini açıklar.
3
3
Yazılım dillerinin kullanıldığı farklı alanları açıklar.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yazılım (PC, ağ ortamı ve internet) planlama ve tasarımında görev alır.
5
2
Mesleki alanda algoritmik düşünerek ortaya çıkacak olan problemlere karşı çözüm bulur.
5
3
Mesleki alanda matematik becerilerini kullanır.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurar ve kullanır.
4
2
Verilen teorik konuları uygulama imkanı bulurlar.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaygın karşılaşılan yazılım ve donanım arızalarını tespit eder, sorunlara çözüm üretirler.
5
2
Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alan ve uygun çözümler bulan birey olurlar.
2
3
Hata bulma, problem çözme, karar verme ve işlem planlaması konularında yetenekli olurlar.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hızlı öğrenebilir ve öğrendiklerini pratiğe dökerler.
4
2
Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri öğrenme ve bunları geliştirme yeteneğine sahip olurlar.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bölümde derslerin haricinde kendi alanları ile ilgili kulüp çalışmaları ile sektörde var olan firmalar ile tanışma ve iletişim kurma şansı bulurlar.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bölümde öğrenciler hem programcılık, web tasarımı hemde teknik dersleri aldıkları için tercih edilme şansları artar.
4
2
Programcılık dersleri sayesinde öğrenciler yeni programlar geliştirme ve bunları kendi ürettikleri projelerle uygulama yetkinliği kazanırlar.
5
3
Bazı küçük veya orta ölçekli şirketlerde yöneticilik ve liderlik rolünü üstlenirler.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 7 4 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 2 2
Proje Hazırlama 1 18 18
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 7 3 21
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 124
Genel Toplam 124
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0