Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SOP105 | PSİKOLOJİ | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MÜZEYYEN BÜŞRA SAĞLAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere psikoloji biliminin ve uygulama alanının temel kavramları ve yaklaşımları hakkında yetkinlik ve yeterlilik sağlayarak bunların aralarındaki muhtemel ilişkiler ve psikolojik olguları açıklama tarzlarına dair farkındalık kazandırmak suretiyle öğrenimlerinin önümüzdeki yıllarında alacakları dersler için bir temel oluşturmak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders, psikolojinin tanımı, çalışma alanları ve alt dalları, psikolojide araştırma ve uygulama yöntemleri, psikolojinin nörobiyolojik temelleri ve beynin yapısı, gelişimsel psikoloji, psikolojide kuramlar, öğrenme, hatırlama ve düşünme, duyum ve algı konu başlıklarını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Psikoloji biliminin gelişimini açıklar |
Temel psikoloji kavramlarını tanımlar. |
Farklı psikolojik akımları tanır ve aralarındaki ayrımı açıklar. |
Davranışların ortaya çıkışında sosyal ve çevresel etkenlerin önemini kavrar. |
Psikoloji ile ilgili alt alanları tanımlar. |
Davranış, duyum, bilinç, bellek, öğrenme, biliş, kişilik ve normal dışı davranışları ilişkilendirir., |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Okuması | Psikolojinin Tanımı, Psikolojinin Kısa Tarihi, Çalışma Alanları ve Alt Dalları | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür Okuması | Psikolojinin Nörolojik Temelleri ve Beynin Yapısı | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür Okuması | Psikolojinin Nörobiyolojik Temelleri ve Beynin Yapısı | Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür Okuması | Davranış, Evrim ve Genetik | Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür Okuması | Kişilik ve Farklı Kişilik Kuramları | Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür Okuması | Psikoanalitik Kuramlar- Sigmund Freud | Anlatım, Tartışma |
7 | Literatür Okuması | Ara tekrar | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Okuması | Psikoanalitik Kuramlar- Ego Savunma Mekanizmaları | Anlatım, Tartışma |
10 | Literatür Okuması | Psikoanalitik Kuramlar- Alfred Adler ve Carl Rogers | Anlatım, Tartışma |
11 | Literatür Okuması | Psikososyal Öğrenme Kuramları | Anlatım, Tartışma |
12 | Literatür Okuması | Hümanistik Kuramlar | Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür Okuması | Öğrenme ve İlişkili Kurumlar | Anlatım, Tartışma |
14 | Literatür Okuması | Duyum ve Algı | Anlatım, Tartışma |
15 | Literatür Okuması | Genel Tekrar | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Morgan,C.T. (2013). Psikolojiye Giriş. Konya, Eğitim Yayınevi. |
Atkinson, R. L., Smith, E. E., Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B., Bem, D. J., & Maren, S. (2012). Psikolojiye Giriş. İstanbul: Arkadaş Yayınevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Aşçılık ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.
|
0 | |||||
2 |
Aşçılık alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir
|
0 | |||||
3 |
Aşçılık alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri hakkında bilgi sahibidir.
|
0 | |||||
4 |
Aşçılık alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Aşçılık alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemlerini yerine getirir.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, değerlendirir, geliştirir ve hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm önerir.
|
5 | |||||
2 |
Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, karar verir ve değişimlere uyum sağlar.
|
5 | |||||
3 |
Öz değerlendirme yapar ve uygulamalardan sonuç çıkarır.
|
5 | |||||
4 |
Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Aşçılık alanı ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır.
|
2 | |||||
2 |
Aşçılık alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki işleri ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır.
|
4 | |||||
2 |
Ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır.
|
4 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili teknik ve mesleki faaliyetleri karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda yönetir.
|
5 | |||||
4 |
Alanı ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, uygulamada ve mesleğinde kullanır.
|
4 | |||||
5 |
Birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını adil biçimde değerlendirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kendi kendine öğrenir, kendini ve zamanı yönetir ve kendi başarısını değerlendirir.
|
5 | |||||
2 |
Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
|
4 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar.
|
5 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili rapor hazırlar, bilgi, tartışma ve analizleri uzmanlara ve alan dışındakilere çeşitli şekillerde sunar.
|
3 | |||||
3 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
1 | |||||
4 |
Hizmet alanı, iş ve mesleği ile ilgili olarak bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde yenilikleri takip eder ve iletişim kurar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır.
|
5 | |||||
2 |
Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir.
|
2 | |||||
3 |
Alanındaki işleri yasalar ve meslek standartları çerçevesinde yerine getirir.
|
5 | |||||
4 |
İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir
|
5 | |||||
5 |
Alanı ile ilgili düzenli olarak, sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar.
|
5 | |||||
6 |
Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 7 | 3 | 21 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 10 | 2 | 20 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |