Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BTP222 | ROBOTİK | 3 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SENA NUR BENLİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ALİ ÇETİNKAYA |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders ön lisans öğrencilerine robotik biliminin temelleri ile robotlara bilgisayar programcısı özel bakış açısı ışığında yaklaşımını tanıtmaktır. |
İçerik: | Robotiğe giriş; Programlama ve bilgisayar tarihçesi; Problem ve akış diyagramı; Algoritma Geliştirme, Derleyici - Yorumlayıcı, Sayı sistemleri; Aritmetik mantıksal ifadeler, Karşılaştırma operatörleri, Mantıksal operatörler; Elektronik Devre Elemanları, Robotik Kontrol Elemanları; Programlama Dilleri ile Elektronik Kontrol ve Devre Elemanları Üzerinde İşlemler; Sensörler ve Algılayıcılar; Sensörler ve Algılayıcılar ile Uygulamaları; DC Motor Uygulaması; Servo Motor Uygulama; Step Motor Uygulama; Robot Projesi ve Sunumları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Gerekli teknik, akademik ve pratik bilgiye ulaşmak |
Sistem veya süreçlerin analiz, tasarımı ve kullanımını verimlilik, üretile bilirlik, sürdürülebilirlik, çevresel ve sosyal boyutlarda uygulama yetisi sergilemek |
Disiplinler arası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak |
Robotik biliminin tarihçesini ve temellerini bilme |
Robotlara bilgisayar programcısı özel bakış açısı ışığında yaklaşım edinme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Anlatım | Robotiğe Giriş | Teorik anlatım, Uygulamalı örnekler, Tartışma, Soru-Cevap. |
2 | Anlatım | Programlama ve Bilgisayar Tarihçesi | Teorik anlatım, Uygulamalı örnekler, Tartışma, Soru-Cevap. |
3 | Anlatım | Problem ve Akış Diyagramı | Teorik anlatım, Uygulamalı örnekler, Tartışma, Soru-Cevap. |
4 | Anlatım | Algoritma Geliştirme, Derleyici - Yorumlayıcı, Sayı sistemleri | Teorik anlatım, Uygulamalı örnekler, Tartışma, Soru-Cevap. |
5 | Anlatım | Aritmetik Mantıksal İfadeler, Karşılaştırma Operatörleri, Mantıksal Operatörler | Teorik anlatım, Uygulamalı örnekler, Tartışma, Soru-Cevap. |
6 | Anlatım | Elektronik Devre Elemanları, Robotik Kontrol Elemanları | Teorik anlatım, Uygulamalı örnekler, Tartışma, Soru-Cevap. |
7 | Anlatım | Programlama Dilleri ile Elektronik Kontrol ve Devre Elemanları Üzerinde İşlemler | Teorik anlatım, Uygulamalı örnekler, Tartışma, Soru-Cevap. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Anlatım | Sensörler ve Algılayıcılar | Teorik anlatım, Uygulamalı örnekler, Tartışma, Soru-Cevap. |
10 | Anlatım ve Gösterip Yapma | Sensörler ve Algılayıcılar ile Uygulamaları | Teorik anlatım, Uygulamalı örnekler, Tartışma, Soru-Cevap. |
11 | Anlatım ve Gösterip Yapma | DC Motor Uygulaması | Teorik anlatım, Uygulamalı örnekler, Tartışma, Soru-Cevap. |
12 | Anlatım ve Gösterip Yapma | Servo Motor Uygulama | Teorik anlatım, Uygulamalı örnekler, Tartışma, Soru-Cevap. |
13 | Anlatım ve Gösterip Yapma | Step Motor Uygulama | Teorik anlatım, Uygulamalı örnekler, Tartışma, Soru-Cevap. |
14 | Anlatım ve Gösterip Yapma | Robot Projesi | Teorik anlatım, Uygulamalı örnekler, Tartışma, Soru-Cevap. |
15 | Anlatım ve Gösterip Yapma | Robot Projesi | Teorik anlatım, Uygulamalı örnekler, Tartışma, Soru-Cevap. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bilgisayar Kontrollü Robotik - Devrim Çamoğlu Dikeyeksen Yayın Dağıtım |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgisayar alanında gerekli terimleri ve bilgileri bilir.
|
5 | |||||
2 |
Bilgisayar ile ilgili olan temel mesleki ingilizce terimlerini bilir.
|
5 | |||||
3 |
Bilgi güvenliği kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgisayar alanında gerekli kavramları öğrenme becerisi kazanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel elektrik-elektronik parçaların işlevlerini bilir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Farklı işletim sistemlerini kullanma becerisi kazanır.
|
5 | |||||
2 |
Kendinden istenen yazılım kurulum işlemini gerçekleştirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basit yazılım ve donanım hatalarını bulur ve düzeltir.
|
5 | |||||
2 |
Var olan dijital bilgiyi korumak için düzenli periyotlarla yedekleme işlevini gerçekleştirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kendi alanında bağımsız bir şekilde öğrenir ve öğrendiğini uygulayabilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnsan ilişkileri ve iletişimi konusunda yapılması gerekeni bilir ve uygular.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kendinden istenilen işletim sistemlerini kurar ve yönetir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 59 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |