Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BTP102 | NESNE TABANLI PROGRAMLAMA | 2 | 4 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SENA NUR BENLİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MEHMET ATICI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Gerçek yaşamın bir modellemesi olan nesne tabanlı yazılım mimarisi ile ilgili temel kavramların kavranması ve nesnelerden oluşan yaşam örüntüsününde varlıklar arası ilişkiler hakkında farkındalığın sağlanması amaçlanmaktadır. Bu yönüyle ileri düzey nesne tabanlı programlama disiplinlerine temel oluşturmaktadır. |
İçerik: | Gerçek yaşam örüntülerinin programatik olarak modellenebilmesi için varlıkların analiz edilmesi, tanımlanması, hiyerarşilerinin oluşturularak proje kapsamında bir uzay oluşturulabilmesi için gerekli tanım, teknik ve yaklaşımlar çok disiplinli olarak (bilgisayar bilimleri, sosyoloji, psikoloji, felsefe, biyoloji gibi) irdelenmekte ve oluşturulan tasarımlar yazılım koduna dönüştürülmektedir. Yazılım geliştirme aracı olarak UML ve Java temel alınmaktadır. - Temel varlık bileşenler; Attribute, Method, Event yönetimi - Varlık güvenliği; Access Modifiers (Private, Public, Protected..) - Varlıklar arası ilişkiler; Association, Aggregation, Composition ilişkileri - Kalıtım (Inheritance) ve ata-çocuk ilişkileri - Kapsülleme (encapsulation) ve çok biçimlilik - Varlık ve etkileşim (sequence) diyagramları - Modelleme konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bir JAVA IDE kurulum ve ayarlarını yapar. |
JAVA diline ait yazım kurallarını bilir. |
Probleme ait algoritma veya akış diyagramını JAVA koduna dönüştürür. |
Dizi işlemleri yapar. |
Kontrol deyimlerini kullanır. |
Döngüleri kullanır. |
Alt programlarla çalışır. |
Sınıflarla çalışır. |
Nesneleri kullanır. |
Temel uygulamalar oluşturur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Varlıklar dünyası, uzay kavramı, makro ve mikro uzaydan varlık analizleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | - | Varlıkların sistem sınırları, nitelikleri, diğer varlıklarla etkileşimi | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Kaynak tarama | Varlık bileşenleri: Nitelik, Metod ve Olaylar. Yapılandırıcılar (Constructors) | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Kaynak tarama | Varlıkların yazılım karşılıkları: Paket, Sınıf, Nesne. Access Modifiers (Public, Private, Protected) | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Kaynak tarama | UML (Unified Modeling Language) Dili: UML kullanarak varlık tasarımlarının yapılması | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Kaynak tarama | JAVA Dili: JRE ve Eclipse ortamı tanıtımı. Derleme ve Yorumlama tabanlı dil mimarilerinin özellikleri. Java'da temel paket ve sınıf yapılanmalarına bakış | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Kaynak tarama | JAVA Dili: Temel dil yapısı, döngü (While, For, ForEach) ve koşullu dallanma (If, Switch) deyimleri, primitive ve nonprimitive veri türleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak tarama | JAVA Dili: Temel Java sınıflarına bakış | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Kaynak tarama | JAVA Dili: Ternary operators, Type Casting, Dizi ve ArrayList yapıları | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Kaynak tarama | Varlıklar arası ilişkiler: Sahiplik (Association), Tek ve Çift Yönlü Sahiplik ve örnek uygulamalar | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Kaynak tarama | Varlıklar arası İlişkiler: Toplanma (Aggregation) ve örnek uygulamalar | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Kaynak tarama | Varlıklar arası ilişkiler: Kompozisyon (Composition) ve örnek uygulamalar | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Kaynak tarama | Varlıklar arası ilişkiler: Kalıtım (Inheritance) ve örnek uygulamalar | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Kaynak tarama | Encapsulation, Polymorphism, Overriding ve Overloading | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
C C++ Ve Java Dilleriyle Algoritma Ve Programlama - Bülent Çobanoğlu |
Oracle çevrimiçi dokümantasyonları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgisayar alanında gerekli terimleri ve bilgileri bilir.
|
2 | |||||
2 |
Bilgisayar ile ilgili olan temel mesleki ingilizce terimlerini bilir.
|
2 | |||||
3 |
Bilgi güvenliği kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgisayar alanında gerekli kavramları öğrenme becerisi kazanır.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel elektrik-elektronik parçaların işlevlerini bilir.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Farklı işletim sistemlerini kullanma becerisi kazanır.
|
0 | |||||
2 |
Kendinden istenen yazılım kurulum işlemini gerçekleştirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basit yazılım ve donanım hatalarını bulur ve düzeltir.
|
0 | |||||
2 |
Var olan dijital bilgiyi korumak için düzenli periyotlarla yedekleme işlevini gerçekleştirir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kendi alanında bağımsız bir şekilde öğrenir ve öğrendiğini uygulayabilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnsan ilişkileri ve iletişimi konusunda yapılması gerekeni bilir ve uygular.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kendinden istenilen işletim sistemlerini kurar ve yönetir.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |