Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
BTP219 |
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI |
3 |
3 |
2 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. SENA NUR BENLİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencilerin karşılaşacakları sistemleri tanıma ve bu üzerinde analiz ve tasarım yapma becerisi kazandırmayı ve bu ders ile öğrenci; edindiği mesleki bilgi birikimini kullanarak sektörde uygulanabilir bir projeyi tüm ayrıntılarıyla oluşturabilecektir. |
İçerik: |
Sistem kavramı, sistem hiyararşisi, sınıflandırması, sistem analizi, sistem tasarımı, girdi tasarımı, çıktı tasarımı, bilgi sistemleri, karar destek sistemleri, veri tabanı tasarımı, alana yönelik proje hazırlama |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Alana yönelik proje kapsamını bilir. |
Proje konusu ile ilgili detaylı araştırma yapar. |
Proje ile ilgili kodlamayı yapar. |
Proje raporu oluşturur. |
Projenin kurulum paketini oluşturur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kaynak tarama |
Sistem kavramı; tanımı ve bileşenleri, sistemin şematik gösterimi. Proje konularının önerilmesi |
- |
2 |
Gözlem ve araştırma |
Sistem hiyerarşisi, sınıflandırılması ve sistem modelleri. Proje konularının belirlenmesi |
- |
3 |
Okuma ve araştırma |
Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü (SGYD), evreleri ve yaklaşımlar, sürekli iyileştirme |
- |
4 |
Okuma ve araştırma |
Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü (SGYD) modelleri |
- |
5 |
Okuma ve araştırma |
Ön inceleme ve araştırma süreçleri, literatür taraması yöntemleri. |
- |
6 |
Pratik çalışma |
Fizibilite yöntem ve bileşenleri, ekonomik, teknik, kültürel, yönetimsel fizibilite. |
- |
7 |
Pratik çalışma |
Zaman fizibilitesi: GANTT ve CPM/PERT diyagramları, Bolluk zamanı analizi ve proje opitimizasyonu |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma ve araştırma |
Analiz yöntem ve bileşenleri |
- |
10 |
Okuma ve araştırma |
Projenin algoritma ve akış şemasını belirlemek |
- |
11 |
Pratik çalışma |
Proje içerisinde kaydedilecek verileri ve türlerini tespit etmek, veri tabanı tasarımını yapmak |
- |
12 |
Okuma ve araştırma |
Nesneye yönelik yaklaşımla sistem analizi, kullanıcı arayüzü tasarımı |
- |
13 |
Okuma ve araştırma |
Projenin ana konularının kodlarını yazmak ve test etmek, proje için detay önerileri almak, test yöntemleri |
- |
14 |
Okuma ve araştırma |
Proje Sunum yöntemleri, proje kurulum paketini hazırlamak, projenin tüm aşamalarını içeren rapor kitapçığını hazırlamak, proje sunumu |
- |
15 |
Okuma ve araştırma |
Sistem bakım ve desteği, proje değerlendirme, proje sunumu |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
"Silahtaroğlu, G. Bilgisayar ve yazılım mühendisliğinde sistem analizi ve tasarımı / Sistem analizi ve tasarımı. ed. Haluk Kul. - 2. bs. - İstanbul : Papatya Yayıncılık, ISBN: 6054220101 9786054220106, 2014." |
Kalıpsız, O. Sistem analizi ve tasarımı / Bilgisayar bilimlerinde sistem analizi ve tasarımı Bilgisayar bilimlerinde nesneye yönelik modelleme Oya Kalıpsız, Ayşe Buharalı, Göksel Biricik. - 3. bs. - İstanbul : Papatya Yayıncılık, ISBN: 9789756797686, 2012 |
Baysal, U. Sistem analizi ve tasarımı / Uğur Baysal - Ankara : Hacettepe Üniversitesi,ISBN: 9789754912531, 2007. |
Güler, Çetin. Sistem analizi ve tasarımı / Çetin Güler. - İstanbul : Nobel, ISBN: 9789944770774, 2007. |
Aydın, Emin Doğan. Sistem tasarım ve geliştirme yöntemleri / Emin D. Aydın. - İstanbul : Beta Basım, 1991 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgisayar alanında gerekli terimleri ve bilgileri bilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Bilgisayar ile ilgili olan temel mesleki ingilizce terimlerini bilir.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Bilgi güvenliği kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
|
|
3 |
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgisayar alanında gerekli kavramları öğrenme becerisi kazanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Temel elektrik-elektronik parçaların işlevlerini bilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Farklı işletim sistemlerini kullanma becerisi kazanır.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Kendinden istenen yazılım kurulum işlemini gerçekleştirir.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Basit yazılım ve donanım hatalarını bulur ve düzeltir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Var olan dijital bilgiyi korumak için düzenli periyotlarla yedekleme işlevini gerçekleştirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kendi alanında bağımsız bir şekilde öğrenir ve öğrendiğini uygulayabilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnsan ilişkileri ve iletişimi konusunda yapılması gerekeni bilir ve uygular.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kendinden istenilen işletim sistemlerini kurar ve yönetir.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
3 |
6 |
18 |
Proje Hazırlama |
1 |
25 |
25 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
1 |
10 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
34 |
0 |
124 |
|
Genel Toplam |
124 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|