TR EN

MATEMATİK II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MAT108 MATEMATİK II 2 3 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. İSMİHAN GÜNAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. İPEK EBRU KARAÇAY
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrenciye ders kapsamındaki konuları verimli bir şekilde öğreterek gerekli ve yeterli matematik temelini oluşturmak. Meslek derslerindeki Matematik konularını daha iyi anlamasını ve öğrendiği matematik konularını mesleğinde kullanmasını sağlamak amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders ikinci derece denklemleri,grafikleri, polinom fonksiyonlarını, özel tanımlı fonksiyonları, logaritma fonksiyonunu, matris ve Determinant, Lineer denklem sistemleri ve çözüm yöntemleri, geometri ve analitik geometri, trigonometri uygulamalarını içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

öZEL TANIMLI FONKSİYONLARI TANIR, İLGİLİ UYGULAMALAR YAPAR, GRAFİKLERİNİ ÇİZER.
POLİNOM FONKSİYONLARINI BİLİR, ÖZEL POLİNOMLARI TANIR,DÖRT İŞLEMLE İLGİLİ UYGULAMALAR YAPAR,BÖLME İŞLEMİ YAPMADAN KALAN BULUR.
TRİGONOMETRİK İFADELERİ VE ÖZEL DEĞERLERİNİ BİLİR, İLGİLİ UYGULAMALAR YAPAR, TERS TRİGONOMETRİK FONKSİYONLAR İŞLEMLER YAPAR, PERİYOT BULUR.
LOGARİTMİK FONKSİYONLARI TANIR, İLGİLİ UYGULAMALAR YAPAR, LOGARİTMANIN ÖZELLİKLERİNİ KULLANARAK TANIM KÜMESİ BULUR, GRAFİK ÇİZER.
İKİNCİ VE ÜÇÜNCÜ DERECEDEN DENKLEMLERİ TANIR, PARABOL GRAFİĞİNİ AŞAMALARIYLA ÇİZER, İLGİLİ UYGULAMALAR YAPAR.
MATRİSLERİ BİLİR, ÇEŞİTLERİNİ TANIR, MATRİSLERDE DÖRT İŞLEM YAPAR, MATRİS ÇARPIMINI YAPAR, DETERMİNANT VE KOFAKTÖRLERİ BELİRLER, TERS MATRİSİ DETERMİNANT ARACILIĞIYLA BULUR, MERDİVEN MATRİSİ BELİRLER.
DİZİ VE SERİLERİ BİLİR, ARİTMATİK VE GEOMETRİK DİZİ UYGULAMALARI YAPAR.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - öZEL TANIMLI FONKSİYONLAR Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
2 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. POLİNOM FONKSİYONLARI Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
3 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. POLİNOMLAR Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
4 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. İKİNCİ VE ÜÇÜNCÜ DERECEDEN DENKLEMLER Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
5 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. PARABOL Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
6 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. TRİGONOMETRİ Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
7 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. TRİGONOMETRİ Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
8 - ARA SINAV -
9 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. TRİGONOMETRİ Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
10 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. LOGARİTMA Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
11 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. LOGARİTMA Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
12 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. MATRİSLER Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
13 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. DETERMİNANT Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
14 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. DİZİLER Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
15 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. SERİLER Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Balcı, M.(2014). Çözümlü Matematik Analiz Problemleri-2. Sürat Üniversite Yayınları TS EN ISO 9001:2008 SER NU.:300-01. Gaziemir/İzmir
Balcı, M.(2014). Analitik Geometri. Sürat Üniversite Yayınları TS EN ISO 9001:2008 SER NU.:300-01. Gaziemir/İzmir
Balcı, M.(2014). Çözümlü Analitik Geometri Problemleri. Sürat Üniversite Yayınları TS EN ISO 9001:2008 SER NU.:300-01. Gaziemir/İzmir
Hançerlioğlu,A., Alan,F. ve Özbek,A.(1993). Özel Tümay Dersaneleri Yayınları. Sayı:7290. Yenişehir/Ankara
Başay,İ.B. ve Öztürk,M.(2019). Acil Matematik AYT Soru Bankası. Acil Yayınları. ISBN:978-605-686-733-0. Yeni Mahalle/Ankara

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
"İnşaat alanlarıyla ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olma, bu alanla ilgili teorik,sayısal ve uygulamalı bilgileri, yapının
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
"Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili uygulama konularında araştırma yapar ve uygun güncel teknolojileri seçer.
3
2
"Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mimari-statik proje ve detaylarını çizebilme becerisi kazanmak.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
"Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
2
2
Mesleki ve etik, sorumluluk bilinci kazanma
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
"Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
3
2
"Yapı ile ilgili sorunları saptama, tanımlama, çözme becerisi yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mimari-statik proje ve detaylarını çizebilme becerisi kazanmak.
4
3
"yapımıyla ilgili iş planlaması yapma, süreci takip etme, denetleme, süreci hızlandırma becerisi
4
4
"Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
5
5
"Arazi uygulamalarını yapabilme, alanıyla ilgili araç ve gereci kullanabilme ve kullandırabilme becerisi
4
6
Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak
0
2
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
3
3
"Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
" Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip edebilme, girişimci, yenilikçi ve ülkemiz ve Dünyadaki güncel sorunları bilme,
4
2
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak problemleri tanımlar, analiz eder, çözüm önerileri geliştirir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 9 9
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 101
Genel Toplam 101
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0