Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HTP112 | REKLAMCILIĞA GİRİŞ | 4 | 4 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İSMİHAN GÜNAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders ile; öğrencilere reklamcılık kavramını, kuramlarını ve ilkelerini tanıtarak, başarılı bir reklam uygulaması için gerekli altyapıyı oluşturmayı amaçlar. |
İçerik: | Dersin içeriği; reklamcılığın tanımı, tarihsel gelişimi, fonksiyonları, amaçları, türleri ve ortamları; reklam modelleri, reklam ajansları, reklamcılıkla ilgili kuruluşlar ve denetim mekanizmaları, reklamda etik, reklam kampanyası süreci, hedef kitle ve yaratıcılık konularını kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Reklamcılığa dönük temel kuramsal ve teorik bilgiye sahip olur. |
Reklam iletişiminin nasıl çalıştığını kavrar. |
Reklam ikna yöntemlerini kullanır ve gözlemler. |
Reklamın genel ilkelerini pratik çalışmalarla ilişkilendirir. |
Reklam kampanya ve süreçlerini kavrar, amacına uygun olarak tasarlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür taraması | Pazarlama, Pazarlama İletişimi ve Reklamın Tanımı | Anlatım, Soru Cevap |
2 | Literatür taraması | Reklamcılığın Tarihsel Gelişimi, Reklamın Fonksiyonları ve Amaçları | Anlatım, Soru Cevap |
3 | Literatür taraması | Reklam Modelleri | Anlatım, Soru Cevap |
4 | Literatür taraması | Reklam Türleri ve Reklam Ortamları I | Anlatım, Soru Cevap |
5 | Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık | Reklam Türleri ve Reklam Ortamları II | Anlatım, Soru Cevap |
6 | Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık | Reklam Ajansları + Uygulama Çalışması I | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması |
7 | Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık | Reklamda Etik + Uygulama Çalışması II | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık | Reklam Kampanyasında Araştırma Aşaması I (Kurum/Ürün/Hizmet Analizi, Rakip ve Pazar Analizleri) + Uygulama Çalışması III | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması |
10 | Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık | Reklam Kampanyasında Araştırma Aşaması II (Hedef Kitle Analizi) + Uygulama Çalışması IV | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması |
11 | Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık | Reklam Kampanyasında Planlama Aşaması I (Amaçların, Yaratıcı Strateji ve Yaratıcı Fikrin Belirlenmesi) + Uygulama Çalışması V | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması |
12 | Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık | Reklam Kampanyasında Planlama Aşaması II (Reklam Yazımı) + Uygulama Çalışması VI | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması |
13 | Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık | Reklam Kampanyasında Planlama Aşaması III (Medya ve Bütçe Planlaması) + Uygulama Çalışması VII | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması |
14 | Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık | Reklam Kampanyasında Uygulama ve Ölçme-Değerlendirme Aşamaları + Uygulama Çalışması VIII | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması |
15 | Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayınları |
Peltekoğlu, Balta, F.(2019). Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, İstanbul: Beta Yayınları. |
İzgören, A. Ş. (2015) Eşikaltı Büyücüleri, İstanbul: Elma Yayınevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
"İnşaat alanlarıyla ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olma, bu alanla ilgili teorik,sayısal ve uygulamalı bilgileri, yapının
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
"Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili uygulama konularında araştırma yapar ve uygun güncel teknolojileri seçer.
|
||||||
2 |
"Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mimari-statik proje ve detaylarını çizebilme becerisi kazanmak.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
"Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
|
||||||
2 |
Mesleki ve etik, sorumluluk bilinci kazanma
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
"Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
|
||||||
2 |
"Yapı ile ilgili sorunları saptama, tanımlama, çözme becerisi yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mimari-statik proje ve detaylarını çizebilme becerisi kazanmak.
|
||||||
3 |
"yapımıyla ilgili iş planlaması yapma, süreci takip etme, denetleme, süreci hızlandırma becerisi
|
||||||
4 |
"Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
|
||||||
5 |
"Arazi uygulamalarını yapabilme, alanıyla ilgili araç ve gereci kullanabilme ve kullandırabilme becerisi
|
||||||
6 |
Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak
|
||||||
2 |
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
|
||||||
3 |
"Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
" Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip edebilme, girişimci, yenilikçi ve ülkemiz ve Dünyadaki güncel sorunları bilme,
|
||||||
2 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak problemleri tanımlar, analiz eder, çözüm önerileri geliştirir.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 10 | 50 |
Proje Hazırlama | 5 | 10 | 50 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 183 |
Genel Toplam | 183 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |