Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DTP208 | ELEKTRONİK TİCARET | 3 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BURCU DEMİR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ATİLLA AYDIN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Elektronik ticaret dersi ile elektronik pazar yapısı içerisindeki yeni işletmecilik anlayış ve uygulamalarını incelemek ve öğrencileri çalışma hayatında elektronik ticaret işlemlerini yürütebilecek bilgi düzeyine ulaştırmak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Elektronik Ticarete Giriş, Elektronik Ticarette Temel Kavramlar, E-Ticaret Sitesi Kurulum Aşamaları, E-Ticaret Sitesinde Yapılacak Entegrasyonlar,E-Ticaret Tedarikçi Yönetimi, E-Ticaret Lojistik Yönetimi, Dijital Pazarlama ve Satış, E-Ticaret Hedef Kitle Analizi, E-Ticaret Müşteri Hizmetleri Yönetimi, E-İhracat ve Devlet Teşvikleri, Web Site Tasarımı ve Geliştirme Programlarının Tanıtımı ve Başarılı E-ticaret Uygulamalarının İncelenmesi konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Elektronik ticarete giriş eğitimi alır ve elektronik ticaret ile ilgili temel kavramları listeler. Elektronik ticaret sitesinin fonksiyonları ve kullanıcı deneyimi açısından dikkat edilmesi gerekenleri açıklar. (explain) (2) |
Elektronik ticaret sitesi kurulumu açıklar. Elektronik ticaret sitesinde yapılacak entegrasyonlar; lojistik entegrasyonu, ERP entegrasyonu, CRM entegrasyonu, e-fatura entegrasyonu, yönetici paneli entegrasyonu, kargo entegrasyonu konularını listeler (list) (1) |
Elektronik ticaret tedarikçi yönetimi ve lojistik yönetimi açıklar. Dijital pazarlama ve satış kavramlarını açıklar. Elektronik ticaret hedef kitle analizi gösterir. (illustrate) (3) |
E-İhracat ve Devlet Teşviklerini açıklar. Başarılı elektronik ticaret uygulaması örnekleri listeler. (list) (1) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | İlkel Toplumdan Bilgi Toplumuna Dönüşüm Süreci | Anlatım, Soru Cevap |
2 | Araştırma, Okuma | Bilgi Ekonomisi ve Elektronik Ticaret | Anlatım, Soru Cevap |
3 | Araştırma, Okuma | Elektronik Ticaretin Altyapısı | Anlatım, Soru Cevap |
4 | Araştırma, Okuma | Elektronik Ticarette Güvenlik | Anlatım, Soru Cevap |
5 | Araştırma, Okuma | Elektronik Ticarette Hukuki Düzenlemeler ve Vergilendirme | Anlatım, Soru Cevap |
6 | Araştırma, Okuma | Elektronik Ticaret ve Lojistik | Anlatım, Soru Cevap |
7 | Araştırma, Okuma | Elektronik Ticarette Bilgi Sistemleri- Hazır Kodlu Web Sitelerinin Kullanımı, Tasarımı ve Geliştirilmesi | Anlatım, Soru Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Araştırma, Okuma | Tüketici Perspektifinden Dünyada ve Türkiye’de E-Ticareti Etkileyen Faktörlere Bakış | Anlatım, Soru Cevap |
10 | Araştırma, Okuma | Dünyada ve Türkiye’de Tüketiciler ve İşletmelerin E-Ticaret Ekosistemi ile İlişkisi | Anlatım, Soru Cevap |
11 | Araştırma, Okuma | Sosyal Ticaret – Influencer Pazarlama, Çevrimiçi Video ve Müzik Akış Hizmetleri | Anlatım, Soru Cevap |
12 | Araştırma, Okuma | Dünyada Sınır Ötesi E-Ticaret | Anlatım, Soru Cevap |
13 | Araştırma, Okuma | Türkiye’de E-İhracatın Başarısı, Çin ve Ülkedeki E-Ticarete Genel Bakış | Anlatım, Soru Cevap |
14 | Araştırma, Okuma | E-Ticaret Eğilimleri ve Genel Bakış | Anlatım, Soru Cevap |
15 | Araştırma, Okuma | Genel Değerlendirme | Anlatım, Soru Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
T.C. Anadolu Üniversitesi, Elektronik Ticaret, Prof.Dr. Bülent GÜNSOY (Ünite 1) Prof.Dr. Vedat EKERGİL (Ünite 2, 3) Prof.Dr. Ayşe Sevgi ÖZTÜRK (Ünite 4)Dr.Öğr.Üyesi Neval OKAN (Ünite 5)Doç.Dr. Canatay HACIKÖYLÜ (Ünite 6) Prof.Dr. Celal Hakan KAĞNICIOĞLU (Ünite 7)Doç.Dr. Arman Aziz KARAGÜL (Ünite 8) |
TÜSİAD 2022 E-Ticaret Raporu, E-ticaretin öne çıkan başarısı, tüketici davranışlarında değişim ve dijitalleşme. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ortaöğretim düzeyinde kazanmış olduğu yeterliliklere dayalı olarak kendi alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, kaynakları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dış Ticaret alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dış Ticaret alanıyla ilgili edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
|
3 | |||||
2 |
Dış Ticaret alanıyla ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Karar, uygulama ve davranışlarında dış ticaret alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
|
3 | |||||
2 |
Dış Ticaret alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dış Ticaret alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
|
2 | |||||
2 |
Dış Ticaret alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
|
2 | |||||
3 |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dış Ticaret alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
|
2 | |||||
2 |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
|
2 | |||||
3 |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dış Ticaret alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
|
2 | |||||
2 |
Dış Ticaret alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
|
3 | |||||
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak Dış Ticaret alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
|
2 | |||||
4 |
Dış Ticaret alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dış Ticaret alanı alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
|
2 | |||||
2 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 130 |
Genel Toplam | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |