Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
BIL101 |
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ |
1 |
2 |
1 |
2 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. LEVENT BAKIR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı öğrencilere eğitim ve meslek hayatlarında teknoloji ve bilimin önemini kavratarak öğrenme becerilerini geliştirmek ile problem çözme ve analiz etme becerileri kazandırmaktadır. |
İçerik: |
Temel MS Office paket programı, temel bilgisayar bilgi ve kavramları, bilgisayar donanım ve yazılımı, işletim sistemleri, sunum hazırlama konuları ve bilgisayarı zararlı programlardan koruma işlemlerini kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bilgisayar donanımını açıklar. (Explaining) (3) |
Yazılım programlarını kullanım amacına göre sınıflandırır. (Classifying) (2) |
Yazılım ve donanım arasındaki ilişki ve organizasyonu açıklar. (Ekplaining) (3) |
Fonksiyonel ve matematiksel işlemler yapabilen yazılımları sınıflandırır. (Classifying) (2) |
Grafik çizim ve sunum yapar. (Apply) (3) |
İnternet ve internet kullanımı hakkında fikirlerini açıklar. (Explaining) (3) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
kaynak tarama |
Bilgisayar donanımı |
anlatım |
2 |
kaynak tarama |
Bilgisayar donanımı |
anlatım |
3 |
kaynak tarama |
Ofis uygulamaları ve ortak özellikleri |
anlatım |
4 |
kaynak tarama |
MS Word – Grafik, üst bilgi, alt bilgi, sayfa numarası, başvuru ve nesneler eklemek |
anlatım |
5 |
kaynak tarama |
MS Word – Değişiklikleri izle, denklem oluşturma, denetim eklemek, stiller |
anlatım |
6 |
kaynak tarama |
MS Word – Stiller, içindekiler tablosu ve kaynakça oluşturma, adres mektup birleştirme |
anlatım |
7 |
kaynak tarama |
MS Excel - Excel tablosu, çalışma sayfası, hücre, hücre biçimlendirme, veri girme, veri düzenleme, çalışma sayfasını kaydetme |
anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
kaynak tarama |
Ms Excel - Formül çubuğu, formül ekleme, verileri sıralama, koşullu biçimlendirme |
anlatım |
10 |
kaynak tarama |
MS Power Point - Slaytlarla çalışma, ekleme, düzenleme, çıkarma |
anlatım |
11 |
kaynak tarama |
MS Power Point - Yazılara animasyon ekleme |
anlatım |
12 |
kaynak tarama |
MS Power Point - Sunum tasarımı hazırlama |
anlatım |
13 |
kaynak tarama |
MS Power Point - Zamanlama provası, asıl slayt, açıklama ekleme |
anlatım |
14 |
kaynak tarama |
MS Power Point - Sunum hazırlama |
anlatım |
15 |
kaynak tarama |
MS Power Point - Sunum hazırlama |
anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
TOSUN, N. (2007). Bilgisayara Giriş, İstanbul:Kriter Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Deniz ve Liman İşletmeciliği alanında temel bilgi ve kavramlara sahip olmak.Genel gemicilik terimlerini, gemi tiplerini ve özelliklerini, gemi ölçülerini tanıyabilme ve kullanabilmek
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Denizcilik tarihi ve mirasını göz önünde bulundurarak günümüz denizcilik ve limancılık endüstrisindeki gelişmeleri tartışabilmek
|
|
1 |
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Günümüz denizcilik ve limancılık endüstrisindeki gelişmeleri tartışabilmek, olay ve olgulardan sonuçlar çıkararak alanına etkilerini öngörebilmek.
|
|
1 |
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Deniz ve Liman İşletmeciliği alanında temel bilgi ve kavramlara sahip olmak.Genel gemicilik terimlerini, gemi tiplerini ve özelliklerini, gemi ölçülerini tanıyabilme ve kullanabilme
|
|
1 |
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Liman İşletmeciliği alanında temel bilgi ve kavramlara sahip olmak. Liman operasyonları, işletmeciliği, lojistiği, pazarlaması konularında görev alabilecek bilgi sahibi olmak.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletmecilik, yönetim, gümrük, dış ticaret, ekonomi alanlarında temel bilgi ve kavramları bilmek. Bu kavramları Deniz Ve Liman İşletmeciliği alanlarında kullanabilmek.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Denizcilik piyasalarını bilmek ve birbirleri ile olan döngüsel ilişkilerini anlamak. Gelişmelere göre etki ve sonuçlarını değerlendirebilmek.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Ulaştırma modlarını, ekonomisini ve politikalarını bilerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilmek. Denizcilik ve ilgili sektörlere etkilerini tahmin edebilmek.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Deniz İşletmeciliği alanında temel bilgi ve kavramlara sahip olmak.Genel gemicilik terimlerini, gemi tiplerini ve özelliklerini, gemi ölçülerini tanıyabilme ve kullanabilme. Ayrıca Gemi İşletmeciliği ile Acente, Forwarder vd firmalar arası ilişkileri anlamak, bu alanlarda faaliyet gösterebilmek.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Gemi ihtiyaçlarını bilmek, bu ihtiyaçlara göre gerekli tedarik ve satınalma süreçlerini idare edebilmek. Temin edilen ihtiyaçların gemiye ulaştırma işlemlerinin koordinasyonunu yapabilmek.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Liman işletmeciliği ve liman operasyonlarıyla ilgili kavram ve konulara hakim olmak ve bunları uygulayabilme becerisine sahip olmak.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Denizcilik geçmişini ışığında alandaki güncel gelişmeleri tartışabilmek.
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
14 |
1 |
14 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
32 |
0 |
48 |
|
Genel Toplam |
48 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
1,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
2,0 |
|