Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IGP217 | İŞ KAZASI VE MESLEK HASTALIKLARI | 3 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜFTE CANER AKIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. EFE ERİN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İş Kazaları ve Meslek Hastalıklarının nedenleri ve önleme yolları konusunda bilgi sahibi olmak. |
İçerik: | Kaza ve İş Kazası Tanımları, İş Kazalarının Nedenleri, Değerlendirmesi, İş Kazası Teorileri, İş Kazalarının Hukuksal Boyutları, Sağlık Güvenlik İşaretleri, Kişisel Koruyucu Donanımlar, Meslek Hastalıkları, İşle İlgili Hastalıklar, Mesleki Kanserler, Mesleki Cilt Hastalıkları ve Mesleki Bulaşıcı Hastalıklar konuları aktarılır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İş kazası ve meslek hastalıklarını kavrar. |
Kaza ve meslek hastalıklarının nedenlerini kritik eder. |
İş kazası ve meslek hastalıklarını önleyici tedbirleri analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Taraması | Dersin tanıtımı, Kaza ve İş Kazası tanımları, iş kazalarının nedenleri | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
2 | Literatür Taraması | İş Kazalarının Değerlendirilmesi, İş kazalarına ait teoriler | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
3 | Literatür Taraması | İş Kazalarının Hukuksal Boyutu ve Süreçleri | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
4 | Literatür Taraması | İş Kazalarının nicel analizi | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
5 | Literatür Taraması | Sağlık ve Güvenlik işaretleri | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
6 | Literatür Taraması | Kişisel Koruyucu Donanımlar | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
7 | Literatür Taraması | Kişisel Koruyucu Donanımlar, zimmetleme | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması | Fiziksel, kimyasal, biyolojik ve psikososyal risk etmenlerine genel bakış | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
10 | Literatür Taraması | Meslek hastalıkları, iş ile ilgili hastalıklar | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
11 | Literatür Taraması | Mesleki Hastalık Etmenleri | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
12 | Literatür Taraması | Mesleki Kanserler, Mesleki Cilt Hastalıkları | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
13 | Literatür Taraması | Mesleki Solunum Yolu Hastalıkları ve Kalp Damar Hastalıkları | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
14 | Literatür Taraması | Mesleki Kas Sistemi Hastalıkları, Mesleki Bulaşıcı Hastalıklar | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
15 | - | Genel tekrar | Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
İş Kazaları ve İSG'de Temel Önlemler, ATA AÖF Ders Kitabı |
Meslek Hastalıkları, ATA AÖF Ders Kitabı |
Sümer, H. (2020). İş Sağlığı ve Güvenliği Hukuku, Seçkin Kitapevi, Ankara |
6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu |
4857 Sayılı İş Kanunu |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
ders planındaki 120 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak
|
1 | |||||
2 |
4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Genel ve sayısal yeteneğe sahip
|
2 | |||||
2 |
Fen bilimleri alanına ilgili
|
3 | |||||
3 |
Ayrıntıları algılayabilen
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yoğun ve yaygın dikkati güçlü stres altında çalışabilen,
|
3 | |||||
2 |
Çabuk ve doğru karar verebilen
|
4 | |||||
3 |
Tertipli ve düzenli çalışabilen
|
4 | |||||
4 |
tedbirli olan
|
5 | |||||
5 |
Yönergeleri izleyebilen
|
5 | |||||
6 |
Sorumluluk sahibi
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
|
5 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
|
5 | |||||
3 |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
|
5 | |||||
2 |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
5 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
|
5 | |||||
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 2 | 3 | 6 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 1 | 3 | 3 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 9 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 122 |
Genel Toplam | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |