TR EN

İŞ HİJYENİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IGP223 İŞ HİJYENİ 3 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜFTE CANER AKIN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere işyerinde hijyenin önemini ve endüstriyel hijyenin unsurlarını kavratmak
İçerik: İşyerinde hijyen açısından risk oluşturan faktörler. Alınması gereken tedbirler, kullanılan malzeme ve kişisel koruyucular

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çalışma alanlarında risk faktörlerini tanımlayacaktır
Çalışma alanlarında endüstriyel hijyenin önemini kavrayacaktır
Endüstriyel hijyen teknik ve uygulamalarını bilecektir
Endüstriyel ve kişisel hijyende kullanılan malzemeleri tanıyacaktır

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Mevzuat ve literatür okuma Hijyenin Tanımı ve önemi / Bakteriler, Mayalar, Küfler, Virüsler ile İlgili Bilgiler Ders anlatımı, soru-cevap
2 Mevzuat ve literatür okuma Yararlı Patojenler Ders anlatımı, soru-cevap
3 Mevzuat ve literatür okuma İş Ortamlarında Hijyen Ders anlatımı, soru-cevap
4 Mevzuat ve literatür okuma Araç, Gereç, Malzeme, Koruyucu Ekipman ve Teçhizatta Hijyen / Etkileri / Mücadele Yolları Ders anlatımı, soru-cevap
5 Mevzuat ve literatür okuma Gerekli Malzeme, Madde ve Sistemler Ders anlatımı, soru-cevap
6 Mevzuat ve literatür okuma Cildin Yapısı / Ciltteki Hastalık Yapabilen Zararlı Kimyasallara Karşı Korunma Ders anlatımı, soru-cevap
7 Mevzuat ve literatür okuma Mikroorganizmalar / Mikropların Dünyası Ders anlatımı, soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Mevzuat ve literatür okuma Mikroorganizmalar / Mikropların Dünyası Ders anlatımı, soru-cevap
10 Mevzuat ve literatür okuma Kişisel Hijyen / El Hijyeni / Tuvalet Hijyeni Ders anlatımı, soru-cevap
11 Mevzuat ve literatür okuma El Yıkamanın Bulaşıcı Hastalıklardan Korunma Açısından önemi Ders anlatımı, soru-cevap
12 Mevzuat ve literatür okuma Zararlı maddelerden korunma Ders anlatımı, soru-cevap
13 Mevzuat ve literatür okuma Zararlı maddelerden korunma Ders anlatımı, soru-cevap
14 Mevzuat ve literatür okuma Ellerin Kurulanmasının Önemi Ders anlatımı, soru-cevap
15 Mevzuat ve literatür okuma Tırnak Fırçalarının Kullanım özellikleri Ders anlatımı, soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
ders planındaki 120 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak
2
2
4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Genel ve sayısal yeteneğe sahip
4
2
Fen bilimleri alanına ilgili
4
3
Ayrıntıları algılayabilen
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yoğun ve yaygın dikkati güçlü stres altında çalışabilen,
4
2
Çabuk ve doğru karar verebilen
4
3
Tertipli ve düzenli çalışabilen
3
4
tedbirli olan
3
5
Yönergeleri izleyebilen
3
6
Sorumluluk sahibi
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
4
2
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
3
3
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
5
2
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
4
2
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
5
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 4 4
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 2 4
Proje Hazırlama 1 4 4
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 1 8 8
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 1 14
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 7 2 14
Sosyal Faaliyet 2 2 4
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 14 1 14
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 74 0 132
Genel Toplam 132
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0