Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SHP242 | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | 3 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. REMZİ SIZAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilerin, işletmelerde insan kaynakları birimlerinin fonksiyonlarını anlamalarını sağlamak ve İnsan Kaynakları Yönetimi alanında ortaya çıkan güncel gelişmeler ve eğilimler hakkında öğrencileri bilgilendirmek. |
İçerik: | İnsan kaynakları yönetiminin ortaya çıkışı, iş analizi, İK planlama, temin ve seçim, eğitim ve geliştirme, performans değerlendirme, kariyer yönetimi, iş değerleme ve ücret, uluslararası İKY, güncel yaklaşımlar gibi İK uygulamaları ile ilgili konuları kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İnsan Kaynakları Yönetimi alanındaki, departmanların işlevleri ve organizasyon içindeki stratejik önemini kavrama becerisini elde eder.- Know (Bloom's 1) |
İnsan kaynakları yönetimi sürecinin niteliği, temel kavramları, işlevleri, başlıca sorunları ve alandaki çağdaş yaklaşımlarla ilgili ayrıntılı bilgi edinir.Know (Bloom's 1) |
İnsan kaynakları yönetiminin işlevlerini, işletmelerde uygulamalarına olanak verecek bilgi, beceri ve yetenekleri araştırır - Research (Bloom's 2) |
Örnek Olay çalışmaları yapma, İnsan Kaynakları sistemleri kurarak,veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi elde eder- Explain (Bloom's 2) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Taraması | İnsan Kaynakları Yönetimi’nin tarihsel gelişimi | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
2 | Literatür Taraması | İnsan Kaynakları Yönetimi’nin önemi, görev ve sorumlulukları, örgütlenmesi | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
3 | Literatür Taraması | İnsan Kaynakları Yönetiminde Altyapı | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
4 | Literatür Taraması | İnsan Kaynakları Planlaması | Anlatım, Sunum, Uygulama |
5 | Literatür Taraması | İşe Alma | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
6 | Literatür Taraması | Ücret Yönetimi | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
7 | Literatür Taraması | Eğitim ve Geliştirme | Anlatım, Sunum, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması | Performans Yönetimi | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
10 | Literatür Taraması | Kariyer Yönetimi | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
11 | Literatür Taraması | Personel Disiplini | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
12 | Literatür Taraması | Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
13 | Literatür Taraması | İnsan Kaynakları Bilgi Sistemi ve E-İnsan Kaynakları | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
14 | Literatür Taraması | Çalışma İlişkileri | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
15 | Literatür Taraması | Genel Tekrar | Anlatım, Sunum, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
4857 sayılı İş Kanunu |
6356 sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanunu |
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu |
Avcı, N. (2019). İnsan Kaynaklarından Yetenek Yönetimine Endüstri 4.0 . İstanbul: Kriter Yayınevi. |
Çetin, C., Dinç Elmalı, E. ve Arslan, M. L. (2022). İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın. |
İnsan Kaynakları Yönetiminde Güncel Yaklaşımlar. (2020). Bünyamin Akdemir (Editör). İstanbul: Beta Basım Yayın. |
İnsan Kaynakları Yönetiminde Yeni Boyutlar. (2021). Ersin Kavi (Editör). Bursa: Ekin Basım Yayın. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takım çalışması becerisi
|
5 | |||||
2 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
|
5 | |||||
2 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
5 | |||||
2 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
5 | |||||
2 |
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
|
5 | |||||
2 |
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
|
5 | |||||
2 |
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etkin iletişim kurma becerisi
|
5 | |||||
2 |
Mesleki öz güven becerisi
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Girişimcilik becerisi
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
TOPLAM | 41 | 0 | 97 |
Genel Toplam | 97 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |