Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SHP234 |
TEMEL METEOROLOJİ |
3 |
2 |
2 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. REMZİ SIZAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Meteoroloji ile ilgili teknik donanım bilgi seviyesini üst seviyeye taşımak ve havacılıkta uygulamasıyla ilgili bilgi kazanımı sağlamak. |
İçerik: |
Meteorolojiye giriş, Hafta Atmosfer ve özellikleri, Nisbi Nem, Sis Pus Duman, Yağışlar, Rüzgarlar, Hafta Oraj, Windshear ( Rüzgar Kırılması ), Fronts ( Hava Kütleleri ve cepheler, Kasırga ve Tropik Siklonlar, Türbülans, METAR-TAF-TREND Analizleri, Climatology ( Dünya İklimi Analizi ). |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Hava durumuna göre operasyon karar verme yapabilir. |
Havacılık haritasını okuma ve yorumla yapabilir. |
TAF okumayı yapabilir. |
Metar okumayı yapabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Okuma |
Meteorolojiye giriş |
Soru- Cevap, Anlatım |
2 |
Okuma |
Atmosfer ve özellikleri |
Soru- Cevap, Anlatım |
3 |
Okuma |
Nisbi Nem |
Soru- Cevap, Anlatım |
4 |
Okuma |
Sis, Pus, Duman |
Soru- Cevap, Anlatım |
5 |
Okuma |
Yağışlar |
Soru- Cevap, Anlatım |
6 |
Okuma |
Rüzgarlar |
Soru- Cevap, Anlatım |
7 |
Okuma |
Oraj |
Soru- Cevap, Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma |
Windshear ( Rüzgar Kırılması ) |
Soru- Cevap, Anlatım |
10 |
Okuma |
Fronts ( Hava Kütleleri ve cepheler ) |
Soru- Cevap, Anlatım |
11 |
Okuma |
Kasırga ve Tropik Siklonlar |
Soru- Cevap, Anlatım |
12 |
Okuma |
Türbülans |
Soru- Cevap, Anlatım |
13 |
Okuma |
METAR-TAF-TREND Analizleri |
Soru- Cevap, Anlatım |
14 |
Okuma |
Climatology ( Dünya İklimi Analizi ) |
Soru- Cevap, Anlatım |
15 |
Okuma |
Genel Tekrar |
Soru- Cevap, Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Knox J., Ackerman S., (2015), Meteoroloji, Ankara:Nobel Akademik Yayıncılık |
Cavcar, A., (2016), "Meteoroloji I", Anadolu Üniveristesi Açıköğretim Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Takım çalışması becerisi
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Etkin iletişim kurma becerisi
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Mesleki öz güven becerisi
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Girişimcilik becerisi
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
2 |
26 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
5 |
3 |
15 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
6 |
3 |
18 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
2 |
3 |
6 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
2 |
2 |
4 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
44 |
0 |
99 |
|
Genel Toplam |
99 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|