Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY249 | TIBBİ DOKÜMANTASYON | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ASLI KAYA |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Sağlık hizmetlerinde tıbbi dokümantasyonun yeri ve önemi, tıbbi dokümantasyon ile ilgili genel kavramlar, tıbbi dokümantasyonun tarihçesi, arşivin bölümleri ve fonksiyonları, hasta dosyaları arşivinde örgüt modelleri, gelen-giden evrak kayıtlarının yapılması ve önemi, hasta dosyalarının analizi, dosyalama yöntem ve şekilleri, bildirimi zorunlu hastalıkların öğretilmesi konularında bilgi, beceri/davranış ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Tıbbi dokümantasyona giriş, Tıbbi dokümantasyona yönelik genel kavramlar, Tıbbi dokümantasyonun tarihçesi, Tıbbi dokümantasyonun uluslararası kullanımı ve Türkiye’de sağlık kayıtları, Tıbbi dokümanların çeşitleri, Tıbbi dokümanların taşıması gereken özellikler, Tıbbi dokümanların kalitesinin yükseltilmesine yönelik yapılan çalışmalar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tıbbi dokümantasyona ilişkin genel kavramları tanımlar. |
Tıbbi dokümantasyonun tarihçesini ve tıbbi kayıtların önemini açıklar. |
Hasta dosyalarının nasıl numaralandığını ve sıralandığını değerlendirir. |
Hasta dosyalarının arşivlenmesinde kullanılan indeksleri düzenler. |
Bir arşivin mimari açıdan taşıması gereken özellikleri ve arşivin bölüm ve fonksiyonlarını ilişkilendirir. |
Tıbbi dokümantasyonda kalitenin önemini ve kaliteyi etkileyebilecek koşulları sıralar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür taraması, Veri tabanlı inceleme, Grup araştırması | Tıbbi Dokümantasyonla İlgili Temel Kavramlar, Bilgi Çağı, Bilginin Özellikleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
2 | Literatür taraması, Veri tabanlı inceleme, Grup araştırması | Tıbbi Dokümantasyonun Tarihçesi ve Tıbbi Dokümanların Hukuksal Yönü | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
3 | Literatür taraması, Veri tabanlı inceleme, Grup araştırması | Tıbbi Doküman ve Rapor Türleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
4 | Literatür taraması, Veri tabanlı inceleme, Grup araştırması | Tıbbi Doküman Kullanıcıları Ve Kullanım Alanları, Sağlık Kayıtlarının Amaçları, Tıbbi Dokümantasyon Hizmetlerinin Etkinlik Ve Verimliliğinin Koşulları | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
5 | Literatür taraması, Veri tabanlı inceleme, Grup araştırması | Hasta Dosyaları Arşivi Tanımı, Öğeleri Ve Bölümleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
6 | Literatür taraması, Veri tabanlı inceleme, Grup araştırması | Hasta Dosyaları Arşivinin Yeri Ve Mimari Özellikleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
7 | Literatür taraması, Veri tabanlı inceleme, Grup araştırması | Kişisel Sağlık Kayıtlarının Korunması, Saklanma Süreleri, Ayıklama Ve İmha İşlemleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması, Veri tabanlı inceleme, Grup araştırması | Hasta Dosyaları Arşivi Yönetimi, Evrak Yönetimi ve Önemi | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
10 | Literatür taraması, Veri tabanlı inceleme, Grup araştırması | Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğü ve Dijital Hastane | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
11 | Literatür taraması, Veri tabanlı inceleme, Grup araştırması | E- Sağlık Sistemi | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
12 | Literatür taraması, Veri tabanlı inceleme, Grup araştırması | ICD Kodlama Sistemleri ve DRG (TİG-Teşhis İlişkili Gruplar) | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
13 | Literatür taraması, Veri tabanlı inceleme, Grup araştırması | SUT Kodları | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
14 | Literatür taraması, Veri tabanlı inceleme, Grup araştırması | Hasta Kayıt İşlemleri (Ayaktan Ve Yatan Hasta) Ayaktan Sağlık Hizmetlerinin Tanımı Yataklı Tedavi Kurumları Bildirim Formları, Tedavi Kurumlarında Sunulan Hizmetler Hastane Bilgi Sistemleri, Hastane Bilgi Sistemleri Modülleri, Hastane Bilgi Sistemlerine Entegre Olması Gereken Uygulamalar | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
15 | Literatür taraması, Veri tabanlı inceleme, Grup araştırması | Genel Tekrar ve Ödev Teslimi (Bilim İnsanları) | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kavuncubaşı, Ş. Yıldırım, S. (2018), Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Ankara. |
Ders Notu,Power Point Sunumları,Video. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik eğitim yapar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 20 | 2 | 40 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |