Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY250 | YÖNETİM FELSEFESİ | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Modern hayat biçiminin bir parçası olarak ortaya çıkan modern toplumun bir parçası olan organize olmuş toplulukların yönetimi aşamasında bilimsel bir bakış açısının yani modern yönetim bilimlerinin felsefi açıdan değerlendirilmesi kapsamında bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Örgüt ve yönetim kuramının tarihsel gelişimi, antik uygarlıkların yönetim üzerindeki etkileri, üç büyük tek tanrılı dinin öğretilerinin yönetim açısından çözümlenmesi, başlıca filozofların yönetim hakkındaki düşüncelerinin değerlendirilmesi ve kapitalizm ve Marksizim’de yönetim anlayışı. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yönetimin felsefi temelini özetler. |
Yönetim felsefesi ile ilişkili olan diğer yönetim teknikleriyle değerlendirir. |
Yönetim ile felsefe arasındaki ilişkiyi açıklar. |
Yönetim biliminin felsefi bir temele dayanıp dayanmaması gerektiğini değerlendirir. |
Modern ve modern öncesi yönetim düşüncesini tanımlar. |
Modern toplumlarda yönetim anlayışında ortaya çıkan yeni değerleri inceler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma. | Yönetim Felsefesinin analizi | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
2 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma. | Felsefenin temel problem alanları | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
3 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma. | Felsefe ve toplumsal kavramların analizi | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
4 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma. | Yönetim düşüncesinin tarihsel gelişimi | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
5 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma. | Yönetim düşüncesinin tarihsel kaynakları | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
6 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma. | Yönetim Kavramları üzerine felsefi değerlendirmeler | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
7 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma. | Modern yönetim bilimi yolunda ortaya çıkan çalışmalar I | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma. | Modern yönetim bilimi yolunda ortaya çıkan çalışmalar II | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
10 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma. | Yönetim kavramları olan klasik ve hümanist tezlerin analizi | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
11 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma. | Yönetim kavramlarının felsefi analizi, karalar ve politikalar | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
12 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma. | Kavram analizinde idare ve yönetim arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
13 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma. | Güç ve liderlik arasındaki ilişkinin analizi | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
14 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma. | Yönetim ile felsefe arasındaki ilişkinin analizi | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
15 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma. | Genel değerlendirme | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Küçükali, R. (2015), Yönetim Felsefesi, Nobel Yayınları, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik eğitim yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Genel Toplam | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 0 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 0,0 |