TR EN

INTRODUCTION TO HUMAN NUTRITION DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY253E INTRODUCTION TO HUMAN NUTRITION 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencileri beslenme durumunu saptama yöntemleri, toplumda beslenme ile ilişkili olarak karşılaşılan sorunlar ve çözüm yöntemleri hakkında bilgilendirmektir.
İçerik: Bu ders; Toplum beslenmesinin tanımı ve içeriği,Beslenme epidemiyolojisi,Toplum beslenmesi konusunda dünya çapında çalışmalar yürüten kurum ve kuruluşlar ile bunların görevleri,Beslenme durumunu saptama yöntemleri,Beslenme antropometrisinde kullanılan altın standartlar,Toplumda beslenmeye bağlı görülen sorunlar,Beslenme yetersizliğinin klinik belirtileri,Biyomarkerlar: Biyokimyasal yöntemler,Biyomarkerlar: Hematolojik yöntemler,Sağlık istatistikleri,Yaşa özgü mortalite ve morbidite hızları,Besin tüketim araştırmaları,Ekolojik etmenler,Ödevlerin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Risk gruplarında görülen beslenme sorunlarını değerlendirir.
Risk gruplarını ifade eder.
Risk gruplarında karşılaşılan beslenme sorunlarını sınıflandırır.
Risk gruplarında karşılaşılan beslenmeyle ilgili sorunlar için toplum bazında çözüm önerileri üretir.
Beslenme plan ve politikalarının uygulanması sırasında karşılaşılan sorunları çözer.
Beslenme plan ve politikalarının uygulanmasında ekip çalışmaları geliştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Halk Sağlığı ve Toplum Beslenmesi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
2 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Toplum Diyetisyeni ve Görevleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
3 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Epidemiyolojik Araştırma Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
4 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Toplumda Beslenme ile İlgili Sorunlar ve Sebepleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
5 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Beslenme Açısından Risk Gruplarının Belirlenmesi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
6 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Toplumda Beslenme Durumunun Saptanması-1 Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
7 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Toplumda Beslenme Durumunun Saptanması-2 Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Besin Tüketim Araştırmaları Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
10 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Afet Durumlarında Beslenme Hizmetlerinin Yönetimi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
11 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Besin ve Beslenme Rehberleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
12 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Beslenme Eğitimi-gebeler Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
13 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Beslenme Eğitimi-emzikliler Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
14 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Beslenme Eğitimi-çocuklar Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
15 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Beslenme Eğitimi-yaşlılar Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Baysal, A. ve ark. (2018). Diyet El Kitabı. Ankara, Hatiboğlu Yayınevi
Aslan, D. (2021). Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık.
Baysal, A. ve ark. (2018). Beslenme. Ankara, Hatiboğlu Yayınevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar. Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tıbbi ve fen bilimlerini baz alarak Beslenme ve Diyetetik alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri tanımlar.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme Ve Diyetetik alanında bilgilerini kullanır.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 4 56
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 4 28
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 65 0 156
Genel Toplam 156
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0