TR EN

ENTERAL NUTRITION DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY407E ENTERAL NUTRITION 7 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Enteral beslenme ilkeleri, hastalıklarda uygulanması, kullanılan ürünler, bileşimleri ,hastanın beslenme durumu ve ortaya çıkan komplikasyonları çözümlemeye ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Yoğun bakım, yanık, kanser, akut böbrek yetmezliği, akut pankreatit, karaciğer hastalıkları,kısa barsak sendromu, İBS hastalarında uygun beslenme durumunun değerlendirilmesi, Hastalıklara uygun enteral-parenteral beslenme tedavisi ve yöntemlerinin belirlenmesi

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Enteral beslenmeyi tanımlar.
Enteral beslenme endikasyonlarını tartışır.
Hastanın gereksinimlerini hesaplar.
Hastanın gereksinimlerine uygun enteral beslenme programı planlar.
Enteral beslenme yöntemlerini açıklar.
Enteral ve parenteral beslenme yollarının uygulama durumlarını karşılaştırır.
Enteral ürün seçimi konusunda mevcut ürünleri karşılaştırır.
Hastanın beslenme durumununu nütrisyon ekibiyle birlikte değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 " Literatür tarama, Web tabanlı araştırma " Nütrisyon Desteği ve Endikasyonları " Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Rapor yazma, Probleme dayalı öğrenme "
2 " Literatür tarama, Web tabanlı araştırma " Enteral ve Parenteral Nütrisyonda Kullanılan Substratlar " Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Rapor yazma, Probleme dayalı öğrenme "
3 " Literatür tarama, Web tabanlı araştırma " Nutrisyon Desteği Teknikleri ve İzlemi " Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Rapor yazma, Probleme dayalı öğrenme "
4 " Literatür tarama, Web tabanlı araştırma " Malnütrisyon, Perioperatif Dönem ve AIDS’te Nütrisyon Desteği " Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Rapor yazma, Probleme dayalı öğrenme "
5 " Literatür tarama, Web tabanlı araştırma " Kritik Hastalıklar, Sepsis, Travma, Yanık ve Yara İyileşmesinde Nütrisyon Desteği " Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Rapor yazma, Probleme dayalı öğrenme "
6 " Literatür tarama, Web tabanlı araştırma " Renal Hastalıklarda Nütrisyon Desteği " Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Rapor yazma, Probleme dayalı öğrenme "
7 " Literatür tarama, Web tabanlı araştırma " Karaciğer Hastalıkları, Gastrointestinal Sistem Hastalıkları ve Bariatrik Cerrahide Nütrisyon Desteği " Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Rapor yazma, Probleme dayalı öğrenme "
8 - ARA SINAV -
9 " Literatür tarama, Web tabanlı araştırma " Pulmoner ve Kardiyak Hastalıklarda Nütrisyon Desteği " Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Rapor yazma, Probleme dayalı öğrenme "
10 " Literatür tarama, Web tabanlı araştırma " Onkolojik Nütrisyon Desteği " Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Rapor yazma, Probleme dayalı öğrenme "
11 " Literatür tarama, Web tabanlı araştırma " Diyabette Nütrisyon Desteği " Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Rapor yazma, Probleme dayalı öğrenme "
12 " Literatür tarama, Web tabanlı araştırma " Yeme Bozukluklarında ve Nörolojik Hastalıklarda Nütrisyon Desteği " Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Rapor yazma, Probleme dayalı öğrenme "
13 " Literatür tarama, Web tabanlı araştırma " Çeşitli Yaşam Dönemlerinde Nütrisyon Desteği " Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Rapor yazma, Probleme dayalı öğrenme "
14 " Literatür tarama, Web tabanlı araştırma " Evde Yapay Nütrisyon " Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Rapor yazma, Probleme dayalı öğrenme "
15 " Literatür tarama, Web tabanlı araştırma " Evde Yapay Nütrisyon " Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Rapor yazma, Probleme dayalı öğrenme "
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Brooke J. (2018), Recent Advances in Enteral Nutrition, MDPI - Multidisciplinary Digital Publishing Institute, ISBN: 9783038427025; 9783038427018.
Hickey M.S.. (1992), Handbook of enteral, parenteral, and ARC/AIDS nutritional therapy, ISBN: 1556643411.
Santulli G. (2017), Diet and Metabolic Dysfunction, MDPI -(Multidisciplinary Digital Publishing Institute), Nutrients, ISBN: 9783038423225; 9783038423232.
Virella M.L. (2014), The role of the immune system in the pathogenesis of diabetic complications, Frontiers, ISBN: 9782889193523.
Mozsik G. (2016), The Gut Microbiome - Implications for Human Disease, IntechOpen, ISBN: 9789535127505; 9789535127512.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar. Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tıbbi ve fen bilimlerini baz alarak Beslenme ve Diyetetik alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri tanımlar.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme Ve Diyetetik alanında bilgilerini kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 6 36
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 5 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 152
Genel Toplam 152
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0