Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BEY411E | PARENTERAL NUTRITION | 7 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Yetişkin hastalıklarında beslenme durumunun saptanması, enteral ve parenteral beslenme yöntemleri, gereksinmeler, ürünler ve farklı hastalıklardaki uygulamalara ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Yetişkin hastalıklarında beslenme durumunun saptanması, Yetişkin hastalarda parenteral beslenme yöntemleri, Parenteral beslenmede kullanılacak ürünler, Hastalıklara ygun beslenme tedavilerinin planlanması |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Parenteral beslenmeyi tanımlar. |
Parenteral beslenme endikasyonlarını tartışır. |
Hastanın gereksinimlerini hesaplar. |
Hastanın gereksinimlerine uygun parenteral beslenme programı planlar. |
Parenteral beslenme yöntemlerini açıklar. |
Enteral ve parenteral beslenme yollarının uygulama durumlarını karşılaştırır. |
Hastanın beslenme durumununu nütrisyon ekibiyle birlikte değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | -Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Grup Çalışması | Beslenme durumunun saptanması | -Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Web Tabanlı Öğrenme |
2 | -Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Grup Çalışması | Beslenme destek yöntemleri | -Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Web Tabanlı Öğrenme |
3 | -Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Grup Çalışması | Parenteral beslenme yöntemleri | -Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Web Tabanlı Öğrenme |
4 | -Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Grup Çalışması | Parenteral beslenme yöntemleri | -Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Web Tabanlı Öğrenme |
5 | -Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Grup Çalışması | Parenteral beslenme ürünleri | -Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Web Tabanlı Öğrenme |
6 | -Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Grup Çalışması | Parenteral beslenme ürünleri | -Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Web Tabanlı Öğrenme |
7 | -Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Grup Çalışması | Parenteral beslenmede gereksinmelerin belirlenmesi ve izlem | -Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Web Tabanlı Öğrenme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | -Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Grup Çalışması | Parenteral beslenmede gereksinmelerin belirlenmesi ve izlem | -Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Web Tabanlı Öğrenme |
10 | -Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Grup Çalışması | Enteral beslenme yöntemleri | -Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Web Tabanlı Öğrenme |
11 | -Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Grup Çalışması | Enteral beslenme yöntemleri | -Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Web Tabanlı Öğrenme |
12 | -Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Grup Çalışması | Enteral beslenme ürünleri | -Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Web Tabanlı Öğrenme |
13 | -Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Grup Çalışması | Enteral beslenmede gereksinmelerin belirlenmesi ve izlem | -Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Web Tabanlı Öğrenme |
14 | -Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Grup Çalışması | Enteral-parenteral beslenmeden oral beslenmeye geçiş | -Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Web Tabanlı Öğrenme |
15 | -Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Grup Çalışması | Enteral-parenteral beslenmede ekip çalışması | -Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Web Tabanlı Öğrenme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Brooke J. (2018), Recent Advances in Enteral Nutrition, MDPI - Multidisciplinary Digital Publishing Institute, ISBN: 9783038427025; 9783038427018. |
Hickey M.S.. (1992), Handbook of enteral, parenteral, and ARC/AIDS nutritional therapy, ISBN: 1556643411. |
Santulli G. (2017), Diet and Metabolic Dysfunction, MDPI -(Multidisciplinary Digital Publishing Institute), Nutrients, ISBN: 9783038423225; 9783038423232. |
Virella M.L. (2014), The role of the immune system in the pathogenesis of diabetic complications, Frontiers, ISBN: 9782889193523. |
Mozsik G. (2016), The Gut Microbiome - Implications for Human Disease, IntechOpen, ISBN: 9789535127505; 9789535127512. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar. Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tıbbi ve fen bilimlerini baz alarak Beslenme ve Diyetetik alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri tanımlar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme Ve Diyetetik alanında bilgilerini kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 6 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 5 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |