TR EN

REHABILITATION OF RHEUMATIC DISEASES DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTR306E REHABILITATION OF RHEUMATIC DISEASES 6 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümü öğrencilerine romatizmal hastalıkların oluş mekanizmalarını, hastalık çeşitlerini, fizyoterapi ve rehabilitasyon gereksinim nedenlerini ve tedavi özelliklerini anlatmak ve uygulamalı olarak göstererek romatolojik rehabilitasyon alanındaki fizyoterapistin ihtiyaç duyacağı bilgi ve beceriyi arttırmak.
İçerik: Romatizmal hastalık patofizyolojisi, değerlendirme ve tedavi yaklaşımları, rehabilitasyonda koruyucu hizmetler, hastalık süreç yönetimi ve başa çıkma teorileri, farklı romatizmal hastalıkların tanınması ve gerekli olan tedavi yaklaşımları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Romatizmal hastalığın patofizyolojisini öğrenir.
Hastalıklar arasındaki farkları ve hastalığa ait özellikleri tanır.
Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirmelerini yapabilir.
Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacını belirleyebilir, uygun tedavi yaklaşımlarını belirleyerek, uygulamasını yapabilir.
Hastaya yaşamını sürdürmesi için gerekli olan öneriler ve koruyucu yaklaşımlar konusunda rehberlik yapabilir.
Hastalık sürecinin yönetiminde aktif görev alır.
Ek sorunlar konusunda sağlık personeli olarak danışmalık ve yönlendirmede bulunabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Romatolojik Rehabilitasyona Giriş, Kavramlar ve Multidisipliner Yaklaşım -
2 - Romatolojik Rehabilitasyonda Değerlendirme -
3 - Romatolojik Rehabilitasyonda Tedavi Yaklaşımları, Biyopsikososyal Model ve Hasta Eğitimi -
4 - Romatolojik Rehabilitasyonda Tedavi Yaklaşımları, Ağrı Yönetimi ve Psikolojik Desteğin Rolü -
5 - Romatolojik Rehabilitasyonda Tedavi Yaklaşımları, Eklem Koruma ve Yorgunluk Yönetimi, Ortez ve Yardımcı Cihazları Rolü -
6 - İnflamatuar artritler, Romatoid artrit -
7 - Seronegatif Artritler, Ankilozan Spondilit, Psöriatik Artrit, Reaktif Artrit, Behçet Hastalığı -
8 - ARA SINAV -
9 - Pediatrik Romatolojik Hastalıklar -
10 - Osteoartrit -
11 - Osteoporoz -
12 - Fibromyalji Sendromu ve Yaygın Ağrı Sendromları -
13 - Konnektif Doku Hastalıkları, Sistemik Lupus Eritematozus, Skleroderma, Myozitler -
14 - Çeşitli Durumlar, Septik artrit, Gut, Sarkoidoz, Diabetus Mellitus, Vaskülitler -
15 - Genel Tekrar -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Rheumatology- Evidence Based Practice for Physiotherapists and Occupational Therapists. Ed. Krysia Dziedzic, Alison Hammond. Elsevier,2010.
Romatizmal Hastalıklarda Klinik Tedavi. Çev. Ed. Prof.Dr. Ayhan Dinç. RAED, Yüce Yay., 2007.
Tidy's Physiotherapy. Çev.Ed. Prof.Dr. Edibe Yakut, Prof. Dr. Hülya Kayıhan. Pelikan Yay., 2008.
Kelly's Text Book of Rheumatology. Ed. Gary S. Firestain. Pheledelphia,Elsevier, 2009.
Rheumatology. Ed. Marc C. Hochberg. Edinburg, Mosby. 2003
Romatoloji El Kitabı, Çev. Ed. Doç.Dr.Hüseyin T.E. Özer, Doç.Dr. Rengin Güzel. Nobel Tıp Kitabevleri, 2009.
Romatoloji Vaka Derlemeleri-I.Ed. Prof. Dr. Mehmet Sayarlıoğlu. RAED, 2011.
Romatoloji Vaka Derlemeleri-II. Ed. Doç.Dr. Ahmet Mesut Onat. RAED, 2012.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki güncel kuram ve uygulamaları tanımlar.
5
2
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanıyla ilgili diğer tıp bilimlerinin temel kavramlarını açıklar
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyonun alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama becerisine sahiptir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik prensiplere uygun olarak uygular, takibini yapar, gerektiğinde programı değiştirir veya sonlandırır.
5
2
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
4
2
Öğrenme gereksinimlerini gidermek için gereken kaynaklara nasıl ulaşacağını bilir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetleri sırasında konuyla ilgili diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim kurar.
5
2
Mesleğiyle ilgili kalite geliştirme, eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.
5
3
Farklı disiplerin gerçekleştirdiği ortak çalışmalarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır, konusuyla ilgili katkıda bulunur.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki otonomisini kullanabilecek yeterlilikte klinik uygulama deneyimine sahiptir.
4
2
Fizyoterapi ve rehabilitasyon kliniğindeki tüm ekipman ve donanımı kullanır, kliniğin çevresel ve görev akışıyla ilgili düzenini sağlar.
4
3
Hizmet kalitesinin izlenmesi ve bilimsel araştırmalar için gereken kayıtları tutar, rapor hazırlar, proje uygulamalarında yer alır.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 3 36
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 2 12 24
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 14 2 28
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 1 6 6
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 47 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0