TR EN

ORGANIZATIONAL BEHAVIOUR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ISL203E ORGANIZATIONAL BEHAVIOUR 5 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı örgütte çalışanlarının davranışlarının, örgütsel ve çevresel unsurları göz önüne alınarak incelenmesi ve analizinin yapılmasıdır.
İçerik: Örgütsel davranışın bilimsel temelleri, örgütsel davranışın tarihsel gelişimi, örgüt içinde birey ve kişilik, örgüt kültürü, örgütlerde grup ve süreçleri, örgütlerde güdüleme süreci ve kuramları örgütlerde liderlik ve kuramları örgütlerde çatışma ve stres, örgütsel çevre ve teknoloji, takım çalışmaları örgütlerde güç ve politika, örgütlerde etik davranışlar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öğrenci örgütsel davranış temelleri bilgisini kazanır
Liderlik Anlayışlarını bilmek.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması Amaçlara göre yönetim Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
2 Literatür taraması Çatışmanın yönetimi Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
3 Literatür taraması Stres yönetimi Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
4 Literatür taraması Kriz Yönetimi Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
5 Literatür taraması Değişim yönetimi Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
6 Literatür taraması Organizasyon geliştirme Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
7 Literatür taraması Kariyer yönetimi Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Kariyer yönetimi Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
10 Literatür taraması Takımların yönetimi Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
11 Literatür taraması Uluslararası İşletmelerde Karar Verme ve Organizasyon Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
12 Literatür taraması Öğrenen organizasyonlar Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
13 Literatür taraması Rekabetçi kıyaslama Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
14 Literatür taraması Yalın organizasyon Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
15 Literatür taraması Bilgi yönetimi Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Stephen P.Robbins and Timothy A.Judge,Organizational Behaviour, Pearson Education Limited, 16.Edu., 2015

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Koruyucu, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
4
2
Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 7 2 14
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 10 60
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 5 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 148
Genel Toplam 148
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0