TR EN

MONEY AND BANK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EKF346E MONEY AND BANK 6 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Para, banka, finansal sistem ve merkez bankacılığı ile ilgili konularda teorik, analitik ve pratik kavramlarına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Para, faiz oranları, bankalar, diğer finansal kurumların mikro ve makro analizi, Merkez Bankasının ekonomiye etkileri, para arzı, faiz oranları, enflasyon ve işsizlik.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Para, banka ve finansal sistem hakkında bilgileri açıklar.
Paranın fonksiyonlarını açıklar.
Faiz oranlarının yapısı hakkında bilgileri düzenler.
Finansal sisteme ilişkin tabloları inceler.
Finansal riskleri tanımlama, yeni ürün ve hizmetleri açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Paranın tanımı, fonksiyonları, özellikleri, para, kaydi para, para arzı tanımları Anlatım, Tartışma
2 Literatür Tarama Para teorisi ve politikası tanımları, para talebi teorileri Anlatım, Tartışma
3 Literatür Tarama Keynesyen sistem, monetaristler Anlatım, Tartışma
4 Literatür Tarama Faiz teorileri ve çarpanlar Anlatım, Tartışma
5 Literatür Tarama Para politikaları ve amaçları, para teorisi, para stokları Anlatım, Tartışma
6 Literatür Tarama Para ve enflasyon, para kontrolü ve para politikaları Anlatım, Tartışma
7 Literatür Tarama Türkiye merkez bankası ve işleyişi Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama Dünyada merkez bankaları Anlatım, Tartışma
10 Literatür Tarama Uluslararası para sistemi Anlatım, Tartışma
11 Literatür Tarama Döviz kurları, piyasalar ve sistem, ödemeler dengesi Anlatım, Tartışma
12 Literatür Tarama Dolarizasyon Anlatım, Tartışma
13 Literatür Tarama Uluslararası bankacılık ve diğer finansal teknikler Anlatım, Tartışma
14 Literatür Tarama Uluslararası bankacılık ve diğer finansal teknikler Anlatım, Tartışma
15 Literatür Tarama Genel Değerlendirme Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Para Politikası, Osman Z. ORHAN-Seyfettin ERDOĞAN, Palme Yayıncılık,2007

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Koruyucu, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
0
2
Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 15 60
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 6 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 36 0 158
Genel Toplam 158
Toplam İş Yükü / 25.5 6,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0