TR EN

GERIATRIC NURSING DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HEY414E GERIATRIC NURSING 8 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Yaşlı sağlığının korunması, geliştirilmesi, erken tanı, tedavi ve rehabilitasyon hizmetleri ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar.
İçerik: Yaşlı sağlığının geliştirilmesi, yaşlı sağlığı kapsamında yer alan akut ve kronik sağlık sorunlarının erken tanı, tedavi ve rehabilitasyon ile ilgili bilgileri kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yaşlılıkta meydana gelen biyopsikososyal değişiklikleri tanımlar.
Yaşlı bireyin sağlığını değerlendirir
Yaşlı bireyin bakımını hemşirelik süreci doğrultusunda planlar.
Yaşlı bireylerin sağlığını koruyucu ve geliştirici önlemleri alır
Yaşlılara hizmet veren kurumları tanımlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Yaşlılığın Tanımı ve Sınıflandırılması -
2 - Yaşlanma Teorileri -
3 - Dünya'da ve Ülkemizde Yaşlılıkla İlgili Demografik Durum -
4 - Türkiye’de ve Dünyada Geriatri Hemşireliği, Multidisipliner Ekip -
5 - Sistem Fonksiyonlarında Yaşla İlişkili Değişiklikler ve Hemşirelik Bakımı -
6 - Genel Olarak Yaşlılık Sorunları (Beslenme, Kalp Hastalıkları, Diyabet Ve Hemşirelik Yaklaşımları) -
7 - Kas, İskelet Sistemi Hastalıkları (Osteoporoz,Osteoartrit) ve Hemşirelik Yaklaşımları -
8 - ARA SINAV -
9 - Mental Sağlık Sorunları ve Hemşirelik Bakımı -
10 - Psikososyal Gereksinimler -
11 - Yaşlı Bireylerin Sağlığının Değerlendirilmesi -
12 - Yaşlı Hastalarda İlaç Kullanımı -
13 - Yaşlı Hastalarla İletişim -
14 - Yaşlı İstismarı ve Yaşlı Bakımının Etik Yönlerinin Değerlendirilmesi -
15 - Ülkemizde Yaşlı Bireylere Sunulan Sağlık ve Sosyal Hizmetler , Yaşlıya Bakım Veren Kurum Ve / Kuruluşlar -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Altındiş M (ed). Yaşlılarda Güncel Sağlık Sorunları ve Bakımı. İstanbul Meidkal Sağlık ve Yayıncılık Hi. Tic. Ltd. Şti. İstanbul, 2013.
Reed J, Clake C, Macfarlane A. Karadakovan A (ed). Yaşlı Bakımı Hemşireliği. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara. 2015.
Kalınkara V. Temel Gerontoloji Yaşlılık Bilimi. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara. 2016.
Küçükardalı Y, Terekeci H (ed). Yoğun Bakımda Yaşlı Hasta Sorunları. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul, 2009.
Ders Notları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Koruyucu, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
5
2
Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 28 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 156
Genel Toplam 156
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0